Veden säästäminen on helppoa Hansgrohen uusien Crometta suihkujen avulla.

Kestävää suihkuttelua Hansgrohen uusilla Crometta suihkuilla

Kansainväliset ympäristöluokitukset ja sertifikaatit kuten BREEAM ja LEED kasvattavat suosiotaan erilaisissa rakennushankkeissa ja projekteissa. Näiden sertifikaattien yhtenä avainkriteerinä on veden ja energian käytön tehokkuus. Hansgrohen uusien Crometta-suihkujen vettä säästävät EcoSmart-mallit täyttävät nämä standardit. EcoSmart-suihkujen erityiset suihkusuuttimet ja virtauksenrajoitin vähentävät veden kulutuksen joko 9 tai jopa 6 litraan minuutissa, mallista riippuen. Tämä tarkoittaa säästöä kulutetun veden määrässä sekä säästöä veden lämmittämiseen käytettävässä energiassa. Uudet Crometta EcoSmart -suihkut ovatkin erinomaisia tuotteita vaikkapa hotelleihin, uudisrakennuksiin tai julkisiin rakennuksiin.

“Olemme luoneet yhteistyössä muotoilukumppanimme Phoenix Designin kanssa edullisen hintaluokan suihkumalliston, joka yhdistää tehokkaan veden käytön, kestävän teknologian, ensiluokkaisen muotoilun ja houkuttelevan hinnan”, selittää Jan Heisterhagen, Head of Product Management. “Crometta-malliston vettä säästävät EcoSmart-suihkut täyttävät yhä tiukemmat rakentamisen ja remontoimisen ympäristövaatimukset, minkä vuoksi ne sopivatkin erityisen hyvin projektibisnekseen.”

Yhdistelmä kestävää kehitystä ja muotoilua

Virtaviivainen muotoilu, hohtavat kromipinnat ja vaikuttava sadesuihku tekevät Crometta-suihkuista todellisia kylpyhuoneen kohokohtia. Crometta käsisuihku tarjoaa nautinnollisen suihkukokemuksen joko yhdellä tai kahdella eri suihkumuodolla. Vario-malleissa erilaisia suihkumuotoja on kaksi: pehmeä Rain-suihku ja voimakas IntenseRain-suihku. Suihkumuotoa vaihdetaan kääntämällä suihkusiivilää.

Crometta-käsisuihku vakuuttaa 10 cm leveällä suihkupäällä, ergonomisella kahvalla ja kromi-valkoisella värityksellä. Suihkupäässä kromia on korvattu valkoisella muovilla, joka alentaa tuotantokustannuksia ja mahdollistaa houkuttelevan hintatason.

Kaikki uudet Crometta-tuotteet ovat saatavissa vettä säästävinä EcoSmart-versioina, joissa veden virtaus on rajoitettu 9 litraan minuutissa. Crometta Green käsisuihkuissa virtaama on vain 6 litraa minuutissa.

Laaja valikoima erilaisia malleja ja asennusvaihtoehtoja

Crometta-mallisto pitää sisällään niin yksittäisiä käsisuihkuja, suihkusettejä, termostaatin sisältäviä combisettejä kuin showerpipe-suihkuja. Hansgrohen Crometta E ja S 240 Showerpipe suihkuissa on kaikki tarvittava samassa: nelikulmainen tai pyöreä 24 cm leveä yläsuihku, Crometta Vario käsisuihku kahdella suihkumuodolla ja uusi Ecostat 1001 CL termostaatti. Saatavilla on myös mallit, joissa on juoksuputkelliset Ecostat Comfort termostaatit ja erikoispitkät pystyputket. Nämä mallit sopivat niin suihkuun kuin kylpyammeenkin yhteyteen.

“Tällä laajalla valikoimalla tuotteita annamme arkkitehdeille ja LVI-suunnittelijoille mahdollisuuden suunnitella kylpyhuoneratkaisuja kauniisti muotoiluilla sekä ympäristöystävällisillä suihkuilla edulliseen hintaan”, kertoo Jan Heisterhagen.

Palkittua muotoilua

Crometta suihkuille on myönnetty vuonna 2016 kansainvälisiä, arvostettuja iF Design Award palkintoja. Palkittujen suihkujen joukossa olivat Crometta E 240 yläsuihku, Crometta-käsisuihku ja Crometta S 240 Showerpipe.

Kategoriat

Hansgrohe on Hansgrohe Groupin kylpyhuone- ja keittiöhanojen sekä suihkujen premium brändi. Hansgrohen tuotteet ovat tunnettuja moderneista teknologioista, innovatiivisesta muotoilusta ja erittäin hyvästä toiminnallisesta laadusta. Hansgrohen kylpyhuone- ja keittiötuotteet ovat voittaneet lukuisia muotoilupalkintoja ympäri maailman. Hansgrohen keksintöjä ajan saatossa ovat olleet mm. suihkutanko, erilaiset säädettävät suihkumuodot, QuickClean-puhdistustoiminto ja vettä säästävä EcoSmart-teknologia. Uuden helppotoimisen Select-teknolgian myötä Hansgrohe on kansainvälisesti yksi johtavista innovaattoreista saniteettialalla.