Icelandair tarjoaa matkustusmahdollisuuksia lapsille, joilla on pitkäaikaisia sairauksia

Icelandairin perustama järjestö, Erityinen lasten matkarahasto (Vildarbörn), tarjoaa mahdollisuuden lapsille, joilla on pitkäaikaisia sairauksia, matkustaa perheittensä kanssa ja tehdä unelmiensa matkoista todellisuutta.

Icelandairin Erityinen lasten matkarahasto antaa islantilaisille ja lähistön maiden lapsille mahdollisuuden matkustaa perheittensä kanssa, jota he eivät muuten voisi tehdä taloudellisista vaikeuksista ja hoitokuluista johtuen.

Icelandairin matkustajat voivat rahoittaa matkarahastoa kahdella tavalla. Ensinnäkin matkustajat voivat jättää istuimen Icelandairin lentokoneiden selkänojan taskuissa oleviin kirjekuoriin ylimääräiset vaihtorahat, jotka matkustamon henkilökunta sitten kerää jokaisen lennon päätteeksi. Toiseksi, Icelandair Saga Clubin jäsenet voivat tehdä lahjoituksia, lahjoittaen vuosittain tietyn määrän keräämistään kanta-asiakaslentomaileistaan.

Yksi tärkeimmistä Icelandairin asiakkaiden tekemistä lahjoituksista on Palkintopisteiden lahjoitus Erityiselle lasten matkarahastolle. Asiakkaat voivat lahjoittaa pisteitään rahastoon lähettämällä sähköpostia osoitteeseen dea@icelandair.is ja ilmoittaen pisteiden määrän, jonka he haluavat lahjoittaa.

Rahaston varojen jako tapahtuu kahdesti vuodessa; seuraavat jakopäivät ovat 25. huhtikuuta ja 26. lokakuuta 2013.

Viimeisimmässä, 28. lokakuuta 2012 suoritetussa jaossa varoja myönnettiin 26 lapselle ja heidän perheilleen, tuettujen henkilöiden lukumäärän ollessa yhteensä 150. Varaston perustamisesta alkaen yhteensä 355 perhettä on saanut tukea rahastosta.

Hakeaksesi matkarahoitusta käy sivulla

www.icelandair.fi/frequent-flyer/special-children-travel-fund/application/

• erityinen lasten matkarahasto
  • lasten matkustusmahdollisuudet