LG G2 Mini myyntiin Suomessa

LG G2 Mini myyntiin Suomessa

HELSINKI, 16. huhtikuuta 2014 – LG G2 Mini saapuu nyt Pohjoismaiden markkinoille. G2 Mini on LG:n huippuälypuhelinten G-sarjan ensimmäinen kompaktinkokoinen malli, ja se esiteltiin yleisölle ensimmäisen kerran Mobile World Congress -tapahtumassa Barcelonassa helmikuussa. Kooltaan pienempi ja hinnaltaan edullisempi G2 Mini tuo LG G2 -huippumallin paljon kehutut toiminnot ja muotoilun suuren yleisön ulottuville.

Kuten muissakin G-sarjan malleissa myös G2 Minissä on LG:n älykäs Rear Key -ratkaisu, eli painikkeet on sijoitettu puhelimen taakse. Koska sivuilla ei ole fyysisiä painikkeita, näyttö ulottuu aivan puhelimen reunaan, joten pieneenkin puhelimeen mahtuu suuri näyttö. LG G2 Minin 4,7 tuuman IPS-näyttö, 2440 mAh:n irrotettava akku, neliytiminen prosessori ja Android 4.4 KitKat takaavat erinomaisen multimediakokemuksen. Malli sopii kuluttajille, jotka haluavat keskihintaisen, pienikokoisen ja minimalistisen mutta silti tehokkaan älypuhelimen.

– Muodoltaan kompaktimpi ja hinnaltaan edullisempi G2 Mini tuo suositun G-sarjan toiminnot laajemman kohderyhmän ulottuville, kertoo Susanne Persson, LG Electronicsin älypuhelimista vastaava asiantuntija Pohjoismaissa. – Puhelimessa on muun muassa älykkäät ja käyttökokemusta parantavat toimintomme Knock Code, Quick Memo ja Guest Mode. Lisäksi olemme onnistuneet pakkaamaan pieneen kokoon 4,7-tuumaisen näytön, joten tuntuma on pienen puhelimen mutta käyttökokemus suuren näytön etenkin multimediatoimintoja, sosiaalisen median sovelluksia ja mobiilipelejä käytettäessä.

Knock Code ensimmäisenä Pohjoismaissa
Yksi G2 Minin älykkäistä ominaisuuksista on uusi näytön lukitustoiminto Knock Code, jonka avulla näytön voi herättää lepotilasta ja lukita helposti ja turvallisesti yksinkertaisen näpäytyskuvion avulla. Knock Code -toiminnossa käyttäjä esimerkiksi pin-koodin tai graafisen lukituskoodin käyttämisen sijaan näpäyttää itse valitsemansa henkilökohtaisen avauskoodin lähes mihin kohtaan näyttöä tahansa. Koodi muodostuu 2–8 napautuksesta, ja mahdollisia yhdistelmiä on yli 86 000. Knock Code -toimintoa esitellään myös oheisessa videossa: http://goo.gl/8S9Efm.

Saatavuus
LG G2 Mini on saatavissa nyt mustana ja valkoisena, ja sen verollinen suositushinta on 299 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutioisia kuvia G2 Mini -puhelimesta on saatavissa LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita mallin nimi eli G2 Mini vasemmanpuoleiseen hakuruutuun. Lisätietoja älypuhelimesta on tuotesivulla http://www.lg.com/fi/matkapuhelimet/lg-G2-Mini sekä tuotevideossa http://goo.gl/sh3J1H.

Tekniset tiedot

·  Prosessori: Snapdragon 400, 1,2 GHz Qualcomm Quad-Core

·  Näyttö: 4,7-tuumainen qHD IPS (960 x 540)

·  Muisti: 8GB eMMC / 1GB RAM / SD-korttipaikka 32GB asti

·  Kamera: takana 8.0 MP / edessä 1.3 MP

·  Akku: 2 440mAh (irrotettava)

·  Käyttöjärjestelmä: Android 4.4 KitKat

·  Koko: 129,6 x 66,0 x 9,8 mm

·  Paino: 121g

·  Verkko: 4G LTE Cat. 4, HSPA+ 21Mbps

·  Langaton yhteys: Bluetooth 4.0, WiFi (802.11 b/g/n), A-GPS, NFC

·  Värit: musta, valkoinen

·  Muuta: mm. Knock Code, KnockOn, Plug & Pop, Guest Mode, Clip Tray, Quick Window -kotelo.

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Edistyksellistä teknologiaa ja innovatiivista muotoilua hyödyntämällä yritys luo tuotteita, joiden kokonaisvaltainen käyttökokemus helpottaa kuluttajien arkea ympäri maailmaa. 4G Long Term Evolution (LTE) -tekniikan johtavana kehittäjänä yhtiö on sitoutunut luomaan uraauurtavaa LTE-tekniikkaa, vastatakseen kuluttajien tarpeisiin korkealaatuisilla, yhtiön LTE-patentteihin ja tekniseen osaamiseen perustuvilla LTE-tuotteilla.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.