Sun-Maid -rusinat ja Risto Räppääjä kannustavat yhdessä lapsia ja nuoria lukemaan

Sun-Maidin ja Risto Räppääjän yhteistyö käynnistyy tänään kansainvälisenä lukutaitopäivänä 8.9.2021 muistuttaen samalla koko Suomen lukutunnista, Read Hourista klo 19:00 alkaen.

Sun-Maidin yhteistyö Risto Räppääjän kanssa alkoi vuonna 2020 Risto Räppääjä ja väärä Vincent -elokuvan pääyhteistyökumppanina. Nyt voimme ylpeänä kertoa, että yhteistyö Risto Räppääjän kanssa jatkuu myös tänä vuonna, nyt innostaen lapsia ja nuoria lukemaan.

Sun-Maidin ja Risto Räppääjää julkaisevan kustantamo Tammen yhteistyökampanjan päätavoite on houkutella lapsia ja nuoria kirjojen ja hyvien välipalojen pariin.

Ikoniset Sun-Maid -rusinat ovat toimineet lasten ja nuorten välipalana vuodesta 1962 lähtien ja vuonna 2019 kauppoihin saatiin uudet kirpeät rusinat kahdessa eri maussa. Rusinat ovat erinomainen vaihtoehto välipalaksi ja mansikan sekä vesimelonin makuiset kirpeät rusinat ovat erityisesti nuorten makuun.

Yhteistyö näkyy vahvasti muun muassa Sun-Maidin sosiaalisen median kanavissa ja myymälämateriaaleissa läpi syksyn. Kampanjan aikana tietämystään Risto Räppääjästä pääsee kokeilemaan visaisessa Rusina Purtavaksi -tietovisassa yhteistyön kampanjasivulla www.lejos.fi/rusina-purtavaksi.

"Hauskaa, että kustantamossa innostuttiin kampanjoimaan yhdessä. Osa yhteistä kampanjaa on hauska Risto Räppääjän Rusina purtavaksi -tietovisa. Vastaamalla kustannustoimittajan tekemiin kirpeisiin kirjakysymyksiin, voi samalla testata oman Risto Räppääjä -tietotasonsa sekä osallistua kilpailuun, jossa arvotaan joka viikko Risto Räppääjä -kirjoja ja Sun-Maid -rusinoita", kertoo Lejokselta Some- ja PR-päällikkö Emmi Raussi.

"Sinikka ja Tiina Nopola ovat luoneet Risto Räppääjässä tarinamaailman, jonka uudet lukijasukupolvet löytävät eri kanavista. Risto Räppääjä on mukana monen lapsiperheen arkipäivässä ja siksi olemme iloisia, että häneen voi törmätä hauskalla tavalla nyt myös arjen ostoksilla", Tammen kustantaja Saara Tiuraniemi sanoo.

Lisätietoja:
Emmi Raussi, Some- ja PR-päällikkö, Lejos