Ohita
Uusi Goodyear UltraGrip Ice 3 kärjessä useissa Pohjoismaisissa talvirengastesteissä

Tiedote -

Goodyear UltraGrip Ice 3 vakuutti uusimmissa testeissä erinomaisen tasapainoisella suorituskyvyllään.

Goodyearin uusi UltraGrip Ice 3 -kitkarengas on kehitetty erityisesti pohjoismaisiin talviolosuhteisiin. Se sijoittui kärkisijoille useissa vastikään tehdyissä pohjoismaisten lehtien rengastesteissä.

Moottori-lehti1vertaili uusimmassa talvirengastestissään neljää premium-tason pohjoismaista kitkarengasta ja neljää edullista nastarengasta. UltraGrip Ice 3 sai parhaat pisteet kaikista kahdeksasta testatusta renkaasta ja valittiin testivoittajaksi.

Goodyearin uusi rengas sijoittui kärkeen myös Tekniikan Maailman2 tuoreimmassa talvirengastestissä, jossa se sijoittui jaetulle ensimmäiselle sijalle yhdeksästä testatusta pohjoismaisesta kitkarenkaasta.

Erinomainen suorituskyky lumella ja jäällä
Moottori-lehti1 sanoo, että testivoittaja UltraGrip Ice 3:n suorituskyky jäällä on kehittynyt huomattavasti edeltäjäänsä verrattuna. Renkaan suorituskyky oli paras ajettavuudessa jäällä, jarrutuksessa jäällä ja jarrutuksessa lumella. Lehti kehuu rengasta seuraavasti: ”Erinomainen pito jäällä” ja ”Erinomainen pito lumella”. Asfaltilla renkaan suorituskyky on paras märän kelin ohjattavuudessa. Lehti kommentoi sitä seuraavasti: ”Turvallinen ja helppo ajettava märällä”.

UltraGrip Ice 3 vakuutti myös Tekniikan Maailman2 asiantuntijat, jotka antoivat renkaalle parhaat pisteet jarrutuksesta ja kiihdytyksestä lumella. Lehden mukaan ”Goodyearin pito on jäällä parhaiden kitkarenkaiden tasolla”. Lehti kehuu rengasta seuraavasti: ”Tasapainoset ominaisuudet kaikissa olosuhteissa”. Lehti kehuu myös renkaan hiljaisuutta.

Tunnustusta tasapainoisesta suorituskyvystä
Goodyearin renkaat loistivat myös Tuulilasin3 pohjoismaisten kitkarenkaiden testissä. Lehti sijoitti Goodyear UltraGrip Ice 3:n kokonaissijoituksissa toiseksi ja korosti sen erinomaisen tasapainoista suorituskykyä erilaisissa talviolosuhteissa: ”Paras rengas asfaltilla. Pysähtyy hyvin lumella ja jäällä”.

Tuulilasin3 testaajat kommentoivat lisäksi seuraavasti: ”Sen edeltäjät ovat erottuneet kilpailijoistaan pohjoismaisen tyyliin kitkarenkaina, jotka pärjäävät kuitenkin hyvin myös märällä asfaltilla. Uutuustuote jatkaa samalla linjalla, mutta sen pitoa lumella ja jäällä on pystytty parantamaan. Kärkirengas kiihdytyksissä ja jarrutuksissa lumipinnalla”.

Goodyear UltraGrip Ice 3 saavutti toisen sijan myös ruotsalaisen Teknikens Värld4-lehden pohjoisiin olosuhteisiin tarkoitettujen kitkarenkaiden testissä. Lehti antaa tunnustusta renkaan tasapainoisesta suorituskyvystä ja mainitsee, että ”myönteistä on se, että Goodyear ymmärtää, miten talvikelin pito yhdistetään kunnollisiin vesiliirto-ominaisuuksiin”.5 Lisäksi rengas suoriutui parhaiten kuuluisasta hirvitestistä.

Teknikens Världin pohjoismaisten kitkarenkaiden testissä saavutetun loistavan tuloksen lisäksi Goodyearin renkaita on palkittu myös nasta- ja keskieurooppalaisten kitkarenkaiden testeissä, kun UltraGrip Arctic 2 -nastarengas ja uusi keskieurooppalainen kitkarengas UltraGrip Performance 3 kruunattiin testin parhaaksi omissa rengasluokissaan.5

Goodyear käyttää talvirenkaissaan useita teknologioita, jotka antavat niille poikkeuksellisen suorituskyvyn.

Ice Grip -teknologia parantaa kosketusta jäähän aiempaa pehmeämmän seoksen ansiosta6. Innovatiivinen seos parantaa kumin elastisuutta alhaisissa lämpötiloissa.

Ice Handling+ -teknologia parantaa ohjattavuutta jäällä myös painavammilla autoilla paremman muotoilun ja suuremman kosketusalueen ansiosta7. Lisäksi suurempi kosketusalue parantaa vakautta.

Snow Braking -teknologian ansiosta pintakuvio on optimaalinen, koska lohkoreunoja on enemmän ja lamellitiheys on suurempi. Tämä tehostaa kiihdytystä ja jarrutusta8.

________

(1) Moottori-lehden numerossa 9/2023 on julkaistu rengastesti, jossa vertailtiin premium-tason kitkarenkaita edullisiin nastarenkaisiin rengaskoossa 205/55R16: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/talvirengastesti-karkipaikka-vaihtui-viime-vuoden-suvereeni-testiykkonen-kohtasi-voittajansa/
(2) TM Tekniikan Maailma, 4.10.2023, vertailu: 8 nastarengasta ja 9 kitkarengasta – Jaettu testivoitto Continental VikingContact 7:n kanssa pohjoismaisten kitkarenkaiden luokassa.
(3) Tuulilasin numero 10/2023, kitkarengastesti rengaskoolla 225/45R17.
(4) Teknikens Värld -lehden numero 20/2023, Ruotisi. Pohjoismaisten kitkarenkaiden testi rengaskoolla 225/50R17.
(5) Käännetty alkuperäisestä ruotsinkielisestä tekstistä.
(6) Verrattuna UltraGrip Ice 2 -malliin.
(7) Sisäinen testi UltraGrip Ice SUV Gen-1 -mallia vastaan vuodelta 2022
(8) Sisäinen testi UltraGrip Ice 2 -mallia vastaan vuodelta

Tietoja Goodyearista
    Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.