Uudessa LG SIGNATURE OLED T -televisiossa yhdistyvät langaton äänen- ja kuvansiirto sekä läpinäkyvä paneeli.

LG esittelee CES 2024 -tapahtumassa läpinäkyvän ja langattoman OLED-television, tekoäly-innovaatioita sekä vaatteidenhoitoratkaisun

Helsinki, 12. tammikuuta 2024 – LG Electronics (LG) esittelee Las Vegasissa järjestettävässä CES 2024 -tapahtumassa älykkäitä elämäntaparatkaisuja, jotka ulottuvat kodin lisäksi myös liikkuvuuteen ja kaupallisiin ympäristöihin. LG:n näyttelyn teema ’’Reinvent your future’’ kuvastaa miten yhtiö helpottaa kuluttajien päivittäistä käyttökokemusta uusimpien innovaatioiden avulla. Innovaatioihin kuuluvat läpinäkyvä ja langaton 4K-televisio LG SIGNATURE OLED T, tekoälyllä (AI) toimiva älykoti, esineiden internet (IoT) ja uudet viestintäteknologiat.

Maailman ensimmäinen langaton ja läpinäkyvä OLED-televisio: LG SIGNATURE OLED T

LG esittelee maailman ensimmäinen langattoman ja läpinäkyvän LG SIGNATURE OLED T -television. Uudessa innovatiivisessa televisiossa yhdistyvät läpinäkyvä 4K-OLED -näyttö sekä LG:n langaton video- ja äänensiirtotekniikka. Tämä avaa uusia elämyksiä ja mahdollisuuksia asuintilojen räätälöimiseen, jotka perustuvat LG:n johtavaan OLED-kuvanlaatuun ja suorituskykyyn. LG:n läpinäkyvä OLED on voittanut viisi CES 2024 -innovaatiopalkintoa, mukaan lukien Best of Innovation -palkinnon.

LG SIGNATURE OLED T -televisio muuttaa käsitystä televisiosta sisustuselementtinä. 77-tuumaisen läpinäkyvän paneelin avulla televisio katoaa ympäristöönsä muuttumalla käytännössä näkymättömäksi, kun televisio on pois päältä. 4K-kuva ja -ääni siirtyvät langattomasti OLED T -televisioon Zero Connect -boksin avulla, mikä antaa käyttäjille enemmän vapautta television sijoittamiseen kotona kuin koskaan aiemmin.

LG OLED T on varustettu ainutlaatuisella modulaarisella rakenteella, joka mahdollistaa erilaiset asennustavat riippumatta siitä, halutaanko televisio asentaa vapaasti seisovaksi, seinää vasten tai seinälle. OLED T tarjoaa myös kaksi katselutilaa, läpinäkyvän ja kiinteän, ja sitä voidaan käyttää digitaalisena kankaana taideteosten, videoiden ja valokuvien näyttämiseen Always-On-Display (AOD) -ominaisuuden avulla, jolloin sisältö antaa illuusion ilmassa leijumisesta ja sulautuu ympäristöönsä. T-Bar-ominaisuuden avulla käyttäjät voivat saada uutispäivityksiä tai säätietoja näytön alareunaan, kun taas muu osa näytöstä pysyy läpinäkyvänä. Napin painalluksella siirrytään nopeasti perinteiseen, korkealaatuiseen OLED-näyttöön, ja uusi α11 AI-prosessori tarjoaa muun muassa aiempaa paremman värienhallinnan.

Lisätietoja LG SIGNATURE OLED T -televisiosta saat LG:n uutishuoneesta.

LG CineBeam Qube: kompakti 4K-projektori

Las Vegasissa järjestettävässä CES 2024 -tapahtumassa on esillä myös uusi LG CineBeam Qube -projektori. 4K-resoluutionsa ansiosta projektori voi muuttaa sisätilan nopeasti elokuvateatteriksi. Helppokäyttöisyys ja siirrettävyys ovat huippuluokkaa kompaktin ja kevyen rakenteen sekä kätevän kääntyvän kahvan ansiosta. Minimalistisen ulkoasun omaava projektori toimii myös tyylikkäänä sisustuselementtinä ja on varustettu webOS-käyttöjärjestelmällä.

Vaikka LG CineBeam Qube on yksi markkinoiden pienimmistä projektoreista, se on tehokas projektori, joka pystyy näyttämään videokuvaa 4K UHD (3840 x 2160) -resoluutiolla jopa 120 tuuman alueella. RGB-laservalolähteellä ja LG:n edistyksellisillä kuvanjalostustekniikoilla varustettu projektori tuottaa poikkeuksellisen kirkkaita ja teräviä kuvia, joiden kontrastisuhde on 450 000:1 ja jotka kattavat DCI-P3-väriavaruuden peräti 154 %, mikä takaa ainutlaatuisen elokuvakokemuksen.

Lisätietoja CineBeam Qube -projektorista saat LG:n uutishuoneesta.

