Ohita
DEWALT tuo kestävän MD501 Android -älypuhelimen pohjoismaisille markkinoille yhteistyössä Global Mobilen ja Ingram Micron kanssa

Tiedote -

DEWALTin uusi, jo aiemmin onnistuneesti Isossa-Britanniassa lanseerattu, kestävä älypuhelin on nyt saatavilla Suomesta. Laite kestää ääriolosuhteita niin ulkona kuin työmaakäytössäkin ja tarjoaa silti kaikki huipputason älypuhelimen ominaisuudet. MD501 on suunniteltu ammattikäyttöön ja ulkotiloihin ja siinä yhdistyvät DEWALTin teollisuusrakentamisen asiantuntemus sekä innovatiivinen mobiiliteknologia.

Teollisuusrakentamisen ratkaisuja ammattikäyttöön suunnitteleva ja valmistava DEWALT on yhdistänyt voimansa tunnetun kestäviä mobiililaitteita valmistavan Global Mobile Communicationsin kanssa tuodakseen markkinoille DEWALT MD501 Android -älypuhelimen, joka kestää kovimmatkin työolosuhteet. Ingram Micro on tuotteen jakelija yksinoikeudella kaikissa Pohjoismaissa.

Android 6 yhteensopivassa1 puhelimessa on kaksi 4G SIM-paikkaa, ja se tarjoaa samat ominaisuudet kuin mikä tahansa johtava älypuhelin yhdistettynä kestävään ja vankkaan designiin sekä alan ammattilaisille suunnattuihin erityssovelluksiin.

”Me Ingramilla olemme hyvin ylpeitä siitä että saimme yksinoikeuden Pohjoismaissa DeWaltin älypuhelimien jakeluun, mikä vahvistaa valikoimaamme edelleen tässä kasvavassa kategoriassa”, sanoo Fredrik Westerén , Ingram Micron Nordic Product and Marketing Manager.

MD501 sietää lämpötilanvaihtelua -20°C pakkasesta +60°C lämpöön varmistaen käyttäjän tavoitettavuuden työympäristöstä riippumatta. HD Bright View Gorilla Toughened Glass 3 -lasista valmistettu 5-tuumainen näyttö selviytyy hyvin jokapäiväisen työmaakäytön aiheuttamista rasituksista. MD501 on täysin kestävä älypuhelin, joka on yleisen IP68-standardin mukaisesti veden-, pölyn- ja säänkestävä, sekä selviytyy MIL-STD 810G -standardin mukaisesti pudotuksesta betoniin jopa kahdesta metristä.

DEWALT-puhelimesta löytyy lisäksi useita ominaisuuksia, joiden on tarkoitus edesauttaa työtehokkuuden maksimointia ja työnjohtoa. 13 megapikselin kamera soveltuu erinomaisesti töiden kirjaamiseen ja tallentamiseen, kun taas käsineidenkin kanssa käytettävä HD-näyttö parantaa käyttömukavuutta työmaalla. Toisin kuin monissa muissa älypuhelimissa, edistynyt teknologia takaa sen, että akku kestää jopa 8 tuntia puheaikaa, jotta työntekijät eivät missään tilanteessa jäisi tavoittamattomiin. Laite tukee myös langatonta lataamista Qi-standardilla.

MD501 on suunniteltu vähentämään rakennusalan ammattilaisten kohtaamia riskejä yksintyöskentelevän työturvallisuutta parantavilla ominaisuuksilla. Laitteeseen on ohjelmoitu hätäpainike, joka välittää työntekijän tarkan GPS-sijainnin haluttuun puhelinnumeroon. Korkealla työskenteleville voidaan asettaa käyttöön kiihtyvyysmittari, joka laukaisee automaattisesti hälytyksen, jos käyttäjä putoaa. “Push to talk” -pikayhteys taas mahdollistaa lisäksi yhteyden jopa 500 tiiminjäseneen samanaikaisesti, helpottaen yhtenäistä kommunikaatiota etäällä toisistaan olevien työntekijöiden välillä.

