ASH: Uusia tutkimustuloksia Philadelphia-kromosomi positiivista akuuttia lymfaattista leukemiaa (ph+ALL) sairastavien potilaiden hoidossa

American Society of Hematologyn 59. ASH-kongressissa Atlantassa esitettiin tulokset vaiheen 2 tutkimuksesta, jossa ponatinibia (Iclusig®) tutkittiin yhdessä steroidien kanssa Philadelphia-kromosomi positiivista akuuttia lymfaattista leukemiaa (ph+ALL) sairastavien potilaiden hoidossa.

Tutkimukseen, joka alkoi maaliskuussa 2014 päättyen joulukuussa 2016, osallistui yhteensä 42 potilasta, joiden keski-ikä oli 68 vuotta. Potilaat saivat ponatinibia kahdeksan sykliä kuuden viikon ajan ja steroideja esilääkityksenä jatkuen päivään 29 saakka ensimmäisen syklin aikana. Metotreksaattia, sytarabiinia ja deksametasonia annettiin intratekaalisesti aivoselkäydinnestetilaan joka 28. päivä keskushermoston suojaamiseksi.

Ponatinibi yhdessä steroidien kanssa osoitti tehoa hoidettaessa vasta diagnostosoituja, Philadelphia-kromosomi positiivista akuuttia lymfaattista leukemiaa sairastavia potilaita, jotka olivat iäkkäitä tai jotka eivät soveltuneet intensiiviseen hoitoon solunsalpaajilla tai kantasolujensiirtoon.

Lisätietoa tutkimuksesta:

Yhteystiedot:

Johan Hultén, Ph.D., Medical Director, Incyte Biosciences Nordic AB

Erik Fromm, General Manager, Incyte Biosciences Nordic AB
+46 73-679 60 23

Tutkimusohjelma pitää sisällään 17 lääkeaine-ehdokasta, jotka kohdentuvat 14 eri molekyylikohteeseen. Portfoliossa on immunoterapioita, joilla pyritään saamaan potilaan oma immuunipuolustus hyökkäämään syöpäsoluja vastaan ja kohdennettuja hoitoja, joilla pyritään suoraan tai epäsuorasti estävämään karsinogeenisten mutaatioiden vaikutukset.

Incyten globaali pääkonttori sijaitsee Delawaressa Yhdysvalloissa ja Euroopan pääkonttori on Genevessä. Incyten palveluksessa on maailmanlaajuisesti yhteensä yli 1000 työntekijää.