Laadukkaat ja tyylikkäät IDO Elegant -sarjan pesualtaat ovat suosittu valinta – altaan voi bongata myös Tuusulan Asuntomessuilta.

Kotimaiseen IDO-laatuun luotetaan Tuusulan messukodeissa

Kodin ja asumisen nykysuuntauksia esittelevät Tuusulan Asuntomessut vahvistavat trendin: suomalaiskotien kylpyhuoneet eivät ole vain asukkaiden huoltopisteitä vaan huolella suunniteltuja tunnelmallisia tiloja, joissa palaudutaan arjen rasituksista itseään hemmotellen. Sisustus- ja kalustevalinnoilla luodaan rauhoittavaa harmoniaa.

“Valkoinen on puhtauden väri, joten sitä suositaan edelleen kylpyhuoneen värivalinnoissa. Myös vaaleat harmaan sävyt mustalla maustettuna puhuttelevat nyt suomalaisia. Luonnon inspiraatiosta kertovat marmorin suosio, puupinnat sekä sisustuksen yksityiskohdat, kuten viherkasvit ja juuttikorit”, kertoo IDO-tuotteita valmistavan Geberitin myyntiedustaja Arja Koivisto.

Elokuun asuntomessuilta kodin ja asumisen vinkkejä hakevat vierailijat voivat bongata kohteista kotimaisia IDO-tuotteita, kuten IDO Elegant -sarjan altaita ja kalusteita, IDO Reflect -sarjan peilejä sekä IDO Showerama -suihkunurkan taiteovilla. Useissa messukodeissa voi tutustua IDO Glow -sarjan wc-istuimiin ja puntaroida, sopisiko omaan kotiin lattia- vai seinä-wc – tai kenties molemmat. Koiviston messutärppi kotimaisten IDO-tuotteiden ystäville on kohde numero 3, Villa Fortuna.

“Villa Fortuna on todella upea kohde, jonka wc- ja kylpytiloihin asukkaat ovat valinneet IDO Elegant -tasoaltaat ja kalusteet sekä IDO Reflect -tasopeilit. Kodin kylpyhuone on tyylikkään hillitty, yksinkertainen ja puhdaslinjainen. Valkoiset kalusteet sopivat todella upeasti yhteen marmorilaattojen kanssa. Ylellisyyden tuntua tehostavat hanat, jotka ovat trendikkäästi messinkiä.”

Tuotteen kestävyyttä arvostetaan eniten

Vaikka trendit ohjaavat vahvasti asukkaiden mieltymyksiä, kylpyhuoneen suunnittelussa kannattaa olla harkitsevainen, jotta valinnat kestävät aikaa. Tuusulan Asuntomessujen rakennuttajien kanssa tiivistä yhteistyötä tehneen Koiviston mukaan IDO-tuotteita valittaessa vaakakupissa painoi erityisesti kotimaisuus ja luja luotto laatuun. IDOlla on pitkät perinteet suomalaisten arjessa.

“Asukkailla oli jo aikaisemmista kodeistaan myönteisiä kokemuksia IDO-tuotteista. Kotimaisuuden ja laadun lisäksi he kokivat tärkeäksi kylpyhuonetuotteiden puhdistettavuuden. Esimerkiksi IDO Glow -sarjan huuhtelukauluksettomat Rimfree-mallit on helppo ja nopea puhdistaa – sisältä ja ulkoa. Wc-istuimen muotoilulla on suuri merkitys”, Koivisto selvittää.

Kestävyys, toiminnallisuus ja puhdistettavuus ovat tutkitusti* tärkeimpiä ominaisuuksia, kun suomalaiset valitsevat kylpyhuoneeseen pitkäikäisiä tuotteita, kuten wc-istuimia tai kylpyammeita. IDO-tuotteita valmistavan Geberit-konsernin teettämän tutkimuksen vastaajista peräti 88 prosenttia piti tärkeänä tai erittäin tärkeänä, että tuote on kestävä. Toiminnallisuus oli eri tuoteominaisuuksista tärkeää tai erittäin tärkeää 86 prosentille ja puhdistettavuus 85 prosentille vastaajista. Näiden kolmen lisäksi mukavuus erottui selvästi kyselyyn listatuista vaihtoehdoista.

“Kyselytutkimuksessa tärkeimmiksi nousseet tuoteominaisuudet täsmäävät omien kokemuksieni kanssa IDO-tuotteiden myyntiedustajana. Tuotteiden kestävyyttä, toiminnallisuutta ja puhdistettavuutta arvostavat myös Tuusulan messukotien rakennuttajat”, Koivisto kertoo.

Tärkeänä pidetyt tuoteominaisuudet lisäävät kylpyhuoneiden käytännöllisyyttä, sujuvuutta ja viihtyisyyttä.

“Suomalaiset elävät todella aktiivista arkea. Siksi kylpyhuoneen siivouksen täytyy sujua todella kivuttomasti. Käytännöllisyyttä tuovat myös laadukkaat säilytysratkaisut, ja viihtyisyyttä muiden muassa hitaasti sulkeutuvat wc-istuimien kannet, jotka eivät kolise.”

Elokuun loppuun asti jatkuvien Tuusulan Asuntomessujen lisäksi ideoita wc- ja kylpytilojen suunnitteluun voi hakea myös IDO-tuotteiden kylpyhuonenäyttelystä Helsingin Pohjois-Haagasta. Kylpyhuonenäyttelyn ja asiakaspalvelun yhteystiedot sekä tietoa kylpyhuoneen suunnittelusta löydät seuraavasta linkistä:

*Tutkimuksen toteutti IDO-tuotteita valmistavalle Geberit-konsernille YouGov tammikuussa 2020. Tutkimukseen vastasi 1010 suomalaista.