Jatkuva yhteys verkkoon voidaan taata puhelimen kahdella SIM-korttipaikalla, jotka mahdollistavat eri operaattoreiden välillä vaihtamisen alueilla, joissa on huono kuuluvuus. Vahvistetun kaiuttimen avulla soittoäänen voimakkuus ja puheäänen selkeys voidaan nostaa tasolle, jolla varmistetaan kuuluvuus myös rakennustyömaille tyypillisessä melutasossa.

”Monen työympäristöön kuuluvat niin rajallinen verkkoyhteys kuin äärimmäiset sääolosuhteet. Markkinoiden johtavalla suorituskyvyllä, jykevällä ulkokuorella ja räätälöidyillä ominaisuuksilla varustettu DEWALT MD501 Android -älypuhelin on suunniteltu erityisesti vastaavanlaisissa ääriolosuhteissa työskenteleville käyttäjille”, kertoo Weronica Lundgren, Stanley Black & Deckerin Pohjoismaiden markkinointipäällikkö.

Hinnoittelu ja saatavuus

DEWALT MD501 Android –älypuhelimen suositushinta on 549 euroa (sis. alv). Tällä hetkellä tuotetta voi ostaa Verkkokauppa.comista (www.verkkokauppa.com).

Ingram Micro on tuotteen jakelija yksinoikeudella kaikissa Pohjoismaissa. Lisätietoa osoitteessa http://www.ingrammicro.fi.

1 DEWALT MD501 -älypuhelimen ensimmäinen erä Pohjoismaissa toimii Android 5.1 -järjestelmällä, mutta Android 6 -päivitys on saatavilla automaattisesti heti sen ilmestyessä.

Tietoa DEWALTista

Stanley Black & Decker on maailman suurin sähkötyökalujen valmistaja. DEWALT on osa konsernia ja tarjoaa sähkötyökaluja ammattikäyttöön. Kaikki tuotelanseeraukset perustuvat laajaan tutkimukseen ja ammattilaisten haastatteluihin, jotta työkalut vastaavat alan tarpeisiin.

Lisätietoja on saatavilla osoitteessa http://fi.dewaltphones.com

Aiheet

Ingram Micro on johtava globaali IT ja mobiilialan tukku- ja logistiikkayhtiö, joka tarjoaa räätälöityjä tuotteita ja palveluita. Katso lisätietoa tästä www.ingrammicro.fi

Sami Elopuro

Lehdistön yhteyshenkilö Country Manager

Pohjoismaiden suurin IT- ja mobiilituotteiden jakelija

Globaalin infrastruktuurin avulla ja fokuksellamme pilvipalveluihin, logistisiin palveluihin, mobiili- ja IT-tuotteiden tukkurointiin ja palveluihin, varmistamme että yhteistyökumppanimme saavat oikeat työkalut ja tuen menestyäkseen omalla liiketoiminta-alueellaan.

Ingram Micro perustettiin vuonna 1979 ja on yli 35 vuoden ajan ollut tunnettu markkinajohtaja, joka on tarjonnut ensiluokkaisia ratkaisuja asiakkaille ympäri maailman.

Menestyksemme perustuu innovaatioihin sekä jatkuvaan pyrkimykseen saada parempaa tuottoa ja kasvua asiakkaillemme. Globaalisti ei löydy toista yritystä joka toimittaa yhtä laajan valikoiman teknisiä- ja logistisia palveluita.

Ingram Micro Finland
Ingram Micro on merkittävä IT- ja mobiilituotteiden jakelija Suomessa. Meillä on edustettuina konsernin liiketoiminta-alueista: Technology Solutions, Mobility, Cloud sekä logistiikka- ja elinkaaripalvelut. Tarjoamme myös joustavia ja kustannustehokkaita ratkaisuja tuotepaketointiin, ohjelmistojen kokoonpanoon, sähköiseen kaupankäyntiin ja kolmannen osapuolen logistiikkaan.

Laajennamme tuoteportfoliotamme IT-tuotteilla syksyn 2016 aikana tavoitteena vahvistaa asemaamme suomalaisilla markkinoilla sekä syventää yhteistyötä kumppaneiden, tavarantoimittajien ja asiakkaiden kanssa. Palvelemme jatkossa myös Baltian asiakkaat Suomesta käsin.

Toimipisteemme ja varastomme sijaitsee Espoon Kilossa. Hyödynnämme myös Pohjoismaiden ja Euroopan keskusvarastojamme.

Linnoitustie 11