Gigantin helmikuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – Puhelimen rinnalle ostetaan yhä useammin sitä täydentävä älykello

Samsungin Galaxy A53 pitää kärkisijansa Gigantin myydyimpänä puhelimena. Älykellojen myynti kääntyi helmikuussa nousuun, sillä puhelinten kylkeen ostetaan yhä useammin laadukas älykello, etenkin arjen hyvinvointia tukemaan. Helmikuussa peräti kaksi merkkiä julkaisi uuden lippulaivapuhelimen, mutta vain toinen niistä ylsi myydyimpien listalle.

Gigantin myydyimpänä puhelimena jatkaa myös helmikuun jälkeen Samsungin Galaxy A53, joka on pitänyt paikkansa kärjessä marraskuusta lähtien. Samsungin mallit pitävät hallussaan myös kuukauden muita mitalisijoja, mutta niiden takana paluun listalle teki Applen iPhone 13. Se hyppäsi suoraan merkin uudemman iPhone 14 Pron ohi listan sijalle neljä.

Listalta löytyy myös Samsungin uusiin lippulaivapuhelimiin kuuluva Galaxy S23 Ultra, joka julkistettiin helmikuussa. Sen erikoisominaisuus on puhelimeen sisäänrakennettu S Pen -kynä, jonka avulla voi tehdä muistiinpanoja ja piirtää.

”Lippulaivojen myynti ei ole yltänyt aivan viime vuosien tasolle, sillä puhelinmarkkinat ovat nyt yleisesti ottaen hieman rauhallisemmat. Lanseeraukset kuitenkin kiihdyttävät markkinoita ja tuovat mielenkiintoista säpinää, sillä uudet ominaisuudet ja kehittyneempi teknologia innostavat kuluttajia”, kertoo Gigantin telecom-tuotteiden myyntipäällikkö Jyri Helistö.

Myös OnePlus toi julkisti helmikuussa uuden lippulaivamallinsa OnePlus 11. Se ei kuitenkaan Samsungista poiketen noussut vielä myydyimpien joukkoon.

Älykellot yleistyvät puhelinten rinnalla

Suojakuorien ja -koteloiden myynti käy edelleen kuumana, sillä puhelinten arvo halutaan säilyttää mahdollisimman pitkään. Käytännöllisten oheistavaroiden lisäksi suomalaiset ostavat yhä useammin puhelimen rinnalle laadukkaan älykellon. Älykellojen myynti puhelinten rinnalla onkin lisääntynyt helmikuun aikana.

Myös lasten kellopuhelinten myynti on kasvanut alkuvuoden aikana, edelliset myyntipiikit nähtiin joulukaudella ja loppukesästä koulujen alkaessa. Kellopuhelin toimiikin usein lapsen harjoituslaitteena ennen älypuhelimen hankintaa, ja yksinkertaistetun kätevyytensä ansiosta niitä ostetaan yhä enemmän myös ikäihmisille.

Hyvinvoinnin ja oman kehon mittaamisen trendit näkyvät etenkin urheiluun suunnattujen älykellojen menekissä. Myös talviurheilukausi vaikuttaa älykellojen suosioon.

”Luulisi, että ihmiset haluaisivat tämänhetkisessä taloustilanteessa karsia esimerkiksi kelloista, mutta asia onkin päinvastoin. Hallinnan tunne arjessa ja omasta kehosta saatava data ovat asioita, joihin halutaan panostaa”, Helistö kommentoi.

Yhteystiedot:

Jyri Helistö
Telecom-tuotteiden myyntipäällikkö
Jyri.helisto(a)gigantti.fi

TOP 10 -lista

1. Samsung Galaxy A53 (1.)
  2. Samsung Galaxy A13 LTE (-)
  3. Samsung Galaxy A33 (10.)
  4. Apple iPhone 13 (-)
  5. Apple iPhone 14 Pro (3.)
  6. Samsung Galaxy A04s (-)
  7. Samsung Galaxy A13 5G (2.)
  8. Apple iPhone 14 Pro Max (-)
  9. Samsung Galaxy S23 Ultra (-)
  10. Apple iPhone 11 (-)

• myydyimmät puhelimet
  • älypuhelimet
  • älykellot

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 600 henkilöä - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Liikevaihtomme tilikaudella 2021/22 oli 656 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa yrityksestä, tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa: gigantti.fi.