Ohita
Suomalaiset varautuvat nyt hyvissä ajoin tulevaan kesään ja jonottavat ilmastointilaitteita ja tuulettimia.

Takatalvi iski - suomalaiset jonottavat silti jo ilmastointilaitteita kesää varten, myynnin kasvu hurjat + 1853 %

Ilmastointilaitteet, tuulettimet ja ilmalämpöpumput tekevät nyt todella kauppansa, vaikka ulkona hytistään yhä viileissä lämpötiloissa ja osassa maata takatalven lumi ja räntä peittää vielä maata ja lisää sataa. Ilmastointilaitteita myytiin huhtikuussa Gigantissa uskomattomat 1853 prosenttia enemmän kuin huhtikuussa 2018, tuulettimia 1187 prosenttia ja ilmalämpöpumppujakin 434 prosenttia.

- Kyse on ihan poikkeuksellisesta myynnistä. Suomalaiset ovat selkeästi oppineet viime kesän helteistä ja nyt kesän kuumuuteen halutaan varautua todella hyvissä ajoin. Ilmastointilaitteiden ja tuulettimien kysyntä on todella kovaa, kertoo Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström.

Gigantin nettikaupassa ilmastointilaitteet ovat tällä hetkellä haetuimpia tuotteita. Joihinkin ilmastointilaitemalleihin on jonoa, mutta viilennyslaitteen ehtii vielä saada ennen kesää.

- Nyt on kuitenkin siitä hyvä tilanne että saamme vielä lisäeriä kevään ja alkukesän aikana. Jos nyt tekee tilauksen ilmastointilaitteesta, toimitetaan se juuri kesän korvalla, Sandström kertoo tuotteiden tämänhetkisestä saatavuudesta.

Tuulettimia ja ilmalämpöpumppuja on vielä tällä hetkellä hyvin saatavilla.

- Viime vuonna kaikki ilmastointilaitteet ja tuulettimet myytiin kesähelteillä loppuun. Ilmalämpöpumpuissakin niiden asennukset myytiin loppuun, eli laitteita kyllä oli mutta ei tarpeeksi asentajia niiden asentamiseksi, Sandström kertoo.

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.

Yhteyshenkilö/-t

Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 henkilöä - myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa, sekä jakelu- että asiakaspalvelukeskuksessa. Liikevaihtomme tilikaudella 2020/21 oli 687 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa yrityksestä, tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa: gigantti.fi.

Gigantti
Töölönlahdenkatu 2