Paratiisi lakritsin ja salmiakin ystäville

Lehdistötiedote   •   Syys 08, 2019 20:32 EEST

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit lähestyvät huimaa vauhtia. Vuoden festivaalit pidetään 26. – 27. lokakuuta 2019 Wanhassa Satamassa Helsingissä. Tämä on festivaalin kuudes vuosi monien suosikkinäytteilleasettajan kera ja tietenkin joukossa on myös uusia tuttavuuksia. Pääsponsorina toimii jälleen Fazer. Ennakkoliput myydään Tiketin kautta.

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit ovat vuotuiset festivaalit, jonka aikana ylistämme yhdessä maukasta mustaa kultaa. Festivaaleilla kävijät saavat kokea lakritsia monella eri tavalla. Makeana, suolaisena, suklaan kera ja mausteena ruoanlaitossa ja leipomisessa. Maistellen, oppien lisää lakritsista ja löytäen uusia suosikkeja.

"Mitä lähemmäs festivaaleja tullaan, sitä mukavampaa on paljastaa mitä kaikkea vuoden festivaaleilla tapahtuu. Meillä on kasassa upea ohjelma josta löytyy jotain mieluisaa kaikille lakritsin ystäville. Tämän lisäksi meillä on kilpailuja ja tapahtumia jotka säväyttävät tunnelmaa entisestään.", kertoo Tuija Räsänen, festivaalien monivuotinen järjestäjä.

Täällä saat muun muuassa kokea uusia makuelämyksiä lakritsimaistiaisissa ja workshoppien muodossa, osallistua kilpailuihin ja nauttia lakritsi-inspiroidusta viihteestä sekä ruuasta että juomasta. Tule maistamaan uutta lakritsisuosikkiasi näytteilleasettajien luona, ja tietenkin voit myös ostaa mukaasi tuotteita. Kahvilasta löydät lakritsileivoksia ja lakritsiolutta ja Ravintola Soima tarjoaa lounasta hipauksella lakritsia.

Meillä on useita tapahtumia ja kilpailuja festivaalien ajan, muun muuassa kävijärannekkeesi on arpa tasatunnein järjestettäviin arpajaisiin jossa muki täynnä lakritsia arvotaan voittajille. Halvan lakutaidetehtaassa voit kokeilla luovuuttasi, lakritsikurssilla tehdä omaa lakritsiasi, kuppikakun koristelukurssilla oppia koristelemaan lakritsilla, ihastella tai osallistua lakukakkukisaan, tehdä tikkareita Namituvan lakritsitehtaassa, jne.

Itse lakritsin lisäksi festivaaleilla on paljon muuta lakritsiin liittyvää kuten muun muuassa koruja, jäätelöä, olutta, leivoksia ja hunajaa. Festivaaleilla on näytteilleasettajia Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Saksasta ja lakritsia Islannista saakka.

Festivaalien pääsponsori on Fazer.

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit
Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa. Tukholmassa tapahtuma on järjestetty vuodesta 2009 alkaen ja tänä vuonna se keräsi 11 000 kävijää Ericsson Globen Annexiin. Viime vuonna Helsingissä tapahtuma keräsi 6300 kävijää kahden päivän aikana. Tämä oli reilu lisäys edellisvuoden kävijämäärään, joka oli 3500.

26.–27. lokakuuta on Suomen kuudensien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalin vuoro Helsingin Wanhassa Satamassa. Festivaalin pääsponsorina toimii tänäkin vuonna Fazer.

Tapahtuman organisoi Tuija Räsänen, Lakrits Sverige AB.

Lue lisää osoitteista www.lakritsifestivaalit.com, www.facebook.com/lakritsifestivaalit, www.instagram.com/lakritsifestivaalit ja www.lakritsfestivalen.se, www.facebook.se/lakritsfestivalen, www.instagram.som/lakritsfestivalen.