Huhtikuun 2021 myydyimmät puhelimet TOP 10 – OnePlus kaappasi kärkipaikan, Motorola yllätti

OnePlus pudotti Samsungin Gigantin myydyimpien puhelimien kärjestä. Listan todellinen yllättäjä oli kuitenkin Motorola. Yrityspuolella myydyimpien listan sijoitukset jaettiin kahden merkin välillä.

OnePlus jatkoi vahvaa suorittamista Gigantin myydyimpien puhelimien TOP 10 -listalla. Listalla jo useamman kuukauden nousussa ollut brändi saavutti maaliskuussa ensimmäisen kärkipaikkansa mallilla Nord N100.

-OnePlus on nostanut suosiotaan jatkuvasti. Yksi syy tälle on sen erittäin kilpailukykyinen hinta. Myös merkin toinen malli Nord löytyy listan kärkipäästä, Gigantin puhelinmyynnistä vastaava myyntipäällikkö Mikko Pesonen sanoo.

OnePlusin menestyksestä huolimatta listan todellinen yllättäjä oli Motorola, jolta nähtiin listalla kaksi mallia. Malleista vanhempi G8 Power nousi listan ulkopuolelta peräti kolmanneksi. Kärkipaikan menettämisestä huolimatta myös Samsungin huhtikuu sujui hyvin. Gigantin myydyimpiin merkiltä mahtui neljä eri mallia

-Myöskään Applen tuttujen iPhone 11:n ja SE:n suosio ei näytä hiipuvan, Pesonen toteaa.

OnePlus nostaa päätään myös yrityspuolella

OnePlusin kasvava suosio on nostanut merkin asemia myös Gigantin Yritysmyynnin myydyimpien puhelimien listalla. Kuluttajapuolella kärkipaikan ottanut Nord N100-malli kiri myös yrityspuolen listan kolmanneksi.

Listaa hallitsivat kuitenkin edelleen tuttuun tapaan Samsungin mallit, joita huhtikuun TOP 10:ssä on peräti kuusi. Kuluttajapuolen yllättäjää Motorolaa yrityspuolen listalla ei näkynyt.

-B2B-puolella puhelimien myynti kasvoi huhtikuussa selvästi. Nousu näkyi myös myytyjen puhelinten kasvaneessa keskihinnassa, Gigantin Yritysmyynnistä vastaava myyntipäällikkö Pasi Puputti kertoo.

Myydyimmät puhelimet Gigantissa huhtikuussa 2021, kuluttaja-asiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus

1. OnePlus Nord N100 (2.)
  2. Samsung Galaxy A52 (-)
  3. Motorola Moto G8 Power (-)
  4. OnePlus Nord (6.)
  5. Samsung Galaxy A21s (-)
  6. Samsung Galaxy A12 (-)
  7. Apple iPhone 11 (4.)
  8. Samsung Galaxy A02 (-)
  9. Apple iPhone SE 2020 (9.)
  10. Motorola G9 Power (10.)

Myydyimmät puhelimet Gigantissa huhtikuussa 2021, yritysasiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus.

1. Samsung Galaxy A52 (-)
  2. Apple iPhone 12 (5.)
  3. OnePlus Nord N100 (-)
  4. Apple iPhone SE 2020 (1.)
  5. Samsung Galaxy A12 (3.)
  6. Apple iPhone 11 (2.)
  7. Samsung Galaxy S21 (8.)
  8. Samsung Galaxy Xcover 4S (9.)
  9. Samsung Galaxy A02s (-)
  10. Samsung Galaxy A51 (7.)

Gigantti julkaisee myydyimmät puhelimet -listaukset kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat Gigantin eri myyntikanavista saatuihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: www.gigantti.fi/lehdisto

• älypuhelimet
  • myydyimmät puhelimet

Gigantilla on Suomessa 42 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1500 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 596 miljoonaa euroa.