Ohita
Kansainvälinen käsienpesupäivä: Vuosi 2020 on korostanut hyvän käsihygienian merkitystä

Tiedote -

Düsseldorf, 14. lokakuuta 2020. Vuosi 2020 on ollut erilainen. Maailmanlaajuinen pandemia on pakottanut maailman ajattelemaan uudestaan, myös päivittäisiä käsienpesurutiineita: Käsihygienia on yksi tärkeimmistä tekijöistä infektioiden ehkäisyssä, mutta se ei silti ole edelleenkään itsestäänselvyys. Aina ei ole mahdollisuutta pestä käsiä, tai et vain pese käsiäsi riittävän hyvin. Maailmanlaajuisesti neljä viidestä ihmisestä ei pese käsiään WC:ssä käynnin jälkeen. Tarvitsemme siis ajoittain kaikki muistutuksen käsien pesun tärkeydestä.

15.10. vietettävän Kansainvälisen käsienpesupäivän yhteydessä vesi- ja asumistuotteiden valmistaja LIXIL ja sen tuotemerkki GROHE ovat asettaneet tavoitteekseen lisätä tietoisuutta hyvän käsihygienian merkityksestä. Käsienpesua koskeva sisältöä jaetaan sosiaalisen median kanavissa, ja sen tarkoitus on toimia päivittäisenä muistutuksina käsien pesemisen tärkeydestä sairauksien ehkäisemisessä - koska puhtaat kädet eivät koskaan ole olleet tärkeämmät kuin nyt.

Hanat älykkäinä avustajina parantamassa käsihygieniaa

Lisääntynyt hygieniatarve kyseenalaistaa käsinpesurutiinit niin kotona, työpaikalla kuin julkisissa tiloissa. Nykyään tavallisen hanan koskettaminen, etenkin julkisissa tiloissa ei ole houkutteleva vaihtoehto. Kosketusvapaat hanat eivät ole mikään uusi keksintö, mutta muuttunut tietoisuus hygienian tärkeydestä nostaa nämä tuotteet taas keskipisteeseen. Se ettei hanaa tarvitse koskettaa minimoi bakteerien leviämisen ja ristikontaminaation riskin. Kosketusvapaiden pesuallashanojen lisäksi GROHE tarjoaa myös keittiöön älykkään tuotevalikoiman, joka täyttää vaativatkin hygieniavaatimukset. Hana voidaan aktivoida  kyynärvarren, kyynärpään, ranteen tai vaikkapa jalan avulla - täydellisiä ratkaisuja paikkoihin joissa tarvitaan hyvää hygieniaa.

About GROHE

GROHE is a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings and has a total of over 6,500 employees in 150 countries – 2,600 of them are based in Germany. Since 2014 GROHE has been part of the strong brand portfolio of the Japanese manufacturer of pioneering water and housing products LIXIL. In order to offer “Pure Freude an Wasser”, every GROHE product is based on the brand values of quality, technology, design and sustainability. Renowned highlights such as GROHE Eurosmart or the GROHE thermostat series as well as groundbreaking innovations such as the GROHE Blue water system underline the brand's profound expertise. Focused on customer needs, GROHE thus creates intelligent, life-enhancing and sustainable product solutions that offer relevant added value – and bear the "Made in Germany" seal of quality: R&D and design are firmly anchored as an integrated process in Germany. GROHE takes its corporate responsibility very seriously and focuses on a resource-saving value chain. Since April 2020, the sanitary brand has been producing CO2-neutral worldwide. GROHE has also set itself the goal of using plastic-free product packaging by 2021.In the past ten years alone, more than 460 design and innovation awards as well as several top rankings at the German Sustainability Award have confirmed GROHE's success: GROHE was the first in its industry to win the CSR Award of the German Federal Government and was also featured in the renowned Fortune® magazine’s ranking of Top 50 that are “Changing the World”. www.grohe.fi

About LIXIL

LIXIL makes pioneering water and housing products that solve everyday, real-life challenges, making better homes a reality for everyone, everywhere. Drawing on our Japanese heritage, we create world-leading technology and innovate to make high-quality products that transform homes. But the LIXIL difference is how we do this; through meaningful design, an entrepreneurial spirit, a dedication to improving accessibility for all, and responsible business growth. Our approach comes to life through industry leading brands, including INAX, GROHE, American Standard, and TOSTEM. Over 70,000 colleagues operating in more than 150 countries are proud to make products that touch the lives of more than a billion people every day.Learn more at www.lixil.com

Tiina Gefwert

Lehdistön yhteyshenkilö LEADER, FINLAND, LIXIL EMENA +358 40 826 0382

GROHE Finland

GROHE on maailman suurin hanavalmistaja ja maailmanlaajuinen brändi, joka on omistautunut innovatiivisten kylpyhuone- ja keittiöratkaisujen valmistamiseen. Vuosikymmenten ajan GROHE on keskittynyt tärkeisiin yritysarvoihinsa – teknologiaan, laatuun, muotoiluun ja kestävyyteen. Arvot kuvaavat GROHEn omistautumista ja kykyä luoda ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka takaavat “Pure Freude an Wasser” lupauksen täyttyvän jokaisen käytön kohdalla.

Saksalaisen insinööri-, innovaatio- ja muotoiluosaamisen avulla GROHEn tuotteet kantavat ylpeänä “Made in Germany” -merkkiä, joka on jo vuosien ajan vahvistanut kuluttajien luottamusta yritystä kohtaan. Kaikki GROHEn tehtaat pitävät huolta siitä, että tuotantotekniikka on korkealaatuista ja tarkkaa, mikä toimii laatulupauksena jokaiselle tuotteellemme. Näin voit luottaa, että jokainen GROHEn tuote täyttää kaikista korkeimmat ja vaativimmat laatukriteerit ja -vaatimukset.

Viimeisten 10 vuoden aikana GROHE on voittanut yli 280 muotoilu- ja innovaatiopalkintoa sekä sijoittunut kolmen parhaan joukkoon “Germany’s most sustainable major companies of 2015” -listalla. Monet arkkitehdit ja suunnittelijat arvostavat GROHEn tuotteita, minkä ansiosta useat korkean profiilin hankkeet ovat varustettuja GROHEn tuotteilla.

Bulevardi 3 A 33