Vuoden kohokohta lakritsin ystäville koittaa jälleen

Vuoden Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit pidetään 26. – 27. lokakuuta 2019 Wanhassa Satamassa Helsingissä. Tämä on festivaalin kuudes vuosi monien suosikkinäytteilleasettajan kera ja tietenkin joukossa on myös uusia tuttavuuksia. Pääsponsorina toimii jälleen Fazer. Ennakkoliput myydään Tiketin kautta.

”Hyvin onnistuneiden viime vuotisten festivaalien ja monen tuhannen tyytyväisen kävijän innoittamana järjestämme myös tänä syksynä Lakritsi- ja Salmiakkifestivaalit Helsingissä.”, kertoo festivaalin järjestäjä Tuija Räsänen. ”Edellisvuoden ruuhkat saimme tehokkaan tilan lisäämisen ansiosta pyyhittyä pois ja tällä kertaa olemme liikkellä aimo annoksella positiivisuutta ja rakkaudella lakritsia ja salmiakkia kohtaan. Uskomme tämän vuotisten festivaalien olevan parhaat festivaalit tähän mennessä. Uutuuksina meillä on muun muuassa tulossa näytille lakritsista tehty mekko ja suosittu Lakukakun koristelukisa tekee paluun myös tämän vuoden Lakritsi- & Salmiakkifestivaaleille.”

Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit on paratiisi kaikille lakritsin ja salmiakin ystäville. Täällä kävijä voivat löytää, maistaa ja ostaa uusia lakritsisuosikkeja, osallistua maistiaisiin ja workshoppeihin, osallistua kilpailuihin ja kokea lakritsi-inspiroitua viihdettä sekä ruokaa että juomaa. Lakritsi- & Salmiakkifestivaalit ovat vuodesta 2014 lähtien vuosittainen juhla lakritsin kunniaan ja kohtaamispaikka lakritsiystäville ympäriltä maailmaa.

”Kiinnostus ja innostus tapahtumaa kohtaan kasvaa vuosi vuodelta ja on saanut myös kansainvälistä huomiota. Viime vuonna meillä oli muun muuassa kävijöitä Norjasta sekä Englannista ja tänä vuonna odotamme kävijöitä Yhdysvalloista saakka. Lakritsi- ja Salmiakkifestivaalit ovat kaikkien suomalaisten juhla ja toivomme että saamme monta kävijää sekä pääkaupunkiseudulta että sen ulkopuolelta, sillä ne ovat vuosittainen ainutlaatuinen tapahtuma joka houkuttelee väkeä läheltä ja kaukaa.”, sanoo Tuija Räsänen. Hän järjestää myös Lakritsfestivalenin Tukholmassa vuodesta 2009 lähtien ja on kirjoittanut kirjan kokemuksistaan lakritsin parissa, Tio år med Lakritsfestivalen (Kymmenen vuotta Lakritsfestivalenin kanssa). Kirjassa lukija oppii muun muuassa mitä lakritsi on ja pääsee mukaan Tuijan monelle lakritsimatkalle ja festivaaleille.

Ennakkoliput Lakritsi- & Salmiakkifestivaaleihin 26–27 lokakuuta 2019 myydään Tiketin kautta.

Lipunmyynti: https://www.tiketti.fi/lakritsi-salmiakkifestivaalit-2019-wanha-satama-helsinki-lippuja/62089

Jos haluat arvostelukappaleen kirjasta, lähetä yhteystietosi osoitteeseen: info@lakritsifestivaalit.com

• salmiakkifestivaalit
  • lakritsifestarit

Tukholmassa ja Helsingissä vuosittain järjestettävien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien tavoitteena on levittää lakritsin ilosanomaa, luoda yhteisöllisyyttä ja jakaa tietoa. Tukholmassa tapahtuma on järjestetty vuodesta 2009 alkaen ja viime vuonna se keräsi 11 000 kävijää Ericsson Globen Annexiin.

26.–27. lokakuuta on Suomen kuudensien Lakritsi- & Salmiakkifestivaalien vuoro Helsingin Wanhassa Satamassa.

Tapahtuman organisoi Tuija Räsänen, Oy Lakrits Finland Ab. Festivaalin pääsponsorina toimii Fazer.