IDO Elegant on sarja, jonka ajaton design sopii jokaiseen kylpyhuoneeseen. Ohut, keraaminen tasoallas tuo kylpyhuoneeseen eleganttia tunnelmaa.

Luota kylpyhuoneremontissa ammattilaisen apuun – poimi IDOn vinkit suunnitteluun

Kun viettää paljon aikaa kotona, alkaa väistämättä arvioida arkensa näyttämöä kriittisin silmin: missä huoneessa on viihtyisää ja mikä tila tai nurkkaus on jäänyt rempalleen. Jos kylpyhuone kaipaa järjestelyä tai remonttia, nyt on hyvä hetki tarttua toimeen.

”Mitä enemmän pystyy kotoilemaan, sitä enemmän varmasti arvostaa kylpyhuoneen käytännöllisyyttä ja tunnelmaa”, toteaa IDOn ja Geberitin kylpyhuonenäyttelyn asiakaspalvelija Nina Lehtonen.

Vaikka mieli olisi jo ihanasti inspiroitunut pieneen tai isoon remonttiin, suunnittelu vaatii tarkkuutta ja huolellista pohdintaa. IDO-tuotteita valmistava Geberit-konserni teetti tammikuussa YouGovilla tutkimuksen, jonka mukaan 53 prosenttia suomalaisista kokee vaikeana valita kylpyhuoneremontin materiaalit ja laskea remontin tarpeet.

”Siksi onkin hyvä kääntyä suunnitteluvaiheessa ammattilaisen puoleen”, Lehtonen neuvoo.

Tutkimuksen mukaan 77 prosenttia vastaajista haluaa ammattilaisen myös toteuttavan kylpyhuoneen saneerauksen.

”Kun kylpyhuoneremontin tekee ammattilainen, voi luottaa siihen, että asiat hoituvat oikein ja asennukset ovat pitkäikäisiä. Vakuutusten takia taloyhtiöt usein antavat luvan remontille vain, jos sen toteuttaa ammattilainen.”

Kylpyhuone käyttäjän tarpeiden mukaan

Vaikka kylpyhuoneen saneerauksen suunnittelisi ja toteuttaisi ammattilainen, tärkeä asiantuntija on myös kylpyhuoneen käyttäjä.

”Kaikki lähtee siitä, minkä kokoinen tila on, mitä siellä halutaan säilyttää ja ketkä sitä käyttävät. Asukkaiden mieltymyksiä ei kannata väheksyä remonttia suunniteltaessa”, Lehtonen muistuttaa.

Mitä pienempi kylpyhuone on, sitä huolellisemmin on mietittävä säilytysratkaisuja. Jos tilaa on paljon, kylpyhuone antaa enemmän vapauksia sisustaa.

”Remontoijat ovat usein epävarmoja siitä, mikä on mahdollista ja minkälaiset kalusteet mahtuvat heidän kylpyhuoneeseensa. Mittaaminen vaatii ammattimaisen otteen.”

IDOn malliston sarjat, kuten IDO Elegant, IDO Light ja IDO Trend, ovat tyyliltään ajattomia ja suunniteltu vastaamaan sekä pienten että suurien kylpyhuoneiden haasteisiin. Sarjojen säilytyskalusteista on paljon erimallisia ja erikokoisia vaihtoehtoja. Lehtosen mukaan myös IDO Glow on suosittu sarja, jonka suuri pesuallas on monen remontoijan ja rakentajan mieleen. IDO Glow -sarjaan kuuluu kalusteiden ohella myös kattava valikoima lattia- ja seinä-wc-istuimia.

”Kalusteiden, pesualtaan ja wc-istuimen lisäksi on olennaista pohtia huolella, minkälainen suihkuratkaisu sopii tilaan parhaiten. Suihkuseinät, -nurkat ja käännettävissä olevat suihkuovet ovat käytännöllisiä ja helppoja asentaa. Ne myös suojaavat kalusteita vedeltä. Pienissä kylpyhuoneissa suihkuseinä on usein jopa pakollinen sähköturvallisuuden takia”, Lehtonen kertoo.

Saneeraukseen kaikki samasta paikasta

IDOn laaja tuotevalikoima helpottaa kylpyhuoneremontin suunnittelua ja antaa tilaa mielikuvitukselle. Tammikuussa toteutetun kylpyhuonekyselyn suomalaisista vastaajista 54 prosenttia kertoi haluavansa ostaa kaikki kylpyhuoneen saneerauksessa tarvittavat materiaalit samasta paikasta.

”Kun tuotteet hankkii samasta paikasta, suunnitteluvaiheessa on helpompi tehdä valintoja. Etuja ovat myös asennuksen tekninen tuki ja myöhemmin huoltovarmuus varaosineen. Näistä syistä moni suomalainen valitsee kotimaassa valmistetut IDO-tuotteet”, Lehtonen toteaa.

IDO-tuotteisiin voi tutustua esimerkiksi kylpyhuonenäyttelyssä, joka kesäkuun alussa avaa jälleen ovensa Helsingin Pohjois-Haagassa. Asiakaspalvelua saa myös puhelimitse ja sähköpostilla.

”Kannattaa hyödyntää myös IDOn verkkosivujen virtuaalinäyttelyä ja inspiraatiosivuja, jotka tarjoavat paljon tietoa, kuvia ja vinkkejä”, Lehtonen vinkkaa.

Asiakaspalvelun yhteystiedot, virtuaalinäyttelyn ja inspiraatiota kylpyhuoneen suunnitteluun löydät seuraavasta linkistä:

*Tutkimuksen toteutti IDO-tuotteita valmistavalle Geberit-konsernille YouGov tammikuussa 2020. Tutkimukseen vastasi 1010 suomalaista.