Lejos ylsi 6. sijalle Great Place To Work -tutkimuksessa!

Ylpeinä haluamme kertoa, että Lejos on saavuttanut 6. sijan Great Place to Work -tutkimuksessa keskisuurten yritysten sarjassa! Suomen parhaisiin työpaikkoihin kuuluminen sekä tulosten parantaminen Great Place to Work -tutkimuksessa on ollut Lejoksen strateginen tavoite jo usean vuoden ajan. Sijoittuminen Suomen parhaat työpaikat -listalle kertoo siitä, että olemme onnistuneet tekemään oikeita asioita.

Lejos on kulkenut maailmalla löytöretkeilijän asenteella jo 96 vuoden ajan. Uteliaisuus, rohkeus, avoimuus, yhdessätekeminen ja palo motivoi lejoslaisia työssään ja tavoitteessaan tuoda sitä jotain parempaa kaikkien suomalaisten ulottuville.

- Ihmiset ovat yrityksen suurin voimavara. Tulos tehdään motivoituneella ja hyvinvoivalla henkilökunnalla. Yksi keskeisimmistä tavoitteistamme on, että koko henkilökunnalla on mahdollisuus osallistua liiketoiminnan ja prosessien kehittämiseen. Viime vuosien aikana olemme panostaneet erityisesti henkilöstön työhyvinvointiin. Tulokset näkyvät ja nyt olemme sijoittuneet hienosti 6. sijalle Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa. Sijoitus kertoo, että kaikesta kasvusta ja muutoksesta huolimatta olemme onnistuneet säilyttämään Lejoksen alkuperäisen hengen, kiittää Lejoksen toimitusjohtaja Oskar Lindroos.

- Haluamme olla työpaikka, jossa työntekijöillämme on hyvä olla. Kaikki lähtee luottamuksesta ja vastuusta, vaikeissakin tilanteissa voimme luottaa toisiimme. Teemme työmme ammattimaisesti, positiivisella ja rohkealla asenteella. Innostamme toinen toisiamme tavoitteena luoda uutta, yllätyksellistä ja myyvää, jotta voimme yhdessä ylittää kuluttajien ja asiakkaidemme odotukset. Haluamme luoda ilmapiirin, jossa epäonnistumisia ei pelätä – näin uusille, rohkeille ideoille annetaan hyvä pohja syntyä, kertoo markkinointijohtaja Katri Heinonen.

Hyvä fiilis on jokaisen lejoslaisen ansiota, joten uusia ihmisiä rekrytoidessamme painotamme sitä, miten he istuvat porukkaan. Suomen parhaat työpaikat -tunnustus kertoo siitä, että olemme onnistuneet luomaan työyhteisön, jossa on mukava työskennellä, kertoo talousjohtaja Lotta Mäkelä.

Lejoksen työntekijöiden avoimia vastauksia Suomen parhaat työpaikat -tutkimuksessa:

” Kollegat, kannustava ja iloinen ilmapiiri! -Vapaus ideoida, kehittää, kokeilla sekä toteuttaa!”

-lejoslainen

” Täällä on hieno ilmapiiri. Antamalla hienot puitteet, työkalut ja vapauden tehdä työtä itsenäisesti sekä palkitsemalla tämä yritys on onnistunut kannustamaan ihmiset parhaisiin suorituksiinsa ja sitoutumaan yrityksen asioiden edistämiseen.”

-lejoslainen

”Vuosien aikana rakennettu positiivinen tekemisen kulttuuri kantaa nyt hedelmää hyvän kaupallisen tuloksen tyytyväisten työntekijöiden muodossa. Täällä voi kysyä mitä tahansa, keneltä tahansa ja milloin tahansa - 99% varmuudella apua löytyy.”

-lejoslainen

” Täällä kaikki haluavat onnistua. Tästä riippumatta organisaatiossa ei ole yksittäisiä sankareita vaan ihmiset antavat toisilleen tunnustusta ja haluavat onnistua yhdessä. Mahtava porukka!”

Katri Heinonen, markkinointijohtaja, katri.heinonen@lejos.fi

Oskar Lindroos, toimitusjohtaja, oskar.lindroos@lejos.fi

Säde Svar, viestintä, säde.svar@lejos.fi

Great Place to Work (GPTW) toteuttaa vuosittain Parhaat työpaikat -tutkimuksen noin 50 maassa ympäri maailmaa. Suomessa tutkimus toteutettiin tänä vuonna 16. kerran. Nyt julkistettu Suomen parhaat työpaikat -lista listaa vuosittain Suomen 50 parasta organisaatiota. Tutkimuksessa selvitetään sekä työntekijöiden kokemus työpaikastaan että osallistuvien organisaatioiden keskeiset johtamisrakenteet, joilla rakennetaan ja ylläpidetään hyvää työpaikkaa. Listan pisteytyksestä 2/3 tulee työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytänteistä. Työntekijöille lähetettyyn Trust Index –henkilöstökyselyyn vastasi tänä vuonna noin 50 000 suomalaista työntekijää.www.greatplacetowork.fi