Paratiisi lakritsin ja salmiakin ystäville palaa Helsinkiin

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit palaavat vihdoin Helsinkiin. Vuoden festivaalit pidetään 22. – 22. lokakuuta 2023 Wanhassa Satamassa Helsingissä. Tämä on festivaalin seitsemäs kerta monien suosikkinäytteilleasettajan kera ja tietenkin joukossa on myös uusia tuttavuuksia. Ennakkoliput myydään Tiketin kautta.

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit ovat festivaalit, jonka aikana ylistämme yhdessä maukasta mustaa kultaa. Festivaaleilla kävijät saavat kokea lakritsia monella eri tavalla. Makeana, suolaisena, suklaan kera ja mausteena ruoanlaitossa ja leipomisessa. Maistellen, oppien lisää lakritsista ja löytäen uusia suosikkeja.

"Mitä lähemmäs festivaaleja tullaan, sitä mukavampaa on paljastaa mitä kaikkea vuoden festivaaleilla tapahtuu. Meillä on kasassa upea ohjelma josta löytyy jotain mieluisaa kaikille lakritsin ystäville. Tämän lisäksi meillä on kilpailuja ja tapahtumia jotka säväyttävät tunnelmaa entisestään.", kertoo Tuija Räsänen, festivaalien monivuotinen järjestäjä.

Täällä saat muun muuassa kokea uusia makuelämyksiä lakritsimaistiaisissa ja workshoppien muodossa, osallistua kilpailuihin ja nauttia lakritsi-inspiroidusta viihteestä sekä ruuasta että juomasta. Tule maistamaan uutta lakritsisuosikkiasi näytteilleasettajien luona, ja tietenkin voit myös ostaa mukaasi tuotteita. Kahvilasta löydät lakritsileivoksia ja lakritsiolutta ja Ravintola Soima tarjoaa lounasta hipauksella lakritsia.

Meillä on useita tapahtumia ja kilpailuja festivaalien ajan. Halvan lakutaidetehtaassa voit kokeilla luovuuttasi, viinimaistiasilla sovitella viinejä lakujen kanssa, kokea sirkusesityksiä, railakasta musiikkia livebändin kera ja monen moista lava-ohjelmaa.

Itse lakritsin lisäksi festivaaleilla on paljon muuta lakritsiin liittyvää kuten muun muuassa koruja, olutta, leivoksia, hunajaa sekä tietty maailman kallein lakritsi! Festivaaleilla on näytteilleasettajia Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Saksasta ja lakritsia Islannista saakka.

• Ruoka, juoma

• lakritsifestivaalit

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit
Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa. Tukholmassa tapahtuma on järjestetty vuodesta 2009 alkaen ja tänä vuonna se keräsi 11 000 kävijää Ericsson Globen Annexiin. Viime vuonna Helsingissä tapahtuma keräsi 6300 kävijää kahden päivän aikana. Tämä oli reilu lisäys edellisvuoden kävijämäärään, joka oli 3500.

26.–27. lokakuuta on Suomen kuudensien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalin vuoro Helsingin Wanhassa Satamassa. Festivaalin pääsponsorina toimii tänäkin vuonna Fazer.

Tapahtuman organisoi Tuija Räsänen, Lakrits Sverige AB.

Lue lisää osoitteista www.lakritsifestivaalit.com, www.facebook.com/lakritsifestivaalit, www.instagram.com/lakritsifestivaalit ja www.lakritsfestivalen.se, www.facebook.se/lakritsfestivalen, www.instagram.som/lakritsfestivalen.

Thomas Falkenstedt

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistöpäällikkö +46 733 47 24 95