LG Labs: luovia kokeilullisia palveluja luovaa elämäntapaa varten

LG on myös laajentanut keskittymistään innovatiivisiin tuotteisiin LG Labs -nimellä, ja luovat konseptit vievät messuilla enemmän tilaa kuin viime vuonna. Tämän pyrkimyksen tavoitteena on esitellä erilaisiin elämäntyyleihin räätälöityjä ratkaisuja ja tarjota erilaisia asiakaskokemuksia. Yksi merkittävimmistä esimerkeistä on LG Labsin DukeBox, edistyksellinen audiotuote, jossa yhdistyvät perinteinen tyhjiöputkiteknologia ja moderni läpinäkyvä OLED-paneeliteknologia, ja joka luo ainutlaatuisen musiikkikokemuksen yhdistämällä perinteisen viehätyksen ja huipputeknologian.

DukeBoxin lisäksi LG esittelee myös LG Labsin Bon Voyagen päivitetyn version, joka on muunneltava asuintila, joka on suunniteltu tuomaan kodin mukavuudet ulkoilmaan. Asiakkaiden palautteen perusteella Bon Voyage on muutettu asuntovaunuksi, jotta liikkuvuus ja tila voidaan optimoida parhaalla mahdollisella tavalla.

Lisätietoja LG Labsista, DukeBoxista ja Bon Voyage saat LG:N uutishuoneesta.

Älykäs tekoälyllä toimiva kotiavustaja

CES 2024 -tapahtumassa LG esittelee myös edistyksellisen, älykodissa toimivan tekoälyagenttinsa. Innovatiivisessa tekoälyagentissa yhdistyvät robotiikka, tekoäly ja multimodaaliset teknologiat, joiden avulla se liikkuu itsenäisesti kodissa, on vuorovaikutuksessa käyttäjien kanssa sekä ymmärtää ja kommunikoi heidän kanssaan. Se toimii monipuolisena fyysisenä kotiavustajana ja voi myös valvoa lemmikkejä ja kodin turvallisuutta. Pitkällä aikavälillä LG:n tavoitteena on vähentää käyttäjien kotitöiden tekemiseen tarvitsemaa käsityötä investoimalla vastaaviin teknologioihin.

Laite voi myös toivottaa käyttäjät tervetulleiksi kotiin yksilöllisellä tavalla arvioimalla heidän tunteitaan ja auttamalla päivittäisissä tehtävissä, kuten kuljetustiedoissa ja muistutuksissa. CES 2024 -tapahtuman kävijät voivat tutustua tähän innovaatioon LG:n osastolla ja nähdä, miten avustaja voi parantaa ja yksinkertaistaa kodin arkea.

Lisätietoja tekoälyllä toimivasta tekoälyagentista saat LG:n uutishuoneesta.

LG Styler saa käsikäyttöisen korkeapainehöyrysuuttimen

Las Vegasissa järjestettävässä CES 2024 -tapahtumassa LG esittelee myös päivitetyn version LG Styler -vaatehoitoratkaisusta. Uusin Styler-malli sisältää käsikäyttöisen korkeapainehöyrystimen, Dynamic Moving Hanger™ ja Dual True Steam™ -teknologian, joka tarjoaa nopeampia ja tehokkaampia syklejä vaatteiden raikastamiseen sekä parempaan kuivaukseen, kosteudenpoistoon ja ryppyjen poistoon. Tämä tekee vaatteiden hoidosta ja raikastamisesta helpompaa kuin koskaan, ja kompaktin rakenteen ansiosta se on kätevä säilyttää.

Uusi Styler-malli on suunniteltu tarjoamaan räätälöityä hoitoa erityyppisille vaatteille ja kankaille. Kädessä pidettävän korkeapaineisen höyrysuuttimen avulla käyttäjät voivat helposti poistaa rypyt vaatteistaan ilman erillistä silitysrautaa. Toinen höyryn hyöty on, että se vähentää allergeeneja ja bakteereja. Sisäänrakennetun ilmanvaihtojärjestelmän ja kosteudenpoistotoiminnon ansiosta sekä vaatehuolto että sisäympäristö paranevat.

Lisätietoja uudesta LG Styler -versiosta saat LG:n uutishuoneesta.

Lisätiedot ja painokelpoiset kuvat:
BLOOM Agency, lgmedia@bloomagency.fi, +358 40 772 7579

LG Electronics Inc. (LG) työllistää yli 70 000 ihmistä 140 toimipisteessä ympäri maailman. 65 miljardin dollarin liikevaihdolla LG on johtava kodinelektroniikan valmistaja ja maailmanlaajuisesti tunnustettu edelläkävijä kulutuselektroniikan, kodinkoneiden, matkapuhelinten sekä jäähdytys- ja lämmitysratkaisujen saralla. Yhtiö koostuu viidestä liiketoimintayksiköstä - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Vehicle Components ja B2B-ratkaisut. LG pyrkii jatkuvasti kehittämään toimintaansa kestävämpään suuntaan sekä tarjoamaan ympäristöystävällisiä tuotteita, jotka helpottavat kuluttajien elämää ympäri maailman. LG:lle myönnettiin kultamitali vuoden 2023 EcoVadis-kestävyysarvioinnissa osoituksena yrityksen kestävästä toiminnasta. Lisätietoja ja uutisia LG Electronicsista löydät osoitteesta www.LGnewsroom.com.