Ohita
Bonuskoodit.com: "Valmistautuuko Veikkaus lisenssimarkkoiden avautumiseen Suomessa?"

Tiedote -

Suomessa on pitkä historia valtion monopoliasemasta rahapeleissä. Kansainvälisillä rahapelimarkkinoilla on kuitenkin kasvavana trendinä ollut monopolimarkkinoista avoimille lisenssimarkkinoille siirtyminen.

Rahapelisivusto Bonuskoodit.com kirjoittaa artikkelissaan viime viikolla tapahtuneesta merkittävästä edistyksestä Suomen rahapelimarkkinoilla: Veikkaus on allekirjoittanut sopimukset kansainvälisten Yggdrasil ja NetEnt -pelituottajien kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että Veikkaus tulee lisäämään nettikasinoonsa ruotsalaistaustaisten Yggdrasilin sekä NetEntin tuottamia kasino- ja kolikkopelejä.

Artikkelissa Bonuskoodit.com:n peliasiantuntija Risto Myllymäki pohtii yhteistyösopimusten merkitystä niin Veikkaukselle, kuin myös kansalliselle pelimonopolille: "Uutiset Yggdrasil ja NetEnt -pelituottajien kanssa sovituista sopimuksista ovat selkeä merkki siitä, että Veikkaus haluaa vahvistaa omaa kilpailukykyään. Tällä hetkellä Veikkauksen valikoimasta puuttuu suurin osa Pohjoismaiden ja suomalaisten suosituimmista nettikasinopeleistä."

Veikkaus vastaa pelaajien pyyntöön ja parantaa kilpailukykyään

NetEntin tiedotteesta ilmenee, että Veikkauksen pelaajat ovat toivoneet NetEntin tuottamia pelejä. Tähän asti Veikkauksen nettikasinossa on ollut pelattavissa vain omaa pelituotantoa sekä ison kansainvälisen Playtech-pelituottajan pelejä.

"NetEntin pelit ovat selkeästi Pohjoismaiden suosituimpia rahapelejä. Kun Veikkaus julkaisee esimerkiksi NetEntin ykköshitit: Gonzo's Quest, Starburst ja Mega Fortune Dreams -pelit, tulee Veikkaus varmasti saamaan kansainvälisille kilpailijoille menetettyjä pelaajia takaisin. On erittäin mielenkiintoista nähdä kuinka pelimarkkinat muuttuvat tämän yhteistyön myötä." kommentoi peliasiantuntija Risto Myllymäki Bonuskoodit.com:sta.

Valmistautuuko Veikkaus lisenssimarkkinoihin Suomessa?

Pelialalla on melko pitkään ihmetelty, miksi Veikkaus ei ole aikaisemmin lisännyt suosituimpia pelituottajia pelivalikoimaan. Johtuiko se mahdollisesti aikaisemmin RAY:n Playtech:n kanssa sopimasta 20 vuoden yhteistyösopimuksesta, vai onko Veikkaus halunnut pitää sisällön erilaisena kilpailijoistaan?

"Vai valmistautuuko Veikkaus lisenssimarkkoiden avautumiseen Suomessa?" pohtii Bonuskoodit.com:n peliasiantuntija Risto Myllymäki, ja jatkaa spekulointia: "Suomessa seurataan tarkasti mitä muilla markkinoilla rahapelialalla tapahtuu. Esimerkiksi Tanskassa siirryttiin lisenssimarkkinoihin vuonna 2012, ja Ruotsissa lisenssimarkkinat ovat tosiasia vuoden 2019 alusta. Voi siis olla, että Veikkauksella seurataan isoveljen jalanjälkiä ja valmistaudutaan rahapelimarkkinoiden avautumiseen parantamalla oma tuote kilpailukykyiseksi."

Julkisuudessa ei kuitenkaan ole tietoa siitä, että onko lisenssimarkkinoita suunnitteilla Suomeen, mutta jos näin olisi tapahtumassa, olisi se luonnollisesti merkittävä muutos nykyiseen monopolijärjestelmään.

On kuitenkin sanomatta selvää, että lisäämällä pelkästään NetEntin suosituimmat pelit Veikkauksen pelivalikoimaan, tulevat Veikkauksen nettikasinopelaajat pelaamaan enemmän Veikkauksella ja samalla asiakastyytyväisyys tulee kasvamaan. Tämä johtuu siitä, että jatkossa pelaajien ei tarvitse mennä kansainvälisille kilpailijoille, kuten Kolikkopelit tai Unibet -pelisivustoille, pelaamaan NetEntin tai Yggdrasilin pelejä.

Koko artikkeli lähteineen on luettavissa Bonuskoodit.com-sivustolla.

Tietoa Good Luck Mediasta

Good Luck Media Ltd on Maltalla 2018 perustettu suomalainen online-markkinoinnin yritys. Yritys työllistää kolme täysipäiväistä työntekijää. Good Luck Median työntekijöillä on yli 30 vuoden kokemus markkinoinnista ja erikoisosaamisena rahapelia sekä mobiiliteknologiat. Good Luck Media ylläpitää ja kehittää verkkosivustoja, kuten esimerkiksi Bonuskoodit.com. Good Luck Media tekee online-markkinointia valikoitujen kumppanien kanssa.

Risto Myllymäki

Lehdistön yhteyshenkilö CEO & Co-Founder +356 7994 6772

Online-markkinoinnin ammattilaiset

Good Luck Media Ltd on suomalaisten perustama online-markkinoinnin rautainen ammattilainen. Keväällä 2018 perustettu yritys sijaitsee Maltalla ja pyörii täysin suomalaisin voimin.

Olemme kansainvälinen online-markkinointitoimisto ja työskentelemme valikoitujen kumppaneiden kanssa saadaksemme parhaat mahdolliset tulokset.

Good Luck Median tärkeimmät arvot tulosten saamisessa ja yrityksen kehittämisessä ovat:

Mobile Always - Unohda "Mobile First". Meillä kaikki tehdään Mobile Always -ajattelumallilla.

Innovative - Parhaimmillaan innovaatio on sitä, kun jo jotain valmiiksi toimivaksi todennettuja asioita ja konsepteja yhdistetään luomaan jotain uutta.

Lean - pyrimme tekemään ratkaisuja, jotka ovat helposti skaalattavissa ja nopeasti testattavissa datan avulla.

Good Luck Media Ltd
Office 17 Soho office hotel, Elia Zammit Street,