LG:n Magic Remote säätää Smart TV -kokemuksen uusiin ulottuvuuksiin

LG:n Magic Remote säätää Smart TV -kokemuksen uusiin ulottuvuuksiin

Uusi ja parannettu versio Magic Control -kaukosäätimestä tekee LG Smart TV:n käytöstä helppoa ja muista olohuoneen kaukosäätimistä tarpeettomia.

Helsinki, 7. tammikuuta, 2013 – LG esittelee Las Vegasissa järjestettävillä CES-messuilla uuden Magic Remote -kaukosäätimensä vuoden 2013 LG CINEMA 3D Smart TV -mallien yhteydessä. Kaukosäätimen uusi muotoilu ja parannetut puhetoiminnot mahdollistavat entistä miellyttävämmän käyttäjäkokemuksen. Kaukosäätimen avulla käyttäjä voi ohjata Smart TV:tään ääni-, ele-, osoitus- ja vieritystoimintojen avulla. Magic Remote ohjaa haluttaessa myös muita kotiteatterituotteita, mikä tekee siitä markkinoiden monipuolisimman kaukosäätimen.

”LG painottaa tuotteissaan käyttäjäystävällisyyttä ja innovatiivisuutta”, sanoo Fredrik Lundqvist, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön tuoteasiantuntija. ”Helppokäyttöinen Magic Remote oli merkittävä osa vuosina 2011 ja 2012 julkistetun Smart TV -alustamme menestystarinaa. Nyt uuden kaukosäätimen ääni- ja ele-ohjaustoiminnot tekevät ainutlaatuisesta konseptistamme entistä vaikuttavamman kokonaisuuden markkinoilla.”

Ääniohjaus sisäänrakennetuilla puhetoiminnoilla

Magic Remote -kaukosäätimen edistynyt ääniohjaustekniikka mahdollistaa television ohjaamisen puhekomennoilla. Uuden Natural Language Recognition -ohjelmiston ansiosta ääniohjaus on helppoa – käyttäjä voi hakea sisältöä samanaikaisesti Googlesta ja kotiverkosta esimerkiksi komennolla ”Näytä minulle Gangnam Style -video”.

Magic Remote on nyt universaali kaukosäädin

LG Magic Remote toimii kotiteatterikokemuksen sydämenä. Kaikkea Smart TV -lait-teista kotiteatterijärjestelmiin ja Blu-ray-soittimiin voi ohjata kotisohvalta LG Magic Remote -kaukosäätimen avulla.

Uudessa Magic Remote -kaukosäätimessä on parannettu eleohjaustoiminto. Aiemmissa Magic Remote -malleissa toiminto mahdollisti äänen voimakkuuden säätämisen, paluun aiempiin kanaviin tai pääsyn Smart TV:n suosikkipalveluihin. Vuoden 2013 uudistettuun versioon on lisätty muun muassa mahdollisuus siirtyä televisiokanavalle ”kirjoittamalla” numero ilmaan Magic Remote -kaukosäätimellä.

LG Magic Remotesta on saatavilla kaksi mallia. Toinen toimitetaan LG:n CINEMA 3D Smart TV:n huippusarjan mallien mukana ja toinen perusmallien mukana. Huippumallien Magic Remotessa on LED-valaistut painikkeet pimeäkäyttöä varten, ja se on myös kooltaan pienempi. Käytetyimmät napit on asemoitu harkitusti, mikä tekee käyttäjäkokemuksesta vieläkin luonnollisemman.

Hinta ja saatavuus

LG:n uusi Magic Remote on saatavilla vuoden 2013 toisella neljänneksellä. Suurin osa vuoden 2013 LG CINEMA 3D Smart TV -televisioista sisältää uuden Magic Remote -kaukosäätimen, mutta sen voi ostaa myös lisävarusteena muille Smart TV-laitteille.

Korkearesoluutioiset kuvat

Korkearesoluutioisia tuotekuvia löytyy LG:n kuva-arkistosta. Löydät kuvia kirjoittamalla hakuruutuun ”Magic Remote”.  Lisätietoa ja uutisia CES-messuilta löydät globaalista uutishuoneestamme.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Susanne Persson

PR-päällikkö