Tiedote -

Suomalainen suklaabrändi Goodio jatkaa läpimurtoaan Yhdysvaltain markkinoilla – yritys laajentaa Whole Foods -ketjun myyntiään

Vegaanista suklaata valmistava suomalainen Goodio laajentaa yhteistyötään amerikkalaisen luomujätin Whole Foodsin kanssa. Marraskuusta 2017 lähtien Goodion raakasuklaata on löytynyt noin 40 liikkeen hyllyltä pääosin New Yorkin alueelta. Yhteistyön myötä yrityksen suklaa tulee myyntiin Whole Foodsin liikkeisiin laajemmin myös New Yorkia ympäröiviin osavaltioihin, mikä tarkoittaa pääsyä yhteensä 45 uuteen myyntipisteeseen muun muassa Massachusettsissa ja Connecticutissa.

– Olemme todella tyytyväisiä yhteistyöhömme Whole Foodsin kanssa. Tämänhetkiset myyntiluvut osoittavat, että suklaamme iskee ketjun asiakkaisiin erinomaisesti. Whole Foods avaakin meille nyt ovet useampaan liikkeeseensä vielä ennen kesää, kertoo Goodion operatiivinen johtaja Jussi Salonen.

Whole Foods kuuluu maailman tunnetuimpien ja suurimpien luonnonmukaisia elintarvikkeita myyvien ketjujen joukkoon. Pysyäkseen mukana kovassa kasvuvauhdissa Goodio avasi tammikuussa uuden tehtaan Helsingin Kallioon. Uusi tuotantolaitos mahdollistaa laajennuksen Whole Foodsin kanssa.

– Uuden tehtaamme myötä pystymme nostamaan tuotantokapasiteettiamme huimasti viime vuoteen verrattuna. Tavoitteenamme on päästä Whole Foods -ketjun kaikkiin yli 450 myymälään tänä vuonna, kertoo Goodion toimitusjohtaja Jonni Sinkkonen.

Goodion lisäaineetonta, maidotonta ja gluteenitonta luomuraakasuklaata myydään tällä hetkellä 14 maassa.

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

Goodion visio on olla aidosti läpinäkyvä yritys, joka tarjoaa laadukkaita tuotteita ihmisten hyvinvoinnin tueksi pelkän voittojen maksimoinnin sijaan. Yrityksen tavoitteena on uudistaa koko suklaa- ja elintarvikealaa omalla esimerkillään, jossa yhdistyy suomalaiset vahvuudet: puhdas rehellinen tuotantoketju, upea designosaaminen ja herkullinen hyvinvointi. Goodion tuotteet valmistetaan alusta loppuun Helsingissä vankkumattomalla ammattitaidolla ja suurella sydämellä.

Jussi Salonen

Lehdistön yhteyshenkilö CEO, USA 0405183772