Huawei ja Meltron yhdistävät osaamisensa kestävien kaupunkiympäristöjen rakentamiseksi älykkäällä valaisulla

Huawein ja suomalaislähtöisen pörssiyhtiön Meltronin yhteistyö luo uusia ja älykkäitä valaisininnovaatioita kaupunkeihin ympäri maailman kestävän kehityksen edistämiseksi.

Huawei Technologies Oy ja Meltron Oy ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen yhteistyölle. Suunnitteilla on tuoda markkinoille uudenlaisia ratkaisuja, joissa yhdistyy Huawein innovatiivinen tieto- ja viestintäteknologia sekä Meltronin ainutlaatuinen valaisinosaaminen.

Päästöttömät tieto- ja viestintäteknologiapalvelut yhdistettynä muuntautumiskykyisiin valaisinratkaisuihin ja -teknologiaan valmistavat maailmaan, jossa digitaalisuus ja kestävyys ovat yhä tärkeämmässä roolissa kaupunkiympäristöjen, kiinteistöjen ja infrastruktuurin rakentamisessa. Tällä hetkellä kaupunkien valaistusjärjestelmiä ja -teknologiaa ei ole vielä täysin integroitu esimerkiksi tietoliikenneverkkoihin.

Yhteistyö vastaakin kaupunkisuunnittelun ajankohtaisiin haasteisiin tarjoamalla ilmastoneutraaleja ja hiilipäästöttömiä teknologiaratkaisuja. Aiesopimus on vahva kannanotto maailmanlaajuiseen pyrkimykseen luoda paitsi kestävää kehitystä myös turvallisuutta rakennetun ympäristön sekä infrastruktuurin toimialoilla.

“Tämä on erinomainen esimerkki siitä, miten Huawein ja johtavan suomalaisen teknologiayhtiön yhteistyö mahdollistaa täysin ainutlaatuisia ratkaisuja myös laajemmin koko yhteiskunnan kehittämiseen”, sanoo Ye Feiwei, Huawei Suomen maajohtaja.

“On hienoa saada olla mukana tällä digitaalisella matkalla Meltronin kanssa, ja vastata yhdessä aikamme haasteisiin tieto- ja viestintäteknologian avulla. Tavoitteemme on tuoda lisäarvoa kaupunkeihin maailmanlaajuisesti ja varmistaa samalla tehokkaampi kaupunkisuunnittelu ja -johtaminen, kestävä kehitys ja hyvinvoinnin kasvu”, sanoo Malgorzata Pawlowicz, Huawei Nordicin Government Industry -asiantuntija.

“Tämä on meille läpimurto ja samalla tunnustus Meltronin poikkeukselliselle teknologialle yhä tärkeämmän ja nopeasti kasvavan älykkään valaistuksen alalla. Olemme etuoikeutettuja päästessämme tekemään yhteistyötä globaalin teknologiajohtajan kanssa. Yhteistyö nostaa molemmat toimijat uudelle ajatus- ja designjohtajuuden tasolle. Tarjoamme täysin uudenlaisia ja lisäarvoa tuovia ratkaisuja asiakkaillemme maailmanlaajuisesti”, sanoo Meltronin toimitusjohtaja Ville Sistonen.

Lisätiedot:

Ville Sistonen, toimitusjohtaja, Meltron Oy, 040 746 4781, ville.sistonen@meltron.fi

Hennariikka Andersson, yhteiskuntasuhde- ja viestintäjohtaja, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Meltron – More than Just Light

Meltron Oy suunnittelee, valmistaa ja myy LED-valaistusratkaisuja, jotka perustuvat elektroniikan, optiikan, materiaalien, termodynamiikan ja nanorakenteiden yhdistämiselle. Sloganimme “More than Just Light” tarkoittaa energiansäästöä, ylivertaista valon laatua, kustannustehokkuutta sekä korkeampaa turvallisuutta ja hyvinvointia kaikille. Meltron tarjoaa korkealaatuisia ratkaisuja haastaviin olosuhteisiin infrastruktuurin, teollisuuden, logistiikan ja maatalouden aloilla. Lue lisää osoitteessa www.meltron.com.

Huawei Technologies on yksi maailman johtavista informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) yrityksistä. Olemme sitoutuneet tarjoamaan digitaalisia älyratkaisuja jokaiselle ihmiselle sekä jokaiseen kotiin ja yritykseen keskittyen neljään ydintoimialueeseen: televiestintäverkostot, IT, älylaitteet ja pilvipalvelut.

Huawein tuotteet, ratkaisut ja palvelut ovat sekä kilpailukykyisiä että turvallisia. Avoimen yhteistyön avulla haluamme luoda asiakkaillemme kestävää arvoa, tehdä työtä ihmisten voimaannuttamiseksi, parantaa elämää kodeissa ja inspiroida innovaatiota kaikenlaisissa organisaatioissa. Huawein innovaatiot luodaan asiakkaiden tarpeisiin. Investoimme perustutkimukseen, jossa keskitytään maailmaa eteenpäin vieviin teknologisiin läpimurtoihin. Yhtiö työllistää 194 000 työntekijää yli 170 maassa ja alueella. Vuonna 1987 perustettu Huawei on sen työntekijöidensä täysin omistama yksityinen yritys.

Suomessa Huawei on aloittanut toimintansa vuonna 2008 ja työllistää yli 600 henkeä. Yhtiöllä on Suomessa Helsingin myyntitoimiston lisäksi kaksi tutkimus- ja tuotekehityskeskusta – toinen Helsingissä ja toinen Tampereella.