Koe Windows Phone 7 -käyttöjärjestelmän parhaat ominaisuudet uudella LG Optimus 7 -puhelimella

LG Electronics tuo tänään markkinoille yrityksen ensimmäisen Windows Phone 7 -pohjaisen matkapuhelimen, joka on nimeltään LG Optimus 7. LG:n tekniikan ja Microsoftin käyttöjärjestelmän yhdistelmän ansiosta LG Optimus 7 -puhelimen käyttö on nopeampaa, ja käyttäjät saavan täysin uuden matkapuhelinkokemuksen.

– Olemme kehittäneet LG Optimus 7 -puhelimen, jotta käyttäjät voisivat helposti luoda ja jakaa sisältöä, kuten erittäin tarkkoja videoita. Microsoftin kanssa tehdyn läheisen yhteistyön avulla olemme toteuttaneet visiotamme siitä, millainen Windows Phone 7 -puhelimen tulisi olla, sanoo Erik Andersson, joka on Pohjoismaiden LG Electronicsin Mobile Communicationin tuotepäällikkö.

Microsoftin ja LG:n läheinen yhteistyö tekee LG Optimus 7:stä ainutlaatuisen matkapuhelimen. Käyttäjät voivat käyttää Windows Phone 7 -puhelimen innovatiivisia uutuuksia sekä vain LG:n matkapuhelimissa olevia ainutlaatuisia toimintoja. Näitä toimintoja ovat muun muassa Play To, Augmented Reality (AR) sekä Voice-to-Text. Toimintoja voi käyttää Windows Phone 7:n Live Tiles -ruuduissa. Ruudut on jaettu kuuteen eri hubiin, jotta tietojen käyttö olisi mahdollisimman helppoa.

– Olemme erittäin tyytyväisiä tekemäämme yhteistyöhön LG:n kanssa, joka on matkapuhelinmarkkinoiden innovaattori. Windows Phone 7 on kehitetty ja muotoiltu siten, että käyttäjät voivat yhdistää ystävänsä, työnsä ja kaikki elämänsä tärkeät asiat täysin uudella tavalla. LG on tärkeä yhteistyökumppani, jotta kokemuksesta tulee todellisuutta kuluttajille ympäri maailmaa, sanoo Peter Wissinger, joka on Microsoftin Pohjoismaiden Mobile Communications Business -ryhmän Business Group Lead.

Koe ja jaa sisältöä missä tahansa
LG Optimus 7 tarkoittaa läpimurtoa ja täysin uutta standardia, kun kyse on mobiilista viihteestä. Play To -toiminto, joka on DLNA-standardiin perustuva multimedian jakamistekniikka, helpottaa sisällön (esim. kuvien, elokuvien ja musiikin) lähettämistä langattomasti toisiin DLNA-tuettuihin laitteisiin, kuten televisioon tai kotiteatterijärjestelmään.

AR-sovellus ScanSearch on toinen ainutlaatuinen toiminto, joka on vain LG Windows Phone 7 -laitteessa. Sen avulla käyttäjät saavat yhdellä painalluksella tietoja kaikesta mahdollisesta, kuten shoppailusta, ravintoloista, säästä tai lähimmästä pankista.

LG:n Voice-to-Text-toiminnon avulla käyttäjät voivat tallentaa puheena sellaisia tietoja, mitkä normaalisti pitäisi kirjoitta puhelimeen. Facebookin tilapäivitykset, Twitter-viestit, sähköpostiviestit ja muistilaput voidaan luoda kirjoittamatta niitä näyttöön. Voice-to-Text-toiminto antaa handsfreelle täysin uuden merkityksen.

Tietysti myös pelien pelaaminen ja musiikin kuuntelu onnistuu uudella LG Optimus 7 -puhelimella, ja kun kaikki tieto on tallennettuna Games ja Music + Video hubiin on niiden käyttö puhelimessa yksinkertaista ja helppoa. Käyttäjät voivat pelata suosikkipelejään ja kuunnella suosikkimusiikkiaan milloin ja missä tahansa.

Luo oma sisältö
LG Optimus 7 on varustettu viiden megapikselin kameralla, joka ottaa huippulaadukkaita valokuvia sekä erittäin tarkkoja videoita 720p HD -tarkkuudella 16:9-muodossa. LG Optimus 7 pystyy myös toistamaan sisältöä samalla tarkkuudella, mikä mahdollistaa erittäin tarkkojen videoiden katsomisen missä ja milloin tahansa. Kameran Intelligent Shot -toiminto helpottaa täydellisten valokuvien ottamista ilman erikoisasetuksia, ja Panoramic Mode -tila liittää useita valokuvia yhteen yhdeksi panoraamavalokuvaksi.

Uusi tapa pitää yhteyttä
LG Optimus 7:n ja Windows Phone 7:n uuden käyttöliittymän avulla valikoissa liikkuminen on entistä helpompaa. Sisältö on jaettu kuuteen eri hubiin Live Tiles -ruutujen avulla. Hubit, jotka ovat People, Pictures, Games, Music + Video, Marketplace ja Office, järjestävät puhelimen tiedot loogisesti, joten kaikki toisiinsa liittyvät tiedot kerätään yhteen paikkaan.

Runsaasti viihdettä – mahtuu taskuun
LG Optimus 7 -puhelimen 3,8-tuumaisen näytön tarkkuus on 800 x 480, ja se toistaa kaiken näytettävän materiaalin tarkasti ja selkeästi. Mallissa on 16 gigatavun sisäinen tallennustila ja tilaa sadoille MP3-tiedostoille, monta tuntia kestäville videoille ja sadoille sovelluksille. Lisäksi sen akku on erittäin suuri (1 500 mAh), joten kaikkia toimintoja voidaan käyttää useita tunteja. Akku riittää tietysti myös rajattomaan määrään tavallisia puheluita.

LG Optimus 7 tulee myyntiin 21. lokakuuta, ja sen arvonlisäverollinen suositushinta on noin 590 euroa.

Lisätietoja:

Puh: +358 (0)9 774 65010
Matkapuhelin: +358 40 555 4800
Sähköposti: harri.ekholm@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Yhtiö luo tuotteita, jotka johtavan teknologian ja innovatiivisen muotoilun avulla tarjoavat asiakkaille optimoituja matkaviestinnän elämyksiä. LG johtaa myös yhdistyvien teknologioiden ja langattomien tiedonsiirtotuotteiden kehittämistä. LG:n tavoitteena on olla jatkossakin johtavassa asemassa kehittämässä matkaviestintää houkuttelevan muotoilun ja älykkään tekniikan avulla.