Malli GLM71MBCSF (oikealla)

Jääkaapilla on suuri merkitys ruokahävikin vähentämisessä

LG:n jääkaapit on suunniteltu säilyttämään ruoka tuoreena mahdollisimman pitkään. Useat hyödylliset ominaisuudet, kuten lineaarinen jäähdytysjärjestelmä, oven tehostettu jäähdytys ja älykkäät säilytyslokerikot, takaavat optimaaliset olosuhteet elintarvikkeiden säilymiselle. Energiatehokas LG‑jääkaappi näkyy lisäksi säästöinä kotitalouden sähkölaskuissa.

Elintarvikkeiden käyttöikää voidaan pidentää monin eri tavoin, kuten pitämällä jääkaapin lämpötila tarpeeksi alhaisena sekä huolehtimalla jääkaapin sisällön sijoittelusta. LG-jääkappien hyödylliset toiminnot, kuten älykkäät vihannes- ja hedelmälaatikot, ja huipputekniikka takaavat, että ruoka pysyy tuoreena ja säilyttää arominsa mahdollisimman pitkään.

Ei vain lämpötila vaan sen jakautuminen

Lämmön tasainen jakautuminen on yksi tärkeimmistä jääkaapin ominaisuuksista ruoan säilyvyyden kannalta. Jääkaapin valinnassa on hyvä kiinnittää huomiota jäähdytysjärjestelmän tehokkuuteen sekä ominaisuuksiin, jotka auttavat pitämään lämpötilan tasaisena koko jääkaapissa. LG LINEARCooling™ ‑jäähdytysjärjestelmän on osoitettu testein vähentävän jääkaapin sisäisiä lämpötilanvaihteluita sekä säilyttävän ruoan tuoreuden sekä maun pidempään, jopa seitsemän päivän ajan. LG DoorCooling+™ -tekniikka tehostaa jäähdytystä osissa, jotka ovat oven yhteydessä ja alttiina lämpötilanvaihteluille.

Myös kosteustasolla on suuri merkitys ruokahävikin vähentämisessä, sillä mikrobit, jotka nopeuttavat ruoan pilaantumista, lisääntyvät nopeammin kosteissa olosuhteissa. Pakkauksettomat elintarvikkeet, kuten vihanneksen ja hedelmät, ovat alttiimpia kosteuden vaikutukselle, ja siksi ne pilaantuvat usein nopeasti. LG-jääkaappien FRESHBalancer™ -toiminnon ansiosta kunkin hedelmä- ja vihanneslaatikon kosteustasapaino on mahdollista säätää erikseen, mikä parantaa elintarvikkeiden säilymistä.

Ruoka pysyy tuoreena parhaiten, kun tasaisen lämpötilan takaava jäähdytysjärjestelmä yhdistetään älykkäisiin ominaisuuksiin, jotka pidentävät tuoretuotteiden säilyvyyttä”, sanoo LG:n kodinkoneiden tuoteasiantuntija Mats Haglund. ”Olemme ottaneet tuotesuunnittelussa huomioon kaikki ruoan säilyvyyteen vaikuttavat asiat. Asiakkaamme tulee voida luottaa siihen, että jääkaappimme tekevät kaiken mahdollisen ruokahävikin vähentämiseksi.”

Nykyaikaiset kylmälaitteet auttavat vähentämään ruokahävikkiä

Nykyaikainen kylmälaite, joka on suunniteltu säilyttämään elintarvikkeiden tuoreus mahdollisimman pitkään auttaa kodin ruokahävikin vähentämisessä. Uudet mallit ovat lisäksi huomattavasti energiatehokkaampia ja vaikuttavat näin positiivisesti kotitalouden sähkökustannuksiin. LG on saavuttanut korkeimman tason EcoVadin vuoden 2022 kestävän kehityksen arvioinnissa, johon vaikuttaa muiden kriteerien oheella tuotteiden energiatehokkuus.

Neljä vinkkiä, joilla saat ruokasi säilymään pidempään

• Investoi jääkaappiin, joka takaa tasaisen lämmönjakautumisen.
  • Pidä huolta riittävästä valaistuksesta, jotta pystyt helposti arvioimaan elintarvikkeiden tuoreutta ja käyttämään ne ennen pilaantumista.
  • Säilytä elintarvikkeet oikeanlaisissa astioissa. Ilmatiiviit pakkaukset ja rasiat säilyttävät tuotteen kosteustasapainon ja hidastavat pilaantumista.
  • Erottele raaka ja kypsennetty ruoka toisistaan ehkäistäksesi bakteerien leviämistä.

LG:n suosikkimallit

Liitteenä lehdistötiedote.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.