EISA palkitsi LG:n LCD-television, kotiteatterijärjestelmän ja matkapuhelimen

– LG voitti ”Best Value LCD-TV ”- ja ”Green Mobile Phone”-palkinnot jo toisena vuonna peräkkäin

LG Electronics voitti kolme European Imaging and Sound Associations -järjestön (EISA) arvostettua palkintoa vuonna 2010. EISA:n palkintoraati koostuu järjestöön kuuluvien lehtien toimittajista. Tuotteet arvostellaan niille tehtyjen tiukkojen testien, analyysien ja vertailujen perusteella omassa kategoriassaan.

LG:n LED LCD-malli LG 42LE530N valittiin ”European Best Value LCD-TV 2010-2011”-palkinnon saajaksi. ”European HT Compact System 2010-2011” -voittaja oli LG HB45E ja ”European Green Mobile Phone 2010-2011” -palkinnon sai LG GD510 Pop.

– Olemme todella iloisia siitä, että saimme kyseiset EISA-palkinnot. Erityisen mukavaa on, että saimme vuoden vihreän matkapuhelimen ja parhaan LCD-television tunnustukset jo toistamiseen, sanoo Lena Hjorth, LG Electronics Nordicin markkinointipäällikkö. Voittamamme palkinnot ovat osoitus LG:n sitoumuksesta suunnitella kuluttajille korkealaatuisia tuotteita, jotka tarjoavat innovaatioita ja suorituskykyä, mutta ovat samalla ympäristöstrategiamme mukaisia, esimerkiksi energiankulutukseltaan alhaisia.

LG 42LE530N (Best Value LCD-TV 2010-2011)
Ohuessa Full HD LED LCD-televisiossa on fantastinen kuvanlaatu (1080 pikseliä), 100 Hz:n TruMotion-tekniikka ja USB-liitäntä, jonka ansiosta televisio voidaan yhdistää muihin laitteisiin, kuten kannettavaan tietokoneeseen tai ulkoiseen kiintolevyyn. Televisio myös säästää energiaa, sillä sen virrankulutus on monia muita samankokoisia LCD-televisioita alhaisempi. EISA antoi tuotteelle palkinnon sen korkeasta laadusta, sillä ”LG 42LE530N on poikkeuksellinen, hintansa arvoinen vaihtoehto erityisesti kun otetaan huomioon sen kaikki ominaisuudet ja liitännät, joihin kuuluu USB-liitäntä kuvien, musiikin ja videoiden toistoa varten.”

LG HB45E (Home Theatre Compact System 2010-2011)
Kompakti kotiteatterijärjestelmä tarjoaa korkealaatuista kuvaa ja ääntä. Sen teho on jopa 400 wattia ja se toistaa sekä Blu-ray- että DVD-levyjä 2.1. surround-äänellä. EISA:n raati palkitsi järjestelmän, koska ”LG:n kevyt ja tyylikäs HB45E-järjestelmä asettaa uudet vaatimukset äänelle ja muunneltavuudelle hintaluokassaan”.

LG GD510 Pop (Green Mobile Phone 2010-2011)
LG GD510 Pop on yksi markkinoiden pienimmistä 3-tuuman kosketusnäytöllä varustetuista puhelimista. Helppokäyttöinen käyttöliittymä, internet-selain, nopea yhdistyminen sosiaalisiin verkostoihin ja monet muut toiminnot tekevät siitä odotetusti yhden LG:n suosituimmista malleista. EISA-raadin mukaan ”LG GD510, joka tunnetaan myös nimellä Pop, on markkinoiden ”vihrein” matkapuhelin sen kompaktin koon, keveyden, ympäristön huomioon ottavan pakkauksen ja alhaisen energiankulutuksen ansiosta. SIMS Recycling -yrityksen analysoiman kullan, palladiumin, kuparin ja hopean vastuullisen käytön ansiosta LG GD510 voittaa kilpailijansa helposti. On itsestään selvää, vihreä vaihtoehto voi olla sekä hieno että älykäs.”

EISA on ainutlaatuinen, Euroopan 50 johtavasta viihde-elektroniikkan ammattilehdestä koostuva yhdistys. Lehtien päätoimittajat tapaavat joka kesäkuu ja päättävät mitkä heidän lehtiensä vuoden aikana testaamista tuotteista ovat tavoitellun EISA-palkinnon arvoisia. Palkintokategorioita on kuusi: ääni, video, kotiteatteri, valokuvaus, autoelektroniikka ja matkapuhelimet.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.