Lagomia elämään

Ensin tuli hygge – ihanaan tunnelmaan heittäytymistä, kotoilua, hetkestä nauttimista. Nyt unohdetaan kotoilu ja ollaan ihan Lagom. Sopivasti ihanat Lagom-välipalatuotteet ovat nyt myynnissä ruokakaupoissa. Lagom tarkoittaa kohtuullisuutta kaikessa. Lagomissa on kaikki hyvä, ei mitään liikaa. Siinä on kaikkea kätevästi ja sopivasti. Lagom on vihdoin kaikkea sitä, mille sydän sanoo kyllä.

”Lagom-tuotteet syntyivät tarpeesta kehittää herkullisia ja terveellisiä ruokia juuri kuluttajalle sopivassa koossa. Lagom on juuri sopiva, ihana välipala tai helppo osa ateriaa aktiiviselle, terveydestään huolehtivalle aikuiselle. Lagom-sarjaan kuuluu kätevissä 30g annosrasioissa myytävät karpalo-manteli- ja taateli-saksanpähkinäsekoitukset, käyttövalmiit kanafileet sekä uutuutena elokuussa kauppoihin saatavat luomusmoothiet. Lagom-pakkaukset ovat juuri sopivan kokoisia yhteen annokseen eikä mitään jää yli. Erittäin lagom”, tuoteryhmäpäällikkö Heidi Raitio kertoo.

”Terveellisten välipalojen kulutus kasvaa edelleen sekä aikuisilla että nuorilla. Tämän päivän kuluttaja etsii helppoja on-the-go -välipalaratkaisuja. Tarvetta on erityisesti paremmille valinnoille, mutta samalla etsitään sallivia ratkaisuja. Tähän kaikkeen vastaa Lagom – salliva, hyvän olon konsepti, juuri suomalaisten tarpeisiin. Uutuutena Lagom-tuotepeheeseen saadaan ihanasti sopivat luomusmoothiet. Runsasravinteiset smoothiet yhdistelevät superfoodien ja hedelmien maut ilman lisättyä sokeria tai säilöntäaineita. Ne sopivat myös gluteenittomaan ja laktoosittomaan ruokavalioon”, Heidi sanoo.

Lagom luomusmoothiet tulevat myyntiin S- ja K-ryhmän kauppoihin elokuun aikana.

Tuotetiedot

Lagom Acailla harmonisoitu smoothie 120g
Ainesosat: Omena* (78,75%), granaattiomena* (10%), vadelma* (5%), mustikka* (5%), acai pyree* (1,25%) *Luomu. Ei lisättyä sokeria tai säilöntäaineita. Valmistettu Italiassa.
Ravintosisältö per 100g:
Energiaa 241 kJ/ 57 kcal, Proteiinia 0,4 g, Rasvoja 0,25 g, josta tyydyttyneitä <0,01 g, Hiilihydraatteja 12,4 g, josta sokereita 12 g, Kuituja 1,4 g, Suolaa 0,01 g
Suositushinta: n. 1,45€

Lagom kvinoalla harmonisoitu smoothie 120g
Ainesosat: Päärynä* (78%), banaani* (10%), omenamehu* (10%), kvinoahiutaleet* (2%). *Luomu. Ei lisättyä sokeria tai säilöntäaineita. Valmistettu Italiassa.
Ravintosisältö per 100ml:
Energiaa 294 kJ/ 69 kcal, Proteiinia 0,7 g, Rasvoja 0,2 g, josta tyydyttyneitä <0,01 g, Hiilihydraatteja 15,4 g, josta sokereita 14,5 g, Kuituja 1,7 g, Suolaa 0,01 g
Suositushinta: n. 1,45€

Lejos on suomalainen perheyritys, joka on jo lähes sadan vuoden ajan tuonut maapallon parhaita paikallisherkkuja kaikkien suomalaisten ulottuville. Vuonna 1936 Lejos toi Brasiliasta 26 miljoonaa kiloa kahvia, 1949 saatiin kauppoihin ensimmäisten appelsiinien mukana makeaa tropiikin auringonpaistetta. Ilman ahkeraa tuontitoimintaa iso osa maapallon tarjoamista herkuista menisi suomalaisilta sivu suun.