LG JULKISTAA VUODEN 2020 REAL 8K -TELEVISIOMALLISTONSA CES-MESSUILLA

Edistyksellinen Alpha 9 Gen 3 -tekoälyprosessori mahdollistaa 8K-näyttöjen optimoidun kuvan- ja äänenlaadun

Helsinki, 3. tammikuuta 2020— LG Electronics esittelee ensi viikolla alkavilla CES-messuilla laajennetun kahdeksan television 8K-televisiomallistonsa. 88- ja 75-tuumaisten 8K-televisioiden lisäksi saatavilla on nyt myös uudet 77- ja 65-tuumaiset mallit.

Vuoden 2020 mallistoon kuuluvat premium-luokan 88- ja 77-tuumaiset LG SIGNATURE OLED 8K -televisiot (mallit 88/77 OLED ZX) ja edistykselliset LG NanoCell -televisiot (mallit 75/65 Nano99, 75/65 Nano97, 75/65 Nano95), joista kaikki mallit ylittävät CTA:n (Consumer Technology Association) asettamat viralliset vaatimukset 8K Ultra HD -laadulle.* Uudet televisiot pystyvät näyttämään 8K-sisältöä HDMI- ja USB-sisääntulojen kautta, mukaan lukien HEVC-, VP9- ja AV1-koodekit, joita tukevat useat merkittävät sisällöntarjoajat. LG:n 8K-televisioiden tukema suoratoiston kuvanopeus on jopa 60 kuvaa sekunnissa.

LG:n uusissa 8K-televisioissa on myös uusi α (Alpha) 9 Gen 3 -tekoälyprosessori. Sen deep learning -teknologian avulla televisiot tarjoavat huippuunsa hiottua kuvan- ja äänenlaatua kaikille sisältötyypeille käyttämällä tekoälyyn pohjautuvaa 8K-skaalaustekniikkaa. Quad Step Noise Reduction -toiminto ja taajuuteen perustuva Sharpness Enhancer -toiminto parantavat matalaresoluutioisen sisällön laatua lähes 8K-tasoiseksi. α9 Gen 3 -prosessorin AI Picture Pro -toiminto tunnistaa ruudulla näkyviä kasvoja ja tekstiä sekä parantelee ja tarkentaa kuvaa tuottaakseen luonnollisempia sävyjä, yksityiskohtaisia kasvonpiirteitä ja paremmin erottuvia kirjaimia.

Auto Genre Selection -toiminto puolestaan tunnistaa katseltavan sisältötyypin neljästä eri vaihtoehdosta (elokuva, urheilu, standardi ja animaatio) ja asettaa automaattisesti genreen sopivat kuva-asetukset. AI Pro Sound -toiminto analysoi ja tunnistaa äänisisällön tyypin viidestä eri kategoriasta (musiikki, elokuva, urheilu, draama ja uutiset) tuottaakseen selkeämpää puhetta ja täyteläisempiä taustaääniä.

Erinomaisen katselukokemuksen lisäksi LG:n 8K-televisiot tarjoavat myös tekoälyyn perustuvia helppokäyttötoimintoja. Käyttäjät voivat hallita yhteensopivia IoT-laitteitaan suoraan televisioiden Koti-paneelista tai äänikomentojen avulla Hands-Free Voice Control -toiminnon ansiosta. Jokaisessa LG:n 8K-televisiossa on myös sisäänrakennettu ThinQ-äänentunnistustoiminto, joka on saatavilla 144 maassa. Lisäksi LG:n älytelevisioalusta webOS tukee ääniohjattavia sovelluksia, kuten Apple AirPlay 2, HomeKit, Google Assistant ja Amazon Alexa, sekä tulevaisuudessa myös Amazon Alexan Premium Far-Field Voice -toimintoa.

”LG on sitoutunut tarjoamaan kuluttajille erinomaisia katseluelämyksiä”, sanoo Park Hyoung-sei, LG Home Entertainment Companyn johtaja. ”LG:n 8K OLED- ja NanoCell-televisioiden ansiosta asiakkaamme tietävät, että heillä on käytössään tulevaisuudessakin toimivia laitteita, jotka tarjoavat ensiluokkaista kuvanlaatua formaatista riippumatta.”

LG:n koko 8K-mallisto on nähtävillä CES 2020 -messuilla Las Vegasissa 7.–10. tammikuuta LG:n messuosastolla #11100. Lisää uutisia LG:stä ja CES-tapahtumasta löydät myös seuraamalla tunnistetta #LGCES2020 sosiaalisessa mediassa.

*TÜV Rheinlandin teettämän testin tulokset vahvistivat, että LG:n uusi 77-tuumainen LG SIGNATURE OLED 8K- ja 65-tuumainen NanoCell 8K (Nano97-sarjan) -televisio ylittävät CM-arvon vaatimukset Real 8K -laadulle.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.