Uusi Super Safkaa -kebabkonsepti tekee kebabin kokkaamisesta kotona helpompaa kuin koskaan

Super Safkaa on yhteistyössä Lejoksen kanssa Suomeen lanseerattu ainutlaatuinen kebabkonsepti, jonka avulla maukas kebabillallinen on helppo ja kätevä valmistaa kotona. Super Safkaan täydellinen ateriakonsepti sisältää liha- kana- ja vegekebabeja, kebab-kastikkeita sekä erilaisia leipiä. Tuotteet ovat saatavilla K-ryhmän kaupoista kautta maan.

Super Safkaan takana on ruotsalainen menestysyritys Schysst käk, joka panostaa nyt myös Suomen markkinaan. Schysst käk -brändin on perustanut vuoden 2014 Ruotsin Master Chef -ohjelman voittaja Amir Kheirmand. Kotikebabin suosio on noussut hurjasti viime vuosina Ruotsissa ja kotikebabia syödäänkin naapurimaassamme yli 12 miljoonaa annosta vuodessa. Nyt on Suomen aika päästä maistamaan tätä uutta ja trendikästä ruokakonseptia, joka on jo vallannut erityisesti lapsiperheet Ruotsissa.

Suomessa syödään paljon kebabia! Kotikebab-konseptin avulla suosikkikebabin valmistaminen kotona on helpompaa kuin koskaan, riippumatta siitä pidätkö lihasta, kanasta vai kasviksista, sanoo Amir Kheirmand, Super Safkaan/Schysst käkin toimitusjohtaja ja perustaja.

Ensimmäisessä vaiheessa Suomen markkinoille on lanseerattu kahdeksan tuotetta: liha-, kana- ja vegekebabit, erilaisia kebab-kastikkeita sekä kebableipiä. Liha- ja kanatuotteet sisältävät sataprosenttisesti suomalaista lihaa.

- Super Safkaa ei ole vain Schysst käk suomalaisessa pakkauksessa. Super Safkaa on suomalainen brändi, joka käyttää kotimaisia raaka-aineita ja tuotteet mukautetaan Suomen markkinan mukaan suomalaisille kuluttajille sopiviksi. Olemme myös MLL:n, Mannerheimin Lastensuojeluliiton, kumppani ja tuemme heidän toimintaansa kiusaamisen vastaisessa työssä, sanoo Super Safkaan/Schysst käkin toimitusjohtaja ja perustaja Amir Kheirmand.

Super Safkaa lanseerataan yksinoikeudella Keskolla ja tuotteita on nyt saatavilla yli 700 K-ryhmän myymälässä eri puolilla Suomea.

– Ensimmäisten viikkojen perusteella Super Safkaa -sarjan vastaanotto niin kaupoissa kuin kuluttajatasolla on ollut todella hyvä. Tällä hetkellä näyttää siltä, että sarjan suosikkituotteeksi on noussut kebabrullaleipä. Tuotetyyppinä kebab on perinteinen ja tuttu, mutta Super Safkaa -sarjan tulokulma on värikäs, inspiroiva ja tähän aikaan sopiva – ja siksi kiinnostava, kertoo Keskon osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen.

Lisätiedot sekä näytepyynnöt:

Marketing Manager, Kaisa Kiintonen, kaisa.kiintonen@lejos.fi

Brand Manager, Heidi Nilsson, heidi.nilsson@lejos.fi

• Ruoka, juoma

• super safkaa

Lejos Oy on vuonna 1921 perustettu suomalainen perheyritys, joka on jo yli sadan vuoden ajan tunnistanut ja tuonut Suomeen kiinnostavia makuja ja laatubrändejä maailmalta. Kaikki alkoi kaakaosta, joka vielä 1920-luvulla oli harvinaista herkkua. Alusta saakka valikoimaan kuuluneen Van Houtenin kaakaon lisäksi Lejokselta löytyvät muun muassa ikoniset Sunsweet- ja Sun-Maid-tuotteet, uudet tulokkaat kuten NOCCO ja Kitchen Joy, sekä ikiomat merkit Lagom ja Hungry Chef.

Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja kahvilaketjut, kuntosalit ja urheilupaikat, henkilöstöravintolat ja toimistot, verkkokaupat, erikoismyymälät sekä elintarviketeollisuus. Lejoksella on yli 20 päämiestä 12 maassa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli 56,6 milj. euroa. Lejos Oy on osa Juuranto Groupia. www.lejos.fi @lejosfinland