Italian No.1 tonnikalabrändi Rio Mare on rantautunut Suomeen. Niille, jotka eivät tingi mausta ja laadusta.

Italian suosituin tonnikalabrändi Rio Mare lanseerattiin Suomessa tänä kesänä.

Rio Mare edustaa erehtymätöntä ja aitoa Italian makua maailmanlaajuisesti, yhdistäessään laadukkaan tonnikalan, hienoimman oliiviöljyn ja tarkasti valitut mausteet yli 50 vuoden kokemuksella. Rio Mare on suosituin säilykekalaa valmistava brändi Italiassa ja Euroopassa, ja sen tuotteita löytyy jo yli 50 eri maasta. Rio Mare-tonnikalan ylivertainen maku tekee siitä täydellisen ainesosan resepteihin ja houkuttelee syömään tonnikalaa myös suoraan purkista.

Suomalaiset kuluttavat tonnikalaa vuosittain reilusti yli kilon per henkilö*. Silti eri tonnikalasäilykkeiden mauissa ja laaduissa on paljon eroja. Italialaiset eivät tunnetusti tingi kummastakaan, ja sen huomaa Rio Mare-tonnikalatuotteista. Rio Mare-tonnikalasäilykkeissä on käytetty vain laadukkaimpia raaka-aineita, eikä tuotteisiin ole lisätty mitään ylimääräistä. Tuotteita on saatavilla tällä hetkellä kolmea erilaista: tonnikalaa vedessä, oliiviöljyssä ja chilioliiviöljyssä. Tuotteet erottuvat kauppojen hyllyiltä herkullisen pinkillä pakkausvärillään.

Rio Marelle kestävä kehitys tarkoittaa kestävien kalastuskäytäntöjen omaksumista, meren ekosysteemin suojelua, ihmisoikeuksien kunnioittamista koko toimitusketjussa, sekä oikeita tekoja valtamerten hyvinvoinnin parantamiseksi. International Seafood Sustainability Foundation (ISSF) jäsenyyden ja strategisten kumppanuuksien maailmanlaajuisten kansalaisjärjestöjen, kuten WWF:n ja Oxfamin, kanssa Rio Mare muuttaa sääntöjä ja asettaa korkeimmat mahdolliset standardit kalasäilyketeollisuudelle. Valtaosa Rio Mare tuotteista on MSC-sertifioituja. Lisäksi brändin läpinäkyvä toimitusketju mahdollistaa sen, että jokainen tonnikalatuote on täysin jäljitettävissä.

Tuotetiedot:

Lisätiedot ja näytepyynnöt:
Katri Mutikainen, PR- ja SoMe-päällikkö, katri.mutikainen@lejos.fi
Kaisa Kiintonen, markkinointipäällikkö, kaisa.kiintonen@lejos.fi

*Lähde:

• uutuus

Lejos Oy on vuonna 1921 perustettu suomalainen perheyritys, joka on jo yli sadan vuoden ajan tunnistanut ja tuonut Suomeen kiinnostavia makuja ja laatubrändejä maailmalta. Kaikki alkoi kaakaosta, joka vielä 1920-luvulla oli harvinaista herkkua. Alusta saakka valikoimaan kuuluneen Van Houtenin kaakaon lisäksi Lejokselta löytyvät muun muassa ikoniset Sunsweet- ja Sun-Maid-tuotteet, uudet tulokkaat kuten NOCCO ja Kitchen Joy, sekä ikiomat merkit Lagom ja Hungry Chef.

Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja kahvilaketjut, kuntosalit ja urheilupaikat, henkilöstöravintolat ja toimistot, verkkokaupat, erikoismyymälät sekä elintarviketeollisuus. Lejoksella on yli 20 päämiestä 12 maassa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli 56,6 milj. euroa. Lejos Oy on osa Juuranto Groupia. www.lejos.fi @lejosfinland