Tiedote: Takaisinveto

Ella’s Kitchen vetää takaisin erän tuotteesta banaani-rusina kaurapatukka luomu 25g, parasta ennen päivämäärä 29.03.2022.

Takaisinveto johtuu siitä, että osassa erän tuotteita on havaittu okratoksiini A:ta yli sallitun rajan. Löytynyt määrä ei kuitenkaan aiheuta akuuttia terveysvaaraa.

Okratoksiini A:ta voi muodostua kuivattuihin hedelmiin ja viljoihin varastoinnin aikana. Tämä tarkoittaa, että kyseiset tuotteet eivät vastaa Ella’s Kitchenin korkeita laatuvaatimuksia. Ella’s Kitchenille lasten terveys ja turvallisuus on korkein prioriteetti ja tästä syystä vedämme kyseessä olevan erän takaisin myynnistä. Tuotteen syöminen ei aiheuta välitöntä vaaraa, mutta pidempiaikainen altistuminen suurille okratoksiini A -pitoisuuksille saattaa aiheuttaa haittavaikutuksia.

Kyseisen erän tuotteita on ollut myynnissä S-ryhmän, K-ryhmän, Mini-Mani, Kärkkäinen sekä Veljekset Keskinen kaupoissa. Kuluttajia, jotka ovat ostaneet kyseistä tuotetta, pyydetään olemaan yhteydessä osoitteeseen asiakaspalaute@lejos.fi tai +358 20 741 3800. Korvaamme virheelliset tuotteet kuluttajille.

• Spa, fitness, hyvinvointi