Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Uusi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 nyt Jaguar XF:ssä

Neljä hyväksyttyä kokoa Goodyearin uudelle UHP-renkaalle

Goodyear ilmoittaa ylpeänä, että useimmissa uusissa Jaguar XF:ssä on alkuperäisvarusteena Goodyearin valikoiman uusimmat ultra-high performance -renkaat – Eagle F1 Asymmetric 3.

Renkaat ovat saatavilla XF:ään kokoina 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL ja 255/35R20 97Y XL. Kaikissa näissä renkaissa on J-merkintä, joka osoittaa, että renkaat ovat Jaguarin testaamat ja tyyppihyväksymät.

XF on yksi Euroopan ensimmäisistä autoista, jossa on Goodyearin uusi UHP-rengas alkuperäisvarusteena. Goodyear ja Jaguar kehittivät renkaan ja auton samanaikaisesti yhteistyössä.

XF:n kehitysprosessin alussa Jaguar asetti Goodyearille tärkeimmät renkaan suorituskykydirektiivit. Näitä olivat muun muassa erinomaiset käsittelyominaisuudet kuivalla ja märällä kelillä, lyhyt jarrutusmatka, polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä alentava alhainen vierintävastus sekä erinomainen mukavuus ja ajettavuus muista suorituskykykriteereistä tinkimättä.

Goodyearin uusi Eagle F1 Asymmetric 3 vastasi kaikkiin näihin vaatimuksiin. Renkaan innovatiivinen seosteknologia tarjosi Jaguarille huomattavan märkäpidon ja jarrutusmatkan parannuksen. Erinomainen käsittely, alhainen melutaso ja mukavuus alhaisen vierintävastuksen ohella saavutettiin käyttämällä huipputason tuotantomenetelmiä, jotka mahdollistivat painoa alentavat kevyet kudosrakenteet. Goodyear ylitti Jaguarin asettamat tavoitteet. Kuvion jäykkyyden optimointi takasi, että rengas suoriutui erinomaisesti kuivakäsittelytesteissä.*

Henkilöautorenkaiden yksikön – EMEA:n varatoimitusjohtaja Olivier Rousseau sanoi: ”Uusi Jaguar XF on yksi Jaguarin vaikuttavimmista sedaneista tähän mennessä, ja olemme aivan innoissamme siitä, että meillä on neljä tähän autoon tyyppihyväksyttyä Eagle F1 Asymmetric 3 -kokoa. Tuotteidemme kehittäminen yhdessä Jaguarin kaltaisen huippuautonvalmistajan kanssa on jännittävä tutkimus- ja kehitysprosessi. Tiivis yhteistyö alkuperäisvalmistajien kanssa antaa meille erinomaisia näkökulmia ajoneuvojen kehityksen tulevaisuuteen ja antaa meille mahdollisuuden varmistaa, että tuotteemme ovat aina rengasteknologian kehityksen kärjessä, että rikomme rajoja alan sisällä ja että renkaamme ovat suorituskyvyltään parhaita Jaguar XF:n kaltaisissa markkinoiden arvostetuimmissa autoissa.”

* Tulokset ovat osa Goodyearin ja Jaguarin syyskuun 2013 ja heinäkuun 2015 välisenä aikana Mirevalin, Wittlichin, MIRAn, IDIADAn ja Arjeplogin testiradoilla suorittamia sisäisiä testejä.

Kategoriat

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 66 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 49 tuotantolaitoksessa 20 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.