Kippis! Ammattilaistason cocktail-jääpaloja kotona

Kippis! Ammattilaistason cocktail-jääpaloja kotona

LG lanseeraa jääkaappipakastimen uudella Craft Ice -toiminnolla

Helsinki, 22. heinäkuuta 2021 – LG lanseeraa uuden side-by-side-jääkaappipakastimen Craft Ice -toiminnolla. Pyöreät ja kirkkaat jääpallot tekevät jokaisen juoma-asiantuntijan juomista täydellisiä. LG kertoo, miksi jää on niin oleellinen osa juomia ja mikä erottaa parhaat jäät muista.

Kesä on tullut, ja mikä maistuisi nyt paremmin kuin jääkylmä juoma? Jäätä pidetään harvoin juoman oleellisimpana raaka-aineena, vaikka se vaikuttaa paljon makuelämykseen. Craft Ice -toiminnon sisältävän uuden jääkaappipakastimen lanseerauksen yhteydessä LG kertoo faktoja jäästä.

Jää on yhtä tärkeä raaka-aine kuin juoma
Jää raaka-aineena laimentaa alkoholia ja sekoittuu siihen sulaessaan. Se tekee juomista parempia ja miellyttävämpiä makunystyröille. Juuri tämän kokenut baarimikko huomioi valitessaan juomaan sulamisnopeudeltaan sopivat jäät.

Valitse isoja jääpaloja
Kokemattomalle baarimikolle suuremmat jääpalat ovat juoman pelastus. Jääpalojen sulaminen sulattaa myös juoman vau-efektin, kun muuten ammattimaisesti valmistettu juoma muuttuu laimeaksi. Jääpalojen koko vaikuttaa tietysti siihen, kuinka nopeasti ne sulavat: mitä enemmän ne altistuvat ilmalle, sitä nopeampaa sulaminen on.

Säilö jää oikein
Voiko jääpalamuotin laittaa pakastekalan viereen? ”Ei”, kertoisi baarimikko. Jää nimittäin sitoo itseensä pakastimen hajuja ja makuja, jotka siirtyvät jään mukana juomiin. Erota siis jää aina muista pakastimen antimista välttyäksesi yllätyksiltä.

Kirkas jää on laadukas
Viimeinen tekijä on jään tiheys, joka vaikuttaa sen sulamiseen. Jää, jossa on paljon ilmaa, sulaa kirkasta jäätä nopeammin.

”LG on johtava kodinkonevalmistaja, koska työskentelemme jatkuvasti tuotekehityksen eteen. Pyöreitä ja kirkkaita jääpalloja tuottava Craft Ice on viimeisin keksintömme. Jääpaloista tulee lähes läpinäkyviä alalämmittimen avulla, joka poistaa ilman vedestä ennen jäätymistä. Riippumatta lempijuomastasi tai siitä, mitä kaadat laseihin seuraavilla illalliskutsuillasi, tämä ominaisuus vakuuttaa vieraat osaamisestasi”, kertoo LG:n kodinkoneiden tuoteasiantuntija Mats Haglund.

Craft Ice -toiminnosta:

Craft Ice valmistaa päivässä kolme tai kuusi jääpalloa, jotka ovat halkaisijaltaan 5 senttimetriä. Tuotantonopeus minimoi ilmakuplien määrän jäässä, jolloin jääpalat ovat jopa 90-prosenttisen kirkkaita kolme palloa valmistettaessa. Laitteesta saa halutessaan myös kuution muotoisia jääpaloja, jäämurskaa ja -vettä.

Craft Ice -toiminto löytyy LG GSXV90MCDE -jääkaappipakastimesta, joka on saatavilla Gigantista suositushintaan 2 999 euroa.

LG saavutti korkeimman tason vastuullisuusarvioinnissa
LG Electronics saavutti korkeimman platinatason EcoVadiksen riippumattomassa vastuullisuusarvioinnissa joulukuussa 2020. Saavutus on osoitus LG:n edelläkävijyydestä ja ponnisteluista kohti vastuullisempia ratkaisuja. Vain yksi prosentti arvioiduista yrityksistä saavuttaa korkeimman tason.

EcoVadis on johtava vastuullisuusanalyysien ja -arviointien tuottaja. EcoVadisin arviointimenetelmä perustuu vastuullisuusasiantuntijoiden muodostamaan riippumattomaan toimikuntaan, joka valvoo yritysten ja organisaatioiden vastuullisuusarviointeja kansainvälisten standardien mukaisesti (Global Reporting Initiative, YK:n Global Compact sekä ISO 26000).

Lue lisää EcoVadis-luokituksesta täältä sekä EcoVadiksen kotisivuilta.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.