Siili palkkaamassa vähintään 10 ohjelmisto-osaajaa Seinäjoelle

Räätälöityjä ohjelmistoja tarjoava Siili Solutions Oyj selvittää laajentumismahdollisuuksia Seinäjoelle. Tavoitteena on vähintään kymmenen ohjelmistoammattilaisen palkkaaminen ensi vuoden alkupuolelle mentäessä. Siilin merkittävän julkishallintoasiakkaan Maaseutuviraston (osa tulevaa Ruokavirastoa) sijainti Seinäjoella on tärkeä syy Siilin laajentumiselle.

- Ketterään tekemiseemme kuuluu, että olemme lähellä asiakasta, useimmissa tapauksissa jopa samoissa tiloissa. Maaseutuviraston vuoksi Seinäjoki on meille erittäin järkevä laajentumisen suunta, toimitusjohtaja Seppo Kuula toteaa.

Siili tähyää maakuntiin myös pääkaupunkiseudun kovan osaajapulan vuoksi.
- Parhaimmillaan saamme Seinäjoelle tiimin, joka palvelee ketterästi täkäläisiä asiakkaita, mutta auttaa myös muissa Siilin globaaleissa asiakasprojekteissa.

Seinäjokea toimipaikkana puoltaa ison asiakkuuden lisäksi keskeinen ja mainio sijainti pääradan varrella.
- Täältä ja tänne on helppo osaajiemme liikkua eri projektien mukaan.

- Ketterän ohjelmistokehityksen osaajia tiimityöhön lähelle asiakasta, Kuula tarkentaa.

Osaamisen kerryttämiseksi Siilillä on muun muassa oma Siili Akatemia ja Mestari & Kisälli -ohjelma, jonka avulla nuoremmat ohjelmoijat saadaan nopeasti isoihin projekteihin mukaan. Muista ohjelmistointegraattoreista Siilin erottaa Kuulan mukaan se, että Siili on ollut modernin informaatioarkkitehtuurin, ketterän kehityksen ja design thinkingin uranuurtaja Suomessa.

- Olemme olleet aina aallonharjalla teknologioissa ja toimintatavoissa. Vahvuuttamme on myös se, että hyödynnämme teknologiariippumattomasti tehokkaimpia ratkaisuja, läpinäkyvästi ja asiakkaan parhaaksi.

Yksi vaihtoehto Seinäjoelle sijoittumiseen voi Kuulan mukaan olla yritysosto.
- Sekin vaihtoehto selvitetään.

Lisätietoja:
Seppo Kuula, toimitusjohtaja, Siili Solutions Oyj, 010 2819 017, seppo.kuula@siili.com
Jukka Pajunen, johtaja, Into Seinäjoki, puh. 044 418 1215, jukka.pajunen@intoseinajoki.fi

Siili Solutions Oyj

• Perustettu 2005
  • Toimipisteet Helsingissä, Oulussa, Berliinissä, Puolan Wroclawissa sekä Los Angelesissa
  • 600 työntekijää
  • Päälistalla pörssissä: Pääomistajat Erina Oy ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Elo
  • Nimi juontaa siili ja kettu –tarinasta. Ihmisiä on kahdenlaisia. On siilejä, ja on kettuja. Jaottelu perustuu kreikkalaisrunoilija Arkhilokhoksen toteamaan: ”Kettu tietää monia asioita. Siili tietää yhden ison asian.” Kettua nälättää ja se vaanii siiliä. Se keksii toinen toistaan nokkelampia juonia siilin pään menoksi. Se piiloutuu puskaan ja hyökkää – mutta siili kääriytyykin piikkipalloksi. Se vaanii kalliolla ja hyppää – mutta siili kääriytyykin piikkipalloksi. Se raahaa pieniä marjoja polulle siilin syötäviksi ja kaivaa kuopan, jossa odottaa. Siilin siinä marjoja mutustaessa kettu ponkaisee kimppuun – mutta siili kääriytyykin piikkipalloksi. Nykyaikana valtava enemmistö meistä on kettuja: osaamme yhtä sun toista, mutta emme ole mestareita missään. Lisäksi iso osa hääräämisestämme perustuu ulkoa tuleviin paineisiin ja vaatimuksiin. Tällöin kettuus edesauttaa omaa hyvinvointiamme vain välivaiheena kohti omaa siilikonseptia.