IMATRAN SEUDUN KORONASELVIYTYJÄ -YRITYKSET ON NYT SELVILLÄ!

Vuoden koronaselviytyjiksi Imatran seudulta on valittu Virkkukoukkunen, Discover Saimaa ja Bio Vuoksi!

Pyysimme teitä ilmiantamaan inspiroiva yritys, joka on menestynyt vaikeasta koronavuodesta huolimatta. Kiitos teille ilmiannoista! Niistä Kehyn raati valitsi voittajiksi nämä kolme imatralaista menestyjäyritystä:

Virkkukoukkunen Oy

• Yritys on jatkanut valitsemallaan tiellä, kehittäen uusia tuotteita ja panostaen sellaisiin kanaviin jossa kuluttajat niitä voivat ostaa muuttuneessa tilanteessa eli verkkokauppaan. Yrittäjä ja suunnittelija Tiina Kärkäs-Sund on koonnut paikallisista toimijoista tiimin tekemään työtä, jolla yrityksen tuotteita myydään ja markkinoidaan ympäri maan. Tuotteet ovat kotimaisia. Yrityksen koko identiteetti on iloinen, ei ole toista yhtä vahvasti iloiseen karjalaisuuteen ja Imatran hienouksiin markkinoinnissaan nojaavaa yritystä.

Discover Saimaa

• Tuli koronaa "pakoon" Imatralle ja Saimaalle sekä on pistänyt aika kovasti tuulemaan alueen matkailusektorilla. Rakentanut huikeat yhteistyöverkostot sekä tarjonnut mahtavia elämyksiä asiakkaille. Tällasta tarvitaan enemmänkin alueen matkailusektorille.

Marlon Movies Oy/Bio Vuoksi

• Bio Vuoksi ei ole lomauttanut vaan keksinyt tapoja miten saadaan työntekijät pidettyä leivän syrjässä kiinni. Kun 18.3.20 meidät määrättiin suljettavaksi eli elokuvia ei saanut näyttää, niin ilostutimme ihmisiä poppari perjantailla. Pakkoloman aikana päätimme pistää jäätelökioskin Vuoksenniskalle. Jäätelökioski työllisti 2 vakituista työntekijäämme ja yhden osa-aikaisen. Juhannuksen jälkeen Elokuvateatteri avasi ovensa. Omistaja pyöritti sitä lähestulkoon yksin elokuulle saakka. Kun jäätelökioskin oli aika lähteä talviteloille, siirtyivät jäätelöt ja vakinaiset työntekijät takaisin elokuvatetatterille. Silloin aloimme valmistelemaan aulaan avattavaa kahvilaa. Etsimme yhteistyökumppanit. Ajatus oli että mahdollisimman moni lähialueen yritys voisi hyötyä kahvilan avautumisesta. Löysimme Lehmus Roasteryn ja lanseerasimme oman Inkeri kahvin. Jokaisesta myydystä Inkeri kahvi pussista lähtee 2 € hyväntekeväisyyteen. Herkkuja meidän kahvilaan tekee Kakkukulma, Baakkelssi ja Toivosen leipomo.
    Meidän toimintaa on rajoitettu koko vuoden. Olemme olet tähän mennessä suljettuna viime vuonna 3 kk pakosti ja nyt taas olemme suljettu, koska kahvilat eivät saa olla auki ja elokuviin saisi tulla vain 6 ihmistä.
    Nyt suunnittelemme uusia juttuja, joista kerromme sitten myöhemmin.

Kyseiset yrittäjät ovat saaneet jo tiedon tästä hienosta tunnustuksesta. Kehyläisiltä lämpimät onnittelut  inspiroiville ja sisukkaille yrittäjille!

• koronaselviytyjä