LG esittelee vuoden 2024 OLED-, QNED- ja soundbar-uutuudet

LG esittelee vuoden 2024 OLED-, QNED- ja soundbar-uutuudet

Televisiovuosi 2024 käynnistyy CES 2024 -tapahtumassa Las Vegasissa, jossa LG esittelee uutuustuotteiden lisäksi viiden vuoden ohjelmistopäivitykset webOS-käyttöjärjestelmään.

Helsinki 8. tammikuuta 2024 – LG esittelee vuoden 2024 televisio- ja soundbar-uutuudet CES 2024 -tapahtumassa Las Vegasissa, Yhdysvalloissa. Tämän vuoden uutuuksiin kuuluvat muun muassa OLED- ja QNED-sarjojen uudet tekoälykäyttöiset prosessorit, mikä mahdollistaa aiempaa paremman kuvan. LG:n tekoälypaketin uudistukset parantavat myös äänikokemusta suoraan television kaiuttimissa sekä soundbar-uutuuksien kautta.

LG OLED: SIGNATURE OLED M4, OLED G4 ja OLED C4

Vuoden 2024 suurimmat OLED-uutuudet ovat M4 ja G4, joissa molemmissa on kuvan- ja äänenlaatua parantava uusi α11 AI-prosessori. Uudessa prosessorissa on 70 prosenttia suurempi grafiikkasuorituskyky ja 30 prosenttia suurempi yleinen laskentateho edeltäjäänsä α9:ään verrattuna. Tuloksena on muun muassa parempi AI-tuettu skaalaus, joka antaa vanhalle kuvamateriaalille uuden elämän sekä entistäkin parempi värien hallinta. Vaikuttavan kuvanlaadun lisäksi AI Sound Pro -ohjelmisto tarjoaa rikkaamman ja täyteläisemmän äänen hyödyntäen sisäänrakennettujen kaiuttimien virtuaalista 11.1.2 surround-ääntä täydellisen katseluympäristön luomiseksi.

OLED-malleja on saatavilla kokoluokissa 41-97 tuumaa. 83-tuumaisissa ja sitä pienemmissä M4-, G4- ja C4-paneeleissa on 144 Hz:n virkistystaajuus 4K-tarkkuudella. Vuonna 2024 tuotteet saavat VESA ClearMR -sertifikaatin motion blur -ominaisuutensa ansiosta. LG:n luokkansa johtavia peliominaisuuksia on myös parannettu päivitetyllä Game Optimizer -versiolla. NVIDIA G-SYNC® Compatible- ja AMD FreeSync -yhteensopivuus takaa tuen mukautuvan kuvan synkronoinnille. Lisätietoja vuoden 2024 LG OLED -uutuuksista saat LG:n uutishuoneesta.

LG QNED: parempi suorituskyky, ohuempi profiili

LG QNED Mini LED -tuotesarjan uutuus vuodelle 2024 ovat α8-prosessorit, joiden suorituskyky on jopa 2,3 kertaa suurempi kuin aiempien versioiden. Tämän ansiosta QNED-sarja pystyy käsittelemään värejä paremmin kuin koskaan, mistä parhaana esimerkkinä on QNED90-mallin Million Grey Scale -ominaisuus, joka käsittelee harmaasävyjä 20-bittisellä värisyvyydellä kontrastin lisäämiseksi. Päivitetyt mallit ovat muotoilultaan aiempaa ohuempia, ja niiden profiili on vain 29 millimetriä.

LG QNED sisältää malleja kokoluokissa: 43, 50, 55, 65, 75, 86 ja 98 tuumaa. Lisätietoja saat LG:n uutishuoneesta.

WebOS-käyttöjärjestelmä: viiden vuoden päivitykset

LG:n TV-mallien perustana on webOS-käyttöjärjestelmä, jonka suurin uutuus on vuoteen 2024 asti webOS Re:New, minkä myötä LG lupaa käyttöjärjestelmään päivityksiä viiden vuoden ajan lanseerauksesta. Tämä koskee OLED-televisioita ja QNED Mini LED 8K -malleja vuodesta 2022 alkaen ja sen jälkeen. Tuloksena on ajan myötä parempi tuki sovelluksille ja ohjelmille sekä jatkuvasti päivittyvä käyttäjäkokemus.

WebOS:n muihin tämänvuotisen version päivityksiin kuuluu myös mahdollisuus määrittää laitteisiin jopa kymmenen käyttäjäprofiilia aiempaa yksityiskohtaisemmin. Nämä profiilit voidaan räätälöidä kunkin käyttäjän makuun esimerkiksi kuva-asetusten avulla, ja ne voivat myös tarjota räätälöityjä sisältösuosituksia sekä tunnistaa kunkin käyttäjän yksilöllisen äänen. Lisätietoja vuoden 2024 webOS-päivityksistä saat LG:n uutishuoneesta.

Ääni: langaton liitettävyys ja viisi ylöspäin suuntautuvaa kanavaa

CES 2024 -tapahtumassa esitellään kolme uutta LG:n soundbar-mallia: S95TR, SG10TY ja S70TY. Huippumalli S95TR sijoittuu premium-segmenttiin yhteensä 15 kanavalla ja jopa 810 watin lähtöteholla. Näistä 15 kanavasta viisi on ylöspäin suunnattuja, mikä mahdollistaa entistä paremman Dolby Atmos -äänikokemuksen. Vuoden 2024 lippulaivamalli saa myös uuden muotoilun, jossa on mattaiset värit ja aiempaa laadukkaammat materiaalit. S95TR- ja SF10TY-mallit ovat myös suunniteltu vastaamaan LG:n OLED-televisiomallien ohutta muotoilua.

S95TR-, SG10TY- ja S70TY ovat kaikki varustettu WOW Interface -käyttöliittymällä, mikä tarkoittaa niiden toimivan saumattomasti yhdessä LG:n TV-mallien kanssa. S95TR- ja SG10TY-mallit kytkeytyvät langattomasti LG OLED -televisioihin ja tukevat käteviä musiikin kuuntelutoimintoja kuten Spotify Connect ja Tidal Connect. Kodin äänentoiston parantaminen on helpompaa kuin koskaan nopean ja helpon LG AI Room Calibration -huonekalibroinnin avulla, joka mukauttaa äänikuvan senhetkiseen ympäristöön. Lisätietoja vuoden 2024 soundbareista saat LG:n uutishuoneesta.

Lisätiedot ja painokelpoiset kuvat:
BLOOM Agency, lgmedia@bloomagency.fi, +358 40 772 7579

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.