IFA: LG:n Nano Full LED-TV ja Cinema 3D takaavat lyömättömän kuvanlaadun

IFA: LG:n Nano Full LED-TV ja Cinema 3D takaavat lyömättömän kuvanlaadun

LG esittelee Berliinin IFA-messuilla kolme uutta Cinema 3D-TV -televisiota. Huippumalli on Nano Full LED -malli LG LW980W, jonka edistynyt paneelitekniikka takaa lyömättömän kuvanlaadun sekä 2D- että 3D-muodossa.

LG vahvistaa 3D-televisiovalikoimaansa kolmella uudella Cinema 3D -mallilla: LG LW980W, LG LW540N ja LG LK950N. Pohjoismaiden markkinoilla on nyt tarjolla yhteensä kuusi palkitulla 3D-tekniikalla varustettua mallia. Mallien joukosta löytyy sopiva Cinema 3D-TV -laite jokaiseen makuun ja jokaiselle kukkarolle.

Kehittynyt Cinema 3D -tekniikka näyttää Full HD -kuvaa ilman välkkymistä

Cinema 3D:ssä aktiivinen tekniikka on siirretty 3D-laseista televisioon. 3D-lasit ovat kevyemmät ja huomattavasti edullisemmat, eikä niissä ole latausta vaativia paristoja. Cinema 3D -tekniikka on myös sertifioidusti välkkymätön, joten käyttäjä voi katsoa 3D-sisältöä pidempään väsyttämättä silmiään.

LG julkisti innovatiivisen Cinema 3D -tekniikan vuoden 2011 ensimmäisen puoliskon aikana. Nyt tekniikkaa on parannettu entisestään. Cinema 3D pystyy nyt näyttämään Full HD -kuvaa 1080i-tarkkuudella.* 3D Light Boost -tekniikan avulla kuvanlaatu on selvempi ja parempi kuin ensimmäisen sukupolven aktiivisella tekniikalla varustetuissa 3D-televisioissa. Wide Viewing Angle -tekniikan ansiosta 3D-televisiota voidaan katsoa lähes kaikista kulmista, jopa makuulta.

”Uuden sukupolven Cinema 3D sekä taustavalaistun ja upealla kuvanlaadulla varustetun LED-TV-mallin LW980W lanseeraus osoittavat, että panostamme tosissamme tähän uuteen ja mullistavaan 3D-tekniikkaan”, sanoo Thomas Wering, LG Electronics Nordicin Home Entertainment -liiketoiminta-alueen Pohjoismaiden markkinointijohtaja. ”Pitkälle kehitetyn Cinema 3D -tekniikan ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme täysin lyömättömän katselukokemuksen. Siitä voi nauttia myös suuremmalla joukolla, sillä useampien lasien hankkiminen ei tule kalliiksi.”

Kolme uutta mallia kaksinkertaistaa Cinema 3D-TV -valikoiman

LG LW980W on saatavana 47 ja 55 tuuman kokoisena. Se on myös LG:n LED-televisioiden uusi huippumalli. LW980W on ensimmäinen Nano LED-TV -televisio, jossa on sekä Smart TV- että Cinema 3D -ominaisuudet. Nano Full LED -tekniikassa paneeliin on lisätty ohut (10¯⁹m) nanokalvo. Kalvo hajauttaa LED-lamppujen valon paremmin, mikä puolestaan tekee kuvasta tasaisemman ja mahdollistaa ohuemman muotoilun. Tämän tekniikan kaksi parannusta tarjoavat korkeamman kuvanlaadun lisäämällä kontrastia ja parantamalla mustan sävyjä:

1. LW980W-televisioiden taustavalaistuksessa käytetään 2300 LED-lamppua, kun taas reuna-LED-tekniikalla varustetussa televisiossa on 300 lamppua, ja LG:n Full LED Slim -tekniikalla varustetussa enintään 1 200 lamppua.

