5 hyvää syytä valita joustoluotto

Rahan lainaamisessa on paljon erilaisia vaihtoehtoja. Yksi yhä suositumpi vaihtoehto on joustoluotto. Mutta mitä on joustoluotto ja miksi se voisi olla parempi vaihtoehto kuin kulutusluotto? Tässä tekstissä käsittelemme viittä hyvää syytä valita joustoluotto!

Mikä on joustoluotto?

Joustoluotto on lainanottotapa, jossa voit nostaa rahaa tarpeen mukaan sovittuun rajaan asti. Tämä tarkoittaa, että maksat korkoa vain siitä rahamäärästä, jonka olet tosiasiallisesti lainannut - toisin kuin kulutusluotoissa, joissa sinulta peritään korkoa koko lainasummasta, vaikka olisit käyttänyt vain pienen osan.

1 - Edullisempi korko

Yksi joustavien luottojen tärkeimmistä eduista on se, että ne voivat olla paljon edullisempia kuin muut lainanottotavat, kuten kulutusluotot tai pikavipit. Tämä johtuu siitä, että maksat korkoa vain lainaamastasi rahamäärästä etkä koko lainasummasta.

Jos sinulla on esimerkiksi 1 000 euron joustoluottoraja ja lainaat vain 500 euroa, sinulta peritään korkoa vain 500 eurosta.

2 - Käytä vapaasti tarpeidesi mukaan

Joustoluottojen etuna on myös se, että niitä voidaan käyttää moniin eri tarkoituksiin. Voit esimerkiksi käyttää sitä odottamattomien menojen, kuten auton korjausten tai lääkärilaskujen kattamiseen. Tai voit käyttää sitä suuren hankinnan rahoittamiseen, kuten esim. uusi sohva tai loma.

3 - Joustava takaisinmaksu

Joustoluottojen etuna on myös se, että niiden takaisinmaksuehdot ovat yleensä joustavammat kuin muiden lainatyyppien. Tämä tarkoittaa, että voit valita tarpeisiisi ja budjettiisi sopivan takaisinmaksuajan

Jos joustoluottorajasi on esimerkiksi 500 euroa ja lainaat 250 euroa, voit päättää maksaa koko summan takaisin yhden kuukauden aikana, tai voit jakaa lyhennykset pidemmälle ajanjaksolle, esimerkiksi kolmelle kuukaudelle.

Tämä joustavuus voi olla hyödyllistä, jos sinulla on tiukka budjetti ja sinun on varmistettava, että lainan lyhennykset sopivat kuukausittaisiin menoihisi.

4 - Voit käyttää joustoluottoa myös suurempiin hankintoihin

Toinen joustoluottojen etu on se, että niitä voidaan käyttää suurempiin hankintoihin. Voit esimerkiksi rahoittaa sillä uuden auton tai kodin parannushankkeen.

Joustoluotto voi olla hyödyllinen myös silloin, kun sinun on maksettava suuri kertaluonteinen maksu, kuten lapsesi koulumaksut.

Sinä voit myös käyttää joustoluottoa muiden velkojen yhdistämiseen. Tämä voi olla hyvä tapa pienentää kuukausittaisia lyhennyksiä ja säästää korkokuluissa.

5 - Saat joustoluoton käyttöösi nopeasti ja helposti

Toinen joustoluottojen etu on, että niitä on helppo ja nopea hakea. Voit hakea joustoluottoa verkossa muutamassa minuutissa. Suomalaisen joustoluotto.com -palvelun avulla kilpailutat joustoluotot helposti ja nopeasti yhdellä hakemuksella. Saat useita lainatarjouksia muutamassa minuutissa. Voi valita juuri sinun tarpeisiisi sopivan joustoluoton tarjousten joukosta. Lainahakemuksen täyttäminen ei kuitenkaan sido sinua ottamaan lainaa.

Yhteenveto

Joustoluotto on hyvä vaihtoehto, jos etsit halpaa ja joustavaa tapaa lainata rahaa. Joustoluottoa käytettäessä maksat korkoa vain siitä summasta, jonka tosiasiallisesti lainaat, joten se voi olla paljon edullisempi kuin muut lainanottotavat. Joustavat takaisinmaksuehdot merkitsevät myös sitä, että voit valita itsellesi sopivan takaisinmaksuajan. Ja koska voit käyttää sitä suurempiin hankintoihin, se voi olla hyvä vaihtoehto, kun haluat rahoittaa suuren hankinnan.

Joustoluoton hakeminen on nopeaa ja helppoa - voit hakea sitä verkossa muutamassa minuutissa. Suomalaisen joustoluotto.com-palvelun avulla voit vertailla eri tarjouksia ja valita sen, joka sopii parhaiten tarpeisiisi. Jos siis etsit halpaa ja joustavaa tapaa lainata rahaa, joustoluotto voi olla oikea vaihtoehto sinulle.

• joustoluotto.com