IDO inspiroituu suomalaisesta luonnosta, josta kumpuavat tuotteiden puhtaat linjat sekä käytännöllisyys ja kestävyys.

Blogikirjoitus -

IDO inspiroituu suomalaisesta luonnosta

Kylpyhuonealan kotimainen tuotemerkki IDO aloittaa uuden vuosikymmenen korostaen entistä vahvemmin arvojaan, joihin se on lujasti nojannut koko historiansa ajan. IDOn ydintä ovat pohjoismainen design, kestävyys ja puhtaus.

”Ympäristö on aina ollut tärkeässä roolissa IDOn tuotesuunnittelussa, ja vuoden 2020 aloitamme yhä vahvemmin luonnosta inspiroituen. Suomen karusta ja kauniista luonnosta kumpuavat muotoilun ja tuotteiden ajattomuus, käytännöllisyys ja kestävyys”, kertoo Laura Olin-Loock Geberit Oy:n markkinoinnista.

IDO on ollut mukana suomalaisten arjessa jo pitkään, sillä sen juuret ulottuvat 140 vuoden taakse Helsingin Arabiaan. Nykyään IDO-saniteettikeramiikkatuotteet valmistetaan Tammisaaressa Geberit Production Oy:n tehtaalla, joka juhli vuoden 2019 marraskuussa 50 vuoden taivaltaan. Kotimaisuuden lisäksi IDOn menestyksen ja suosion avaimia ovat olleet kestävä tuotanto ja laadukkaat tuotteet.

”Suomalaiset ovat tottuneet elämään luonnon kanssa rinta rinnan etsien tilaa, rauhaa ja aikaa omille ajatuksille. Kodissa luontevan rentoutumisen ja hyvinvoinnin paikan tarjoaa nimenomaan kylpyhuone.”

Inspiroiva luonto heijastuu kylpyhuoneessa esimerkiksi vaaleaan värimaailmaan ja luonnonläheisiin materiaaleihin. IDO asettaa luonnon etusijalle sekä suunnittelussaan että tuotannossaan ajatellen myös tuotteiden elinkaarta ja käytännöllisyyttä. Kaikki IDO-tuotteet valmistetaan tarkoin valituista materiaaleista, jotta ne olisivat kestäviä ja helppoja pitää puhtaana.

”IDO-tuotteiden laatu kertoo kunnioituksestamme ympäristöä kohtaan. Vastuullisuus ja kestävä tuotanto ovat tärkeitä arvojamme, sillä haluamme inspiroitua luonnosta myös tulevaisuudessa”, Olin-Loock sanoo.

Tunnisteet

IDO on suomalainen kylpyhuonealan tuotemerkki, jonka juuret ulottuvat 140 vuoden taakse Helsingin Arabiaan. Sen tuotevalikoimaan kuuluvat suihkut, pesualtaat, wc-istuimet, kylpyhuonekalusteet sekä ammeet. IDO-saniteettikeramiikkatuotteet valmistetaan Suomessa Geberit Production Oy:n Tammisaaren-tehtaalla, joka on alan ainoa tehdas Suomessa. Geberit-konserni on saniteettitekniikan markkinajohtaja Euroopassa.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on yli 30 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2018) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Yhteyshenkilö/-t

Laura Olin-Loock