LG:N ÄLYTELEVISIOIHIN TULOSSA GOOGLEN STADIA-PELIPALVELU

LG:N ÄLYTELEVISIOIHIN TULOSSA GOOGLEN STADIA-PELIPALVELU

LG:n älytelevisioihin tulee vuoden 2021 aikana Stadia-pelipalvelu, ja Stadia Pro -tilaajille myös 5.1 Surround -tilaääni

Helsinki, 12. tammikuuta 2021 — LG Electronics (LG) ja Google ovat julkistaneet tuovansa Stadia-pelipalvelun LG:n uusimpiin webOS-älytelevisioihin tämän vuoden loppupuolella. Kun Stadia on julkaistu Google TV -palvelussa, LG on ensimmäinen televisiovalmistaja, jonka tuotteissa Stadia on sisäänrakennettuna.

LG tukee huipputason pelaamista laadukkailla näytöillään, joissa on 4K-tuki sekä 5.1 Surround -tilaääni Stadia Pro -tilaajille. LG-televisioiden Stadia-palvelussa käyttäjät pääsevät suoraan pelaamaan hittipelejä kuten Cyberpunk 2077, NBA 2K21, Assassin’s Creed: Valhalla ja Watch Dogs: Legion. Pelaamiseen vaaditaan vain Stadia-ohjain, eikä muita lisävälineitä tai latauksia tarvita.

LG:n suunnitelmissa on julkaista palvelu vuoden 2021 toisen puoliskon aikana, jolloin se tulee ladattavaksi LG Content Storeen maihin, joissa Stadia on saatavilla. Pelipalvelussa on jo saatavilla yli 130 peliä, ja pelejä lisätään palveluun jatkuvasti. Pelejä voi ostaa joko yksittäin tai osana Stadia Pro -jäsenyyttä, johon sisältyy eksklusiivisia tarjouksia sekä toisto jopa 4K-tarkkuudella. Stadian 5.1 Surround -tilaääni, 4K HDR -tuki ja 60 FPS -kuvataajuus takaavat erinomaisen pelikokemuksen ilman erillistä pelikonsolia.

Parhaan pelikokemuksen tarjoavat Stadia ja LG OLED -televisiot yhdessä. LG:n OLED-televisioiden itsevalaisevat pikselit takaavat huippuluokan HDR-kuvanlaadun, täydellisen mustan ja tarkkaan toistetut värit. Vuonna 2015 LG:stä tuli ensimmäinen yritys, joka julkaisi HDR-tuella varustetun 4K OLED -television. LG:n OLED-televisiolla toistettu sisältö, oli kyse sitten suoratoistosta tai ulkoisesta sisällöstä, näkyy saumattomasti 1 millisekunnin vasteajalla ja huippumatalalla syöttöviiveellä kuvanlaadusta tinkimättä.

”Stadia-tuen tuominen LG:n televisioihin on osa sitoutumustamme asiakkaillemme, joille pelaaminen on entistä tärkeämpi ominaisuus televisiossa”, sanoo Lee Sang-woo, LG Electronics Home Entertainment Companyn sisältöpalveluiden johtaja. ”Stadia muuttaa ihmisten tapaa päästä viihtymään lempipeliensä seurassa, ja webOS-yhteensopivuuden ansiosta tarjoamme palvelun ensimmäisten joukossa.”

LG:n pelaamiseen erinomaisesti sopivat OLED-televisiot, uudet QNED Mini LED -televisiot (NanoCell-väriteknologialla ja mini LED -taustavalolla) sekä päivitetyt LG NanoCell -televisiot ovat nähtävillä LG:n virtuaalisella messuosastolla CES 2021 -messuilla 11. tammikuuta alkaen.

* Julkaisun aikaan Stadia-palvelu on saatavilla ainoastaan webOS 6.0 -versiota käyttäviin LG:n älytelevisioihin. webOS 5.0 -versiota käyttäviin televisioihin palvelu saapuu myöhemmin tänä vuonna.

Lisätiedot:LG-One Hill+Knowlton
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com