KASVUA IMATRALTA -ARTIKKELI, MENESTYVÄ SUOMI 9.9.2021

Imatran seudulla panostetaan rautatieyhteyden lisäksi erityisesti matkailullisiin valmiuksiin ja ympäristövastuullisen yritystoimintaan. Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy:n yrityspalvelut tukevat laajan verkostonsa avulla yritystä koko elinkaaren ajan ja auttavat parantamaan yritysten kilpailukykyä.

Imatrankoskesta tunnettu Imatra on osa Saimaan aluetta. Venäjän rajan läheisyys on Imatralle selkeä valtti, samoin toimiva rautatieyhteys, jonka kansainvälisen turismin ja tavaran liikkuvuuden eteen tehdään paljon töitä.

Yksi pitkäaikainen kivijalka alueelle on toimia Euroopan suurimpana metsäjalostusklusterina.

- Mainettaan paremmalla Imatralla on paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia yrittäjälle. Isoilla toimijoilla on runsaasti hankkeita hiilineutraalisuuden ja hiilinegatiivisuuden saralla. Meiltä löytyy niin tontteja, lämmitysratkaisuja kuin muitakin energiaratkaisuja ympäristövastuullisuutta kilpailuvalttinaan hyödyntäville yrityksille, sanoo Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy:n (Kehy) toimitusjohtaja Antti Oravuo.

Kehy on Suomen vanhin toimiva elinkeinotoimintaa tukeva kehitysyhtiö.

- Toimimme verkostomaisesti eli haemme yrityksille tarpeisiin sopivan asiantuntijakontaktin tai avuntarjoajan kasvukapeikkoihin ja ongelmatilanteisiin. Rahoituksia yrityksille haemme pankeilta ja valtion tukiorganisaatioilta. Toimimme ISO9001-laatujärjestelmän mukaisesti dokumentointeja myöten.

Imatra voitti erä- ja luontokulttuurimuseon kilpailutuksen viime kesänä.

- Se on myös yksi hyvä esimerkki alueemme vetovoimasta ja hyvästä yhteishengestä. Kaupungintalollemme on tarkoitus luoda kansainvälisesti vetovoimainen ja yhteiskunnallisesti vaikuttava Suomen luonto- ja eräkulttuurin kokemisen ja esittelyn paikka, Oravuo kertoo.

toimitusjohtaja Antti Oravuo, p. 040 721 1310, antti.oravuo@kehy.fi

Artikkeli julkaistu Kauppalehti Fakta, Menestyvä Suomi -julkaisussa 9.9.2021 ja toteutettu yhteistyössä Calcus.com Oy:n kanssa

• Yritystoimi

• yrityspalvelut