BMW on valinnut Goodyear EfficientGrip Performance 2 iX-sähköurheiluautoonsa

BMW on valinnut Goodyear EfficientGrip Performance 2 iX-sähköurheiluautoonsa

• Goodyear EfficientGrip Performance 2 ensiasennusrenkaaksi BMW:n iX-malliin
  • Ylellinen sähköurheiluauto on viimeisin sähköauto, jossa on Goodyearin renkaat alkuperäisvarusteena
  • Myös eurooppalaiset UltraGrip Performance+ -kitkarenkaat valittu

Goodyear-renkaat asennetaan alkuperäisvarusteena BMW:n upouuteen, otsikoihin nousseeseen ylelliseen iX-sähköurheiluautoon. Goodyear EfficientGrip Performance 2 on yksi Goodyearin rengasmalli, jonka BMW on valinnut uuteen autoonsa.

Goodyear EfficientGrip Performance 2:lla kuljettajat saavat lyhyet jarrutusmatkat kuivilla ja märillä teillä sekä erinomaisen käsittelyn ja pidon erilaisissa olosuhteissa. Aivan kuten BMW iX, myös EfficientGrip Performance 2 on suunniteltu maksimoimaan toimintamatkan. Lisäksi sen kulutuskestävyys on 20 prosenttia parempi kuin seuraavaksi parhaalla testatulla kilpailijalla[1] ja 50 prosenttia parempi kuin edeltävällä malliversiolla[2].

EfficientGrip Performance 2 on saatavilla 20 ja 21 tuuman vannekoolla iX-malliin. Myös eurooppalainen kitkarengas UltraGrip Performance+ on saatavilla samoina kokoina (20 ja 21 tuumaa) Goodyearin talvirengasvalikoimasta. Goodyear UltraGrip Performance+ -renkaassa on kolmihuippuinen vuori ja lumihiutale (3PMSF) -merkki, joka viittaa sen suorituskykyyn lumella.

Hans Vrijsen, Managing Director Consumer OE, Goodyear EMEA: ”Olemme iloisia siitä, että BMW iX:stä on tullut viimeisin täyssähköauto, jossa on Goodyearin renkaat alkuperäisvarusteena. EfficientGrip Performance 2 on suunniteltu sähköautoja ajatellen. Se on erittäin kustannustehokas ja sen vierintävastus on alhainen, mutta sen suorituskyky on silti erinomainen.”

Rengasvalikoima

BMW iX
235/60R20 108H – Goodyear EfficientGrip Performance 2 (etu- ja takarenkaat)
255/50R21 109Y – Goodyear EfficientGrip Performance 2 (e + t)
235/60R20 108H – Goodyear UltraGrip Performance+ (e + t)
255/50R21 109H – Goodyear UltraGrip Performance+ (e + t)

[1] 20 % / 11 000 km seuraavaksi parasta testattua kilpailijaa parempi kilometritulos. Kulutuskestävyys (eli laillisen pinnan kulumisrajan saavuttamiseen asti) verrattuna kilpailijoiden neljään uusimpaan HP-segmentin kesärenkaaseen (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). TÜV SÜD Product Service GmbH:n marraskuussa 2019 Goodyearin tilauksesta tekemä testi. Testattu rengaskoko: 205/55R16 91V; testiauto: VW Golf Mk7; testipaikka: yleiset tiet Saksan keskiosissa. Raportin numero: 713171748. Koko raportti on saatavilla osoitteessa https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-summer.html.

[2] Sisäisiä arvioita. Verrattuna edeltäjään EfficientGrip Performance. Rengaskoko: 205/55R16 91V; auto: VW Golf 7; paikka: yleiset tiet Luxemburgissa ja Ranskassa

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 72 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.eu.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.