2. Micro Pixel Control -tekniikka mahdollistaa useampien näytön alueiden ohjaamisen erikseen.

LG LW540N on saatavana 42 ja 47 tuuman kokoisena. Se on huippuohut design-televisio, jossa on harjattu mustapintainen kehys. Malli täydentää kauniisti jokaisen kodin tai ympäristön sisustusta. MCI 400 Hz varmistaa, että kuvassa ei ole koskaan tärähdyksiä tai häntimistä. Kehittyneen 2D-kuvan 3D-muotoon muuntavan toiminnon ansiosta käyttäjän ei tarvitse huolehtia 3D-sisällön puutteesta.

LK950N on koko perheelle sopiva, Full HD -tarkkuudella ja TruMotion-toiminnolla varustettu Cinema 3D LCD-TV -televisio. Se on saatavilla 47 tuuman kokoisena ja hintaan kuuluu viisi paria Cinema 3D -laseja.

Tekniset tiedot lyhyesti:

LW980W

• NANO FULL LED
  • 2D–3D-muuntaminen
  • LG Smart TV ja on demand -viihdepalvelut, kuten Viaplay, SF Anytime ja Headweb, 3D-portaali ja verkkoselain
  • Magic Motion -kaukosäädin
  • MCI 1 000 Hz
  • HDMI 1.4 ARC
  • Mukana tulee 7 paria 3D-laseja

LW540N

• LED Plus
  • 2D–3D-muuntaminen
  • HDMI 1.4 ARC
  • MCI 400 Hz
  • Mukana tulee 7 paria 3D-laseja

LK950N

• LCD
  • Full HD
  • TruMotion ja Picture Wizard
  • Mukana tulee 5 paria 3D-laseja

Lisätietoja Cinema 3D -tekniikasta on osoitteessa www.lg.com/fi/cinema3d.

Hinta ja saatavuus
Kaikkien mallien arvioidaan tulevan myyntiin vuoden 2011 viimeisen neljänneksen aikana ja niiden suositushinnat ovat noin:

• 55LW980W: 2 999 euroa (sis. alv)
  • 47LW980W: 2 199 euroa (sis. alv)
  • 47LW540N: 1 499 euroa (sis. alv)
  • 42LW540N: 1 199 euroa (sis. alv)
  • 47LK950N: 1 199 euroa (sis. alv)

Korkearesoluutioisia kuvia voi ladata osoitteesta:
http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=1eda10e42db823205120e127650a9939&r=y (käytä pin-koodia 1003)

Lisää kuvia LG:n tuotteista on osoitteessa http://www.lg.com/fi/tietoja-lg/lehdisto-ja-media/mediapankki.jsp. Suorita haku tuotteen nimellä.

* LG Electronics on saanut Full HD -sertifioinnin saksalaiselta VDE-testauslaitokselta. Lisätietoja: http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/61296

Tuotetietoa:

Henry Kytölä
Sales Manager Home Entertainment
Äyritie 12 A, 01510 Vantaa
Puh: +358 9 7746 5014
Matkapuhelin: +358 400 735 705
Sähköposti: henry.kytola@lge.com

Thomas Wering
Nordic Marketing Manager Home Entertainment
Box 83, SE-164 94 Kista, Ruotsi
Matkapuhelin: +46 (0)735 234 026
Sähköposti: thomas.wering@lge.com

Muuta tietoa:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen koti- ja ammattikäyttöön tarkoitettujen litteiden näyttöjen sekä audio- ja videotuotteiden valmistaja. LG Home Entertainment Companyn tuotanto käsittää LCD- ja plasmatelevisiot, kotiteatterijärjestelmät, Blu-ray-, DVD- ja videosoittimet, audiokomponentit sekä plasmanäytöt. LG pyrkii aina kehittämään teknologiaa kotien viihtyvyyden parantamiseksi ja keskittyy kehittämään tuotteita, joissa on älykkäitä ominaisuuksia sekä tyylipuhdasta muotoilua.