IFA: LG:n uusi kolmen tietokoneen uutuusmallisto ei jätä ketään kylmäksi

IFA: LG:n uusi kolmen tietokoneen uutuusmallisto ei jätä ketään kylmäksi

LG esitteli Berliinin IFA-messuilla kolme uutta tyylipuhtaasti muotoiltua tietokonesarjaa. Esittelyssä oli kaksi uutta huippuohutta ja tehokasta kannettavaa tietokonetta sekä LG:n ensimmäinen all-in-one PC:n, jossa on mukana tietokone, näyttö ja viihdekeskus.

LG V300 on LG:n ensimmäinen malli, jossa tietokone ja näyttö on yhdistetty minimalistisesti samaan yksikköön. V300:ssa on näyttö, toisen sukupolven Intel Core -prosessori (valituissa malleissa) sekä 23-tuumainen Full HD LED -näyttö, jossa on IPS-paneeli. Kaunis kokonaisuus muodostaa luonnollisen kiintopisteen sekä kotona että toimistoympäristössä. Monikäyttöisessä ratkaisussa on mukana DVD-asema, muistikortinlukija, web-kamera, kaiuttimet ja digitaalinen TV-vastaanotin (valituissa malleissa). V300 sisältää kaiken, mitä tarvitaan huippuluokan viihteestä nauttimiseen.

IPS-paneelin (In Plane Switching) ansiosta näytön värivaihtelu on minimaalista ja katselukulma peräti 178 astetta. Näytön kuvanlaatu onkin erinomainen katselukulmasta ja näytön sijainnista riippumatta. V300 on jopa 65 prosenttia ohuempi kuin perinteiset mallit. Lisäksi se on muotoilultaan tyylikäs ja väriltään aistikkaan valkoinen.

Huippuohuita kannettavia

Uusissa kannettavien tietokoneiden sarjoissa, P430 ja P530, yhdistyy huippuluokan suorituskyky ja äärimmäisen ohut muotoilu. Ohuiden tietokoneiden paino on vain kahden kilon luokkaa. Mallien näytöt ovat vain 4,5 ja 4,7 millimetrin paksuiset, ja kehykset 10 mm. Tietokoneiden ulkokuori on harjattua alumiinia ja paksuudeltaan vain 23,8/24,1 millimetriä.

Kaikissa uusien sarjojen kannettavissa tietokoneissa on toisen sukupolven Intel Core -prosessori, joka takaa parhaan kapasiteetin ja suorituskyvyn. Valituissa malleissa on myös NVIDIAn grafiikkaprosessori. P430-mallissa on 14-tuumainen ja P530-mallissa 15,6-tuumainen LED LCD -näyttö.

Tekniset tiedot:

V300 (pöytämallinen all-in-one PC):

• 23 tuuman Full HD LED -näyttö
    • IPS-paneeli (In Plane Switching)
    • Intel Core i3 tai Pentium B940 -prosessori
    • HDMI 1.4
    • Langaton näppäimistö ja hiiri
    • Minimalistinen muotoilu, valkoinen väri

P430 ja P530 (kannettavat tietokoneet):

• 14 / 15,6 tuuman Super Slim LED LCD -näyttö
    • Prosessori: Intel Core i5 tai i3
    • Paino vain 1,94 kg ja 2,2 kg.
    • Erittäin ohut muotoilu, ulkokuori harjattua alumiinia (Blade Design)

Hinta ja saatavuus

V300-mallin odotetaan saapuvan kauppoihin lokakuussa, ja sen suositushinta on alkaen 899 euroa. P430- ja P530-sarjasta on useita eri malleja, joiden odotetaan myös saapuvan kauppoihin lokakuussa. Suositushinta P430-mallille on 849 euroa. Suositushinta P530-mallille on alkaen 799 euroa. Kaikki hinnat ovat arvonlisäverollisia.

Korkearesoluutioisia kuvia voi ladata osoitteesta:
http://lg.qbank.se/v2.6/mb.php?h=0efd53008e161e538269d8ac1531811e&r=y (käytä pin-koodia 1002)

Lisää kuvia LG:n tuotteista on osoitteessa http://www.lg.com/fi/tietoja-lg/lehdisto-ja-media/mediapankki.jsp. Suorita haku tuotteen nimellä.

Tuotetietoa:
Harri Ekholm
Sr. Sales Manager Business Solutions
Äyritie 12 A, 01510 Vantaa
Puh: +358 9 774 65010
Matkapuhelin: +358 40 555 4800
Sähköposti: harri.ekholm@lge.com

Kristoffer Ejebro
Business Solutions Sales Engineer
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 10
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 30 09
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

Muuta tietoa:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

IT Solutions
LG Electronics IT Solutions tarjoaa laajan valikoiman ensiluokkaisia digitaalisia tuotteita ja ratkaisuja kuluttajille ja yrityksille. Tuotevalikoima sisältää muun muassa kannettavia tietokoneita, nestekidenäyttöjä, tallentimia, julkisten tilojen näyttöjä, projektoreita ja hotellitelevisioita. LG tarjoaa ainutlaatuisia tuotteita ja ratkaisuja sekä ennakoi liikekumppanien ja asiakkaiden tulevaisuuden tarpeet älykkäästi ja luotettavasti

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.