Ohita
LG ESITTELEE UUDET SMART TV -MALLIT SEKÄ PÄIVITETYN WEBOS-KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN CES 2015 -MESSUILLA

Tiedote -

EISA:n palkitsemia, webOS-järjestelmällä varustettuja LG:n Smart TV -laitteita on myyty yli viisi miljoonaa viime vuoden lanseerauksen jälkeen. Nyt LG esittelee vuoden 2015 mallit, joiden päivitetty webOS on entistä helppokäyttöisempi.

Helsinki, 5. tammikuuta 2015 – LG asetti uuden mittapuun nykyaikaisen Smart TV:n toimivuudelle ja helppokäyttöisyydelle, kun yhtiö lanseerasi ensimmäiset webOS-televisiomallinsa 2014. Nyt LG esittelee CES 2015 -messuilla valikoiman uusia Smart TV -malleja, joissa on päivitetty webOS. Uudistunut käyttöjärjestelmä tuo mukanaan uusia ominaisuuksia, nopeammat latausajat ja entistä paremman käyttökokemuksen. Tämä takaa upean katseluelämyksen koko perheelle.

– Pyrkimyksemme on tehdä Smart TV:n käytöstä mahdollisimman helppoa ja intuitiivista, sanoo Lorraine Bayram, LG Electronicsin Pohjoismaiden Smart TV -asiantuntija. – webOS on ollut meiltä selvä onnistuminen. Tästä kertovat hyvät myyntilukumme sekä kuluttajilta ja alan lehdistöltä saamamme positiivinen palaute. Tänä vuonna teemme Smart TV:stä yhä paremman uusien toimintojen ja palveluiden avulla.

– Uskomme vankasti Smart TV:n tulevaisuuteen, jatkaa Lorraine Bayram. – Tutkimukset osoittavat, että suuri osa kuluttajista valitsee television, kun suoratoistopalveluja käytetään pidemmän aikaa kerrallaan.* Ihmiset haluavat istua mukavasti kotisohvalla katsellessaan elokuvia tai TV-sarjoja. Globaalien ponnistelujen lisäksi teemme paljon töitä webOS:n eteen myös paikallisella tasolla. Teemme tiiviisti yhteistyötä paikallisten sisällöntuottajien kanssa, jotta voimme tarjota pohjoismaisten kuluttajien vaatimia palveluja. Olemme myös alkaneet rakentaa suhteita paikallisiin kehittäjiin. Vuoden 2014 loppupuolella järjestimme Pohjoismaiden ensimmäisen kehittäjille suunnatun webOS-tapahtuman. Lisäksi pidämme yhteyttä kuluttajiin Smart TV -uutiskirjeellämme, joka kertoo uutuuksista sekä mahdollistaa keskustelun ja palautteen antamisen.

Nopeampi ja näppärämpi
webOS:n päivitetty versio vie käytettävyyden uudelle tasolle. Se on myös optimoitu huomattavasti nopeammaksi ja se pystyy käsittelemään samanaikaisesti entistäkin enemmän sisältöä. webOS:n käynnistymisaikaa on lyhennetty 60 prosentilla, ja latausajat aloitusvalikoiden ja sovellusten välillä ovat lyhentyneet jopa 70 prosenttia.

Sisällön kannalta huomattava uutuus on 4K-resoluutioinen Netflix, joka mahdollistaa muun muassa House of Cards- ja Marco Polo -sarjojen uusien kausien katselun upeilla yksityiskohdilla ja tarkkuudella. Suomalaiskatsojien kannalta tärkeä palvelu on YLE, joka tulee saataville vuoden 2015 aikana myös vuosien 2014 ja 2013 Smart TV -malleihin.

Muita uutuuksia ovat My Channels-, Quick Settings- ja Input Picker -toiminnot. My Channelsin avulla voit tallentaa suosikkikanavasi suoraan aloitusvalikkoon, jotta pääset niihin nopeasti käsiksi. Quick Settings puolestaan mahdollistaa TV:n asetuksien nopean säätämisen vaihtamatta näkymää tai keskeyttämättä ohjelman tai elokuvan katselua. Input Pickerin ansiosta televisio tunnistaa yhdistetyt laitteet heti ja pääset käyttämään niitä välittömästi.

LG järjesti syksyllä 2014 Pohjoismaiden ensimmäisen kehittäjille ja sisällöntuottajille suunnatun webOS-työpajan. Tapahtuman yhteydessä käynnistyi sovelluskehityskilpailu, jonka palkintona on matka webOS-kehityslaboratorioon Kalifornian Piilaaksossa sekä webOS-järjestelmällä varustettu LG 55EC930 -OLED-televisio. Nyt käynnissä olevassa kilpailussa on mukana yli 50 osallistujaa. Voittaja julkistetaan tämän vuoden toukokuussa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.lgwebosworkshop.com.

Hinta ja saatavuus
Suurin osa LG:n uusista Smart TV -malleista saa päivitetyn webOS-käyttöjärjestelmän vuoden 2015 aikana. Lisätietoja yksittäisten Smart TV -mallien saatavuudesta ja hinnoittelusta kerrotaan lähempänä Suomen lanseerausta.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”webos2015”. Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla löytyy globaalista uutishuoneesta sekä suomenkielisestä lehdistöhuoneesta.

Oletko CES-messuilla vieraileva journalisti ja haluaisit tutustua LG:n uutuuksiin? Ota yhteyttä LG:n PR Manageriin Susanne Perssoniin numerossa +46 70 969 46 06. Lisää yhteystietoja löytyy tiedotteen lopusta.

* Lähde: Mediavision-konsulttiyrityksen Nordic TV Insight Spring 2014 -tutkimus

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Lorraine Bayram
Smart TV -asiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)72 841 904
Sähköposti: lorraine.bayram@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.