Ohita
Tasan sadan päivän päästä, perjantaina 4. maaliskuuta 2022 vietetään 13. talviparalympialaisten avajaisia Pekingissä.

100 päivää Pekingin paralympialaisiin

Talviparalympialaisia on järjestetty vuodesta 1976 alkaen. Tuolloin kisaisäntänä toimi Ruotsin Örnsköldsvik. Vuoden 1992 Albertvillen kisoista lähtien talviolympialaiset ja -paralympialaiset on järjestetty samassa paikassa.

Edellisiin, vuonna 2018 Pyeongchangissa käytyihin talviparalympialaisiin Suomesta lähti 13 urheilijan ja kahden opashiihtäjän joukkue. Se saavutti mitalitavoitteekseen asetetun kolmen mitalin saaliin, kun lumilautailija Matti Suur-Hamarivoitti kultaa lumilautacrossista ja pronssia banked slalomista sekä uransa kisoihin päättänyt Ilkka Tuomisto hiihti sprinttipronssia.

Pekingissä joukkueen koko tulee olemaan Pyeongchangin joukkuetta pienempi, 6–8 urheilijaa. Tämä johtuu lähinnä siitä, että pyörätuolicurlingjoukkue ei tällä kertaa selviytynyt kisoihin. Sama kolmen mitalin saldo, joka irtosi Pyeongchangista, on silti realistista myös Pekingissä.

Koko tiedote luettavissa täältä

JYSK ja paraurheilu:

JYSK on yksi Suomen Paralympiakomitean pääyhteistyökumppaneista. Suomessa JYSK on vuodesta 2015 alkaen ollut mukana vaikuttamassa paraurheilun edistämiseen ja tehnyt konkreettisesti työtä erityisesti nuorten urheilijoiden tukemiseksi. JYSK on muun muassa jakanut vuosittain perinteiset JYSK-stipendit Nuorten Paralympiaryhmän urheilijoille ja toteuttanut lukuisia myyntikampanjoita, joiden tuotto on kohdistettu paraurheilulle.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.