IFA 2012: LG:n uusi Eco Hybrid -kuivausrumpu kuivaa 40 prosenttia nopeammin

IFA 2012: LG:n uusi Eco Hybrid -kuivausrumpu kuivaa 40 prosenttia nopeammin

LG tuo markkinoille maailman ensimmäisen, A-energialuokkaan kuuluvan hybridikuivausrummun. Laitteen lämpöpumpun ja lämmittimen yhdistävä kuivaustekniikka nopeuttaa kuivausaikaa jopa 40 %

Helsinki, 3. syyskuuta, 2012 – LG Electronics tuo markkinoille Eco Hybrid -kuivausrummut, joissa on sekä perinteisistä kuivausrummuista tuttu lämmitin että moderni lämpöpumpputekniikka. Tämä mahdollistaa erinomaisen energiatehokkuuden ja 40 % nopeamman kuivausajan perinteisiin A-energialuokan kuivausrumpuihin verrattuna.

Uutuusmallistoon kuuluu kolme mallia, joiden energialuokka on A-50 %, eli puolet parempi, kuin A-energialuokan rummuissa. RC9042AQ on varustettu höyrytoiminnolla ja sen täyttömäärä on 9 kg samoin kuin RC9055AP3Z:n. Kolmannen mallin RC8055AP1Z:n täyttömäärä on 8 kg.

– LG:n tavoitteena on toimia kuluttajan arkea helpottavien teknisten ratkaisujen edelläkävijänä. Uusilla Eco Hybrid -kuivausrummuillamme asiakas voi valita, haluaako hän kuivata pyykin erittäin nopeasti vai tinkimättömän energiatehokkaasti, sanoo Sebastian Bengtsson, LG Electronicsin Home Appliances -yksikön tuoteasiantuntija.

Tinkimätön energiatehokkuus ja nopeus
LG:n uusien hybridikuivausrumpujen myötä kuluttaja voi valita haluaako hän kuivata erittäin energiatehokkaasti vai minimoida kuivausajan. Laitteen energiankulutus on kummassakin vaihtoehdossa A-energialuokan mukaista ja hyväksi kuluttajan kukkarolle sekä ympäristölle. Eco-ohjelmilla energialuokka on A-50 %, laitteen käyttäessä vain lämpöpumppua. Eco Hybrid Speed -yhdistelmäohjelmien energialuokka on A-15 %. Tämä toiminto käyttää kuivauksessa sekä lämpöpumppua että lämmitintä ja on näin jopa 40 % nopeampi, kuin perinteiset kuivausrummut.

Muotoilu ja toiminnallisuus
Tavoilleen uskollisena LG panostaa uusissa Eco Hybrid -kuivausrummuissa tyylipuhtaaseen muotoiluun, muun muassa LCD-kosketusnäytöön. Nämä ulkonäöltään edustavat kuivausrummut sopivat täydellisesti moderniin, pohjoismaiseen kotiin.

Itsepuhdistuva lauhdutin parantaa energiatehokkuutta
Uutuusmalleissa on itsepuhdistuva lauhdutin, jonka ansiosta niiden kunnossapitotarve on vähäisempi ja energiatehokkuus sekä kestävyys paremmalla tasolla. Hybridikuivausrummuilla tehokas pyykinkuivaus on helppoa.

Höyrytoiminto on hellävarainen vaatteille
Toisinaan paita tai housut eivät kaipaa märkäpesua vaan niille riittää käsittely kuivausrummun höyryohjelmassa. Lippulaivamallissa RC9042AQ on LG True Steam™ -höyrytoiminto, joka raikastaa vaatteet 20 minuuttia kestävän, bakteerit ja hajut poistavan höyryohjelman aikana. Ohjelman käyttö on järkevää niin vaatteiden käyttöiän kuin ympäristönkin kannalta. Höyrytoiminto vähentää myös vaatteiden ryppyisyyttä.

LG:n Eco Hybrid -kuivausrummuissa on myös LG Smart ThinQ -konseptiin kuuluva, kuluttajan arkea helpottava Smart Diagnosis -toiminto. Vikatilanteen sattuessa kone määrittelee itse ongelman. Vikatiedot käyttäjä voi lähettää langattomasti LG:n huoltopalveluun matkapuhelimensa avulla. Smart Laundry -sovelluksen avulla käyttäjä saa älypuhelimeensa tietoja koneen tilasta ja tarvittavista toimenpiteistä vikatilanteen laukaisemiseksi, kuten esimerkiksi ohjeet suodattimen puhdistukseen.

Korkealaatuisia kuvia ja tekniset tiedot
Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero oikeanpuoleiseen hakukenttään.

Hinta ja saatavuus
LG RC9042AQ, RC9055AP3Z ja RC8055AP1Z ovat saatavilla myymälöissä marraskuussa 2012. Laitteiden suositellut verolliset kuluttajahinnat ovat:

• RC9042AQ:          1 299 €
  • RC9055AP3Z:      1 099 €
  • RC8055AP1Z:          999 €

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Appliance
LG Electronics Home Appliance Company on kodintekniikka-alan edelläkävijä. Yrityksen tavoitteena on tarjota ympäristöystävällisempiä, arkea helpottavia tuotteita, joissa älykäs teknologia ja trendikäs muotoilu ovat täydellisessä tasapainossa. Tuotevalikoimaan kuuluvat jääkaapit, pesu- ja astianpesukoneet, keittiölaitteet, pölynimurit ja kalusteisiin sijoitettavat tuotteet. LG:n edistyksellistä teknologiaa ja helposti lähestyttäviä toimintoja on esimerkiksi maailman ensimmäisessä interaktiivisessa jääkaapissa, höyrypesukoneessa sekä uunin ja mikroaaltouunin toiminnot yhdistävässä uunissa. LG:n suunnittelijat luovat kodintekniikka-alalle uusia trendejä ja tekevät yrityksestä alansa johtavan edelläkävijän.

Lisätietoja:

Susanne Persson