Icelandair nousujohteisesti uuteen vuoteen 2014 – lentokapasiteettia Helsinkiin lisätään merkittävästi

Kuluvan vuoden viimeiset kuukaudet vahvistaa yhtiön hyvää kehitystä edellisvuoteen verrattuna.

Icelandair liikenneluvut marraskuun 2013 vahvistavat + 10 % kasvun asiakasmäärissä  ollen yhteensä 143.500 matkustajaa.

Edellisvuoden vastaava luku oli 130.900.  Koko vuoden matkustajamäärät ovat kasvaneet + 11 % ja tammi-marraskuun

jaksolla yritys kuljetti 2.116.870 matkustajaa edellisvuoden 1.900.650 sijaan.

Icelandairin reittiverkosto laajenee 2014 ja on yhtiön historian suurin kattaen 38 kohdetta joista 13 Pohjois-Amerikassa ja Kanadassa.

Lentojen viikottainen määrä Atlantin yli nousee merkittävästi ja on 82 USAn ja Kanadan osalta.  Icelandair tarjoaa nopeimmat ”one stop”

yhteydet Suomesta kaikkiin kohteisiin Atlantin takana.

Yhtiön konekanta perustuu uudistettuun Boeing 757 laivastoon ja operoi 2014 yhteensä  21 koneella.

Icelandairin 13 kohdetta Pohjois-Amerikassa ovat : New York (Newark ja JFK),  Boston, Washington D.C., Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage ja Kanadassa Halifax, Toronto, Edmonton og Vancouver i Canada – joista kaksi viimeistä avataan maaliskuussa ja toukokuussa.

Icelandair matkustajat voivat samalla lentohinnalla, nopean koneenvaihdon lisäksi halutessaan tehdä jopa 7 vuorokauden StopOver pysähdyksen

Islannissa. Lisäksi kukin matkustaja voi ottaa käsimatkatavaran lisäksi  kaksi matkalaukkua maksutta mukaan. Yhtiö sallii myös kohteiden yhdistämisen.

Helsingin merkitys reittiverkostossa kasvaa.  Yhtiö operoi päivittäisten yhteyksien lisäksi kesäkaudella ns.  Wing to Wing rinnakkaislähdöt perjantaisin ja sunnuntaisin, tarjoten kahta lähtöä 15 minuutin välein.

• kanada