Gigantin myynti vahvassa kasvussa

Gigantin myynti jatkaa vahvaa kasvuaan. Gigantin tilikauden toinen kvartaali (28.7.-26.10.2019) toi yhtiölle 6 prosentin kasvun edellisen tilikauden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Kasvu oli vahvaa kaikissa tuoteryhmissä, mutta erityisesti televisio- ja äänentoistolaitteiden, pienten kodinkoneiden sekä keittiöiden kysyntä kasvoi.

- Loppukesä ja syksy olivat Gigantille onnistuneita ja myynti kasvoi kaikissa tuoteryhmissä. Erityisen suurta kysyntä oli suurissa televisioissa, kuulokkeissa ja muissa äänentoistolaitteissa, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland.

Kanta-asiakasohjelma, jättirekry ja myymäläverkoston uudistamista

Gigantti lanseerasi lokakuun puolivälissä oman kanta-asiakasohjelmansa ensimmäisenä kodinelektroniikka- ja kodinkoneketjuna Suomessa. Ketju tarjoaa jäseniksi liittyneille asiakkailleen muun muassa pääsyn ostoksille ennen muita valikoituina alennusmyyntipäivinä, viikoittain vaihtuvia tuotetarjouksia eri tuoteryhmistä sekä pysyviä alennuksia.

- Asiakkaamme ovat ottaneet kanta-asiakasohjelmamme hyvin vastaan ja se on herättänyt paljon kiinnostusta, Hillesland sanoo.

Kanta-asiakasohjelman lanseerauksen lisäksi Gigantilla on parhaillaan käynnissä lukuisia investointihankkeita, joilla kauppaketju kehittää toimintaansa. Kuluvalla tilikaudella Gigantti tulee uudistamaan useita suurista myymälöistään. Syksyn aikana esimerkiksi Forumin Giganttia Helsingin keskustassa on remontoitu uuden myymäläkonseptin mukaiseksi. Lisäksi Kotkan Gigantti muuttaa uusiin tiloihin. Gigantti on syksyn aikana myös palkannut uusia työntekijöitä moniin myymälöihinsä ympäri Suomen.

- Teimme lokakuun alussa jättirekryn ja palkkasimme uusia giganttilaisia kaikkiin Suomen suurimpiin kaupunkeihin, Hillesland kertoo.

• tulos

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.