Ohita
Muutoksen edelläkävijä: GROHE juhlii kolminkertaista kestävän kehityksen menestystään “50 Sustainability & Climate Leaders” joukossa, sekä Saksan Sustainability Award 2021 tuplavoittoa

Uutinen -

Düsseldorf, 7 joulukuuta 2020 – "Meillä GROHElla on tekemisen mentaliteetti: emme vain puhu, me toteutamme", näin Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International ja Co-CEO Grohe AG, kuvaa dokumentissa miten kestävä kehitys toteutuu konkreettisina tekoina GROHElla. Dokumentti on osa maailmanlaajuista kestävän kehityksen ja ilmastonsuojelualoitetta “50 Sustainability & Climate Leaders,” johon GROHE valittiin yhdessä 49 muun kansainvälisen yrityksen kanssa. Alansa edelläkävijöinä kuvatut yritykset osoittavat, kuinka ne ovat aktiivisesti sitoutuneet kestävään tulevaisuuteen, joka perustuu YK:n 17 kestävän kehityksen tavoitteeseen (SDG), ja innostamalla samalla muita seuraamaan heidän esimerkkiään. GROHE on jo 20 vuoden ajan sitoutunut kestävään kehitykseen ja havainnollistanut innovatiivisia lähestymistapoja, joiden avulla kestävästä kehityksestä on tullut liiketoiminnan ydin ja muutoksesta myös taloudellinen mahdollisuus. Saksan Sustainability Award tuomaristo palkitsi myös sen, että GROHE antaa niin tehokkaan panoksen koko arvoketjussa, jonka lisäksi se mahdollistaa, että kuluttajat voivat elää kestävämmällä tavalla. Tämän lisäksi GROHE Blue vesijärjestelmä voitti “Design” kategorian.

[1]GROHEn kestävän kehityksen strategia perustuu YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. Kestävän kehityksen 17 kokonaistavoitetta ovat osa "2030 Agenda for Sustainable Development,”jonka kaikki Yhdistyneiden Kansakuntien jäsenvaltiot hyväksyivät vuonna 2015. Se sisältää konkreettisia tavoitteita kiireellisistä haasteista, kuten ilmastonmuutoksen etenemisestä, kasvavasta eriarvoisuudesta tai veden pilaantumisesta, johon on puututtava. Löydät lisätietoja täältä

"Osoittaa arvostusta ja kunnioitusta ponnisteluillemme palkita meidät yhdellä Euroopan tärkeimmistä kestävän kehityksen palkinnoista. GROHElla kaikki pyörii arvokkaimman ja samanaikaisesti niukimman resurssin veden ympärillä. Toimintamme tavalla, joka säästää resursseja ja minimoi ekologista jalanjälkeä, on siis oltava meille itsestäänselvää", Thomas Fuhr sanoo.

GROHEn vastuullisuus on muutakin kuin vain vettä säästäviä tuotteita
Kaikkien kestävän kehityksen sitoumusten perusta on ennen kaikkea rohkeus murtautua uudelle alueelle. Perusteelliset muutokset, kuten GROHEn viimeisten 20 vuoden aikana aloittamat muutokset, merkitsevät tarvetta vastata haasteisiin. Tämä voidaan tehdä vain yhdessä: GROHE toteuttaa kestävää kehitystä kaikilla aloilla. Kaikki alkaa tuotekehityksestä, jossa ekologinen lähestymistapa yhdistetään nautintoon esimerkiksi EcoJoy-tekniikan avulla: Vedenkulutus vähenee jopa puoleen, kun taas mukavuuden taso pysyy samana. 160 työntekijän kehityskeskus Saksan Hemerissä tutkii ja kehittää jatkuvasti uusia innovaatioita ja lähestymistapoja voidakseen luoda entistä ympäristöystävällisempiä tuotteita ja ratkaisuja tulevaisuudessa. Tämän avulla kuluttajat voivat tehdä jokapäiväisestä elämästään kestävämmän mahdollisimman helposti. Painopiste ei kuitenkaan ole pelkästään vettä ja energiaa säästävissä tuotteissa - myös niiden valmistusta optimoidaan jatkuvasti kestävän kehityksen näkökulmasta. GROHE on ollut huhtikuusta 2020 lähtien yksi ensimmäisistä saniteettialan johtavista valmistajista, joka tuottaa hiilidioksidineutraaleja tuotteita. Yli 90 prosentin kierrätysasteella brändi lähestyy kiertotaloutta. Aloitteet, kuten "Less Plastic", edistävät erityisesti resurssien säästämistä ja jätteiden syntymisen välttämistä. Jopa 23,5 miljoonaa muovipakkausta on jo säästetty osana tätä aloitetta - ensimmäinen virstanpylväs matkalla tavoitteeseen joka lopulta kieltää kaikki muovimateriaalit tuotepakkauksista maaliskuuhun 2021 mennessä. Muovijätteiden maailmanlaajuisen ongelman torjuntaa täydentää GROHE Blue.  Se tarjoaa jäähdytettyä, suodatettua ja haluttaessa hiilihapotettua vettä suoraan keittiön hanasta, jolloin muovipullot ovat tarpeettomia. GROHE Blue vesijärjestelmä, voitti Saksan Sustainability Award Design 2021 kategorian.

"Vaikka olemme saavuttaneet paljon viime vuosina, tiedämme, että meidän on edelleen vahvistettava sitoutumistamme muovata veden tulevaisuutta kestävällä tavalla. Meille kestävyys on jatkuva matka, jota meidän on jatkettava rohkeasti. Olen ylpeä siitä, että teemme tämän tiiminä ja että jokainen GROHElainen tuo tähän oman panoksensa. Ainoastaan tällä tavalla voimme tasoittaa tietä kestävään talouteen, vastata maailmanlaajuisiin haasteisiin ja parantaa ihmisten elämänlaatua ”, Fuhr sanoi.

Lisätietoja GROHEsta ja sen kestävän kehityksen aiheista green.grohe.com

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn and Youtube.

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33