LG lanseeraa erittäin leveän 21:9-kuvasuhteen IPS-näytön

LG lanseeraa erittäin leveän 21:9-kuvasuhteen IPS-näytön

LG:n uuden 29-tuumaisen IPS-näytön 21:9 -kuvasuhteen ansiosta elokuvia voi katsella luontevalla kuvasuhteella, pelejä pelata elämyksellisesti ja työstää useita ohjelmia tai dokumentteja näytöllä vierekkäin.

Helsinki, 9. tammikuuta, 2013 – LG Electronics tuo markkinoille EA93-näytön, joka tarjoaa erinomaisen käyttäjäkokemuksen työhön ja vapaa-aikaan. Näytön 21:9-kuvasuhteen ansiosta elokuvia voi katsella luontevassa elokuvaformaatissa ja tietokonepelejä pelata laajakuvana. Myös työskentely on tuloksellisempaa, koska näytöllä voi pitää rinnakkain avoinna useita dokumentteja tai ohjelmaikkunoita kuten Office-ohjelmia, nettiselainta ja sähköpostia. Lisäksi näytön korkealaatuinen IPS-paneeli tarjoaa lyömättömän kuvanlaadun.´

– EA93-näyttö on kehitetty parasta kuvanlaatua vaativille asiakkaille, jotka haluavat työskennellä joustavasti kotona ja konttorilla sekä pelata tietokonepelejä ja katsoa elokuvia. Aiemmin IPS-näytöt olivat korkean hintansa vuoksi vain ammattikäytössä. Sinnikkään kehitystyön ansiosta olemme vieneet näyttöjen tekniikan uudelle tasolle ja onnistuneet kohtuullistamaan hintoja. Kuvanlaadussa ei ole tehty kompromisseja, sanoo Fredrik Lundkvist, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön tuoteasiantuntija.

Näyttö työhön ja vapaa-aikaan

29-tuumaisen EA93-näytön resoluutio on 2560 x 1080. Koska näytön kuvasuhde 21:9 on lähes sama kuin valkokankaalla, voi elokuvia katsoa juuri niin kuin ne on tarkoitettu katsottaviksi - laajakuvana. Lisäksi EA93-näyttö kattaa 100 prosentia sRGB-väriavaruudesta ja siinä on 300 nitin valovoima sekä luonnollisemmat värit. IPS-tekniikka yhdistettynä laajaan kuvaformaattiin on ihanteellinen yhdistelmä vapaa-ajan käyttöön. Näytössä on käytetty vuonna 2012 esittelemistämme televisioista tuttua LG Cinema Screen Design -muotoilua, joka näyttää tyylikkäältä myös kirjoituspöydällä.

Laaja näyttö sopii kuvasuhteensa ja sisäänrakennettujen toimintojensa ansiosta myös työkäyttöön. 4-Screen Split -toiminnolla näytön voi jakaa neljään lohkoon, jolloin monien tehtävien samanaikainen suorittaminen on vaivatonta. Lisäksi näyttöön voi liittää samanaikaisesti kaksi oheislaitetta Dual Link-up -toiminnon avulla. Esimerkiksi tietokoneen ja älypuhelimen tiedostojen tai kuvien samanaikainen esittäminen ruudulla on aiempaa helpompaa.

Tekniset tiedot

·  Näytön koko: 29 tuumaa

·  Kuvasuhde: 21:9

·  Resoluutio: 2560 x 1080

·  Väritoisto: sRGB 100 %

·  Paneelityyppi: IPS

·  Valovoima: 300 nittiä

·  Kontrastisuhde: 5M:1

·  Katselukulma (pysty/vaaka): 178/178

·  Vasteaika: 5ms GTG

·  Liitännät: 1 x DVI-D Dual, 2 x HDMI (MHL), USB3.0 (1ylös/3alas), 1 x Display Port, 1 x PC äänen sisääntulo, 1 x kuulokeliitäntä

·  Kaiuttimet: 2 x 7W

·  Ergonomia: tilt

·  Värikalibrointi: True Color Finder (S/W)

·  Muut toiminnot: MHL, 4-Screen Split, Dual Link-up*, Super Energy Saving, PBP (Picture-by-Picture), PIP (Picture-in-Picture), Auto Ratio Control (Original, 21:9), Wall Mount (100 x 100)

* Dual Link-up -toimintoon tarvitaan ainakin yksi DisplayPort

Hinta ja saatavuus

LG EA93:n odotetaan olevan saatavilla myymälöissä vuoden 2013 ensimmäisen kvartaalin aikana. Näytön verollinen suositushinta on 699 euroa.

Korkealaatuisia kuvia ja tekniset tiedot

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita ”EA93” vasemmanpuoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson