Huawein älykelloperhe laajenee – Watch GT 3 yhdistää tyylikkyyden ja älykkäät ominaisuudet

Huawei on paljastanut tänään Itävallassa järjestetyssä julkistustilaisuudessa uusia mobiililaitteita, kuten elegantin Watch GT 3 -älykellon kahdessa kokoluokassa. Samalla yhtiö avasi tarkemmin liiketoimintansa ja ekosysteeminsä kehitystä.

Ennusteiden mukaan Huawein vuoden 2020 hyvä tulostaso saa jatkoa tänä vuonna. Tähän mennessä yhtiön liikevaihto on ollut 43 miljardia euroa ja liikevoitto 9,8 %. Kuluttajaliiketoiminnan liikevaihto on tähän mennessä 18,2 miljardia euroa.

“Pyrimme jatkuvasti löytämään ja kehittämään parhaita ratkaisuja, jotta tuotteemme vastaavat kuluttajien kasvavia odotuksia. Avaamme lisäksi uusia myymälöitä, jotka eivät ole vain merkkinä jatkuvista investoinneistamme vaan tuovat kuluttajat lähemmäs brändiämme. Vuoden 2020 loppuun mennessä Huaweilla oli lähes 60 000 vähittäiskauppaa ja tuote-esittelyaluetta maailmanlaajuisesti, mukaan lukien yli 5 000 elämyskauppaa. Kasvumme jatkuu edelleen”, kertoo Derek Yu, President of Central Eastern Europe, Nordic & Canada Region, Huawei Consumer Business Group.

Huawein mobiiliekosysteemi on saavuttanut nopean globaalin kasvuvauhdin, ja HMS Core -sovellustyökalun kanssa on integroitu yli 165 000 sovellusta (*30. kesäkuuta 2021 mennessä).

AppGallery on nyt vakiintunut maailman kolmanneksi suurimmaksi sovelluskaupaksi, jolla on maailmanlaajuisesti 560 miljoonaa aktiivista käyttäjää kuukaudessa (29 % vuosittainen kasvu Kiinan ulkopuolella). AppGallery-kaupan sovellusten latausten kokonaismäärä oli 384,4 miljardia vuonna 2020, ja julkaistujen sovellusten määrä vuonna 2020 Kiinan ulkopuolella oli yli 10 kertaa suurempi kuin vuonna 2019.

Huawei Watch GT 3 – sopii tyyliisi

Huawei on laajentanut kelloperhettään kahdella uudella Huawei Watch GT 3 -mallilla. Kahdessa eri koossa (46 mm ja 42 mm) saataville tulevat kellot ovat yhdistelmä ajatonta eleganssia ja uusinta tekniikkaa. Molemmat laitteet on valmistettu huippuluokan materiaaleista, ja ne edustavat ainutlaatuista klassista muotoilua, joka voidaan helposti yhdistää käyttäjän yksilölliseen tyyliin vaihdettavilla rannekkeilla.

Molemmissa Watch GT 3 -versioissa on yli 100 harjoitustilaa, sisäänrakennettu harjoitussuunnittelija, parannettu paikannus juoksujen tarkkaa seurantaa varten sekä uusi viidennen sukupolven sykemittari. Watch GT 3 käyttää urheilutoimintojen seurantaan Suomessa kehitettyä TruSport-algoritmia.

Huawei Watch GT 3 on varustettu myös parannetulla SpO2-seurannalla, unen seurannalla sekä Bluetooth-puheluilla. Kello on yhteensopiva sekä Android- että iOS-laitteiden kanssa. Huawei Watch GT 3:ssa on tehokas akku, joka kestää jopa 14 päivää 46 mm:n mallissa ja jopa 7 päivää 42 mm:n mallissa, mikä tekee siitä luotettavan ja erittäin tehokkaan jokapäiväisen avustajan.

Huawei Watch GT 3 -laitesarjan myynti Suomessa alkaa vuoden 2021 aikana. Värivaihtoehdot ja suositushinnat:

• Watch GT 3, 46 mm, metallinharmaa kello ja metalliranneke – 329 €
  • Watch GT 3, 46 mm, metallinharmaa kello ja ruskea nahkaranneke – 279 €
  • Watch GT 3, 46 mm, musta kello ja musta fluoroelastomeeriranneke – 279 €
  • Watch GT 3, 42 mm, kullansävyinen kello ja metalliranneke – 329 €
  • Watch GT 3, 42 mm, kullansävyinen kello ja valkoinen nahkaranneke – 279 €

FreeBuds Lipstick – kaunis kuuntelukokemus

Huawei julkisti myös tyyliltään täysin uudenlaiset FreeBuds Lipstick -kuulokkeet. Kyseessä on omintakeisen tyylikäs erikoisversio FreeBuds 4 -kuulokkeista, jossa ylellinen muotoilu yhdistyy viimeisimpään korkealaatuiseen äänentoistoteknologiaan.

FreeBuds Lipstick paketoi kuulokkeet ainutlaatuiseen huulipunaa muistuttavaan koteloon, joka on valmistettu korkealaatuisesta ruostumattomasta teräksestä ja viimeistelty hohtavalla kiiltopinnalla. Kotelon sisältä löytyvät erityisesti käyttömukavuudestaan tunnetut kuulokkeet eloisassa punaisessa värissä. FreeBuds Lipstick -kuulokkeet ovat Huawei-laitteiden lisäksi yhteensopivat kaikkien Android- ja iOS-puhelinten kanssa ja tukevat kahden laitteen yhteyttä.

Erikoisversiokuulokkeiden suositushinta on 249 € ja niiden myynti Suomessa alkaa vuoden 2022 alussa.

nova 9 – kuvauskumppani aamusta iltaan

Huawein tulevassa nova 9 -älypuhelimessa on Ultra Vision -kamerajärjestelmä, johon kuuluvat 50 MP:n RYYB Ultra Vision -pääkamera 1/1,56-tuumaisella kennolla, 8 MP:n ultralaajakulmakamera, 2 MP:n syvyyskamera, 4 cm:n makrokamera ja 32 MP:n etukamera kookkaalla 1/2,8-tuumaisella kennolla. Tämä yhdistelmä takaa korkealaatuiset ja tarkat kuvat mihin vuorokaudenaikaan vain.

Muihin huippuominaisuuksiin lukeutuvat 1,07 miljardin värin esittämiseen kykenevä, 6,57-tuumainen näyttö 120 Hz:n virkistystaajuudella sekä 4 300 mAh:n akku, joka latautuu täyteen vain 38 minuutissa. Kokonaisuuden viimeistelee hoikka ja tyylikäs muotoilu. Värivaihtoehtoina ovat sininen ja musta.

Huawei nova 9 -puhelimen suositushinta on 549 €. Laitteen myynti Suomessa alkaa vuoden 2021 aikana valikoiduilla jälleenmyyjillä.

Johtava PR- ja viestintäpäällikkö

Kuva- ja materiaalipyynnöt, tuotelainat:

Niko Haikala, OSG Viestintä
Account Manager