Apple TV -sovellus ja Apple TV+ saatavilla LG:n vuoden 2019 televisiomalleissa yli 80 maassa

Apple TV -sovelluksella katsojat pääsevät nauttimaan Apple TV+ -palveluista ja Apple TV -kanavista Dolby Vision -äänenlaadulla

HELSINKI, 5. helmikuuta, 2020 – LG Electronics esitteli CES-messuilla tammikuun alussa vuoden 2020 Apple TV -sovelluksella varusteltuja televisiomallejaan. Nyt LG tuo sovelluksen saataville myös vuoden 2019 malleihin yli 80 maassa mukaan lukien Suomi, Ruotsi, Norja ja Tanska. Näin viime vuoden LG:n televisiomallien omistajat voivat tilata Apple+ -palvelun ja päästä nauttimaan suosituista Apple Originals -sarjoista kuten The Morning Show, See, Servant ja Little America.

LG:n televisioiden käyttäjät voivat myös tilata Apple TV -sovelluksen avulla Apple TV -kanavia ja mainosvapaita videopalveluita sekä verkossa että offline-tilassa. Nopealla kaukosäätimen painalluksella käyttäjä pääsee myös ostamaan tai vuokraamaan elokuvia iTunesin yli 100 000 nimikkeen videokirjastosta.

LG:n televisiot tarjoavat katsojille elokuvateatterikokemuksen markkinoiden parhaalla kuvanlaadulla ja äänentoistolla vastatakseen maailman parhaiden sisällöntuottajien jatkuvasti kasvavaan tarjontaan. Dolby Vision -laatua tukevia sisältöjä löytyy Apple TV -sovelluksesta lukuisasti ja LG:n uusimmista malleista löytyykin luonnollisesti Dolby Vision -tuki. Dolby Vision -teknologia tarjoaa katsojille mukaansa tempaavan katselukokemuksen realistilla väreillä, syvillä sävyillä ja mahtavalla äänellä.

LG:n vuoden 2019 televisiomallit tukevat myös Apple AirPlay 2 -tekniikkaa, jolla käyttäjät voivat jakaa tai peilata sisältöä iPhoneistaan, iPadeistaan tai Macista suoraan televisioonsa. Käyttäjät voivat myös toistaa musiikkia televisiossa ja synkronoida sen muiden AirPlay 2 -yhteensopivien kaiuttimien kanssa. Lisäksi televisioista löytyy Apple HomeKit -tuki, jonka avulla käyttäjät voivat helposti ja turvallisesti hallita televisiota kotisovelluksellaan iPhonessa, iPadissa tai ääniohjauksen avulla Sirin kautta. Sovelluksen avulla käyttäjät voivat muun muassa käynnistää ja sammuttaa television, muuttaa äänenvoimakkuutta ja vaihtaa tuloja.

LG-televisioiden omistajat voivat nyt nauttia Apple TV:stä AirPlay 2:n ja HomeKitin lisäksi kaikissa LG:n vuoden 2019 OLED- ja NanoCell -malleissa (SM9X ja SM8X -sarja). Myöhemmin tässä kuussa Apple TV -sovellus otetaan käyttöön myös tietyissä UHD -televisiomalleissa (UM7X ja UM6X). Apple TV -sovellus ja Apple TV+ ovat saatavana vuoden 2020 televisiomalleissa niiden markkinoille tulon yhteydessä. Näiden mallien lisäksi LG:n vuoden 2018 televisiomallit päivitetään myöhemmin tänä vuonna järjestelmäohjelmiston päivityksellä.

"LG tarjoaa edelleen kodin parhaita viihdekokemuksia teknologisten innovaatioiden avulla, jotka takaavat sujuvan ja laadukkaan katseluelämyksen", sanoo Park Hyoung-sei, LG Home Entertainment Companyn toimitusjohtaja. "Tuomalla Apple TV- ja Apple TV+ -sovellukset saataville entistä useammissa televisiomalleissamme osoitamme jälleen kerran päättäväisyyttämme vastata kuluttajien tarpeisiin ja luoda lisäarvoa tuotteillemme."

Lisätietoja:
LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

Erik Svalberg
Pohjoismaiden HE-tuotteiden asiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Puhelin: +46 73 773 00 01
Sähköposti: erik.svalberg@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 77 000 työntekijää 125 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2017 oli 55,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components ja B2B. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: www.lg